ZAREJESTRUJ SIĘ
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują do:
- aplikacji administracyjnej mającej na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie do pracy w urzędzie państwowym
- podjęcia pracy urzędniczej w administracji publicznej (rządowej, samorządowej, skarbowej)
- podjęcie pracy w służbach administracyjnych podmiotów gospodarczych, instytucjach pozarządowych, placówkach kulturalnych, organach partii politycznych, przedsiębiorstwach współpracujących z krajami członkowskimi UE i ich organami, pełnienie kierowniczych funkcji w służbie cywilnej
- samodzielnego podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej
- stosowania prawa w instytucjach niepublicznych (sfera biznesu, organizacje społeczne)
Tytuł zawodowy licencjata uprawnia do:
- ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia (m.in. na studia prawnicze i administracyjne)
- kontynuowania nauki na studiach podyplomowych
Praktyki i staże
Praktyki obowiązkowe:
- praktyki zawodowe: 160 godzin – po 3 semestrze studiów (praktyki można odbyć w urzędach administracji publicznej, w organizacjach społecznych, u przedsiębiorców)
Praktyki nadobowiązkowe:
- oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy
- możliwość udziału w programie międzynarodowej wymiany i odbycia części studiów za granicą w ramach programu ERASMUS
- możliwość działalności prospołecznej w ramach wolontariatu i działalności studenckiej w ramach Samorządu Studentów, Koła Naukowego Studentów Administracji
Staże
- zgodnie o obecnie realizowanymi na KUL projektami
Kompetencje zdobywane w trakcie studiów
- umiejętność sporządzania pism procesowych, przygotowywania umów, wypełniania formularzy w postępowaniach rejestracyjnych przedsiębiorców,
- umiejętności komunikowania się z udziałem specjalistycznej terminologii prawnej, w szczególności w zakresie prawa administracyjnego
- znajomość problematyki poszczególnych dziedzin prawa
- przygotowanie do pracy w urzędach administracji publicznej, u przedsiębiorców, w organizacjach społecznych
- umiejętność wykorzystywania norm moralnych i etycznych w zawodach urzędniczych
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność posługiwania się środkami komunikacji elektronicznej
- umiejętność prowadzenia dyskusji i argumentowania, panowania nad stresem i emocjami podczas wystąpień publicznych
- przygotowanie do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej
- znajomość przepisów prawnych związanych z działalnością gospodarczą
- znajomość zasad tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w odniesieniu do branży
- znajomość podstaw ekonomii i zarządzania strategicznego
- obsługa prawniczych baz danych (np. LEX i Legalis)
- umiejętność wyszukiwania w Internecie informacji i ich selekcji
- podstawy obsługi pakietów biurowych
- przygotowanie do podejmowania naukowych prac badawczych
- przygotowanie do formułowania problemów badawczych, dobierania źródeł informacji
- przygotowanie do dokonywania oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji
- przygotowanie do dobierania właściwych metod i narzędzi badań
Zasady rekrutacji
Wynik wyrażony w skali PROCENTOWEJ.
Konkurs świadectw dojrzałości – punktowane wyniki z następujących przedmiotów:
a) historia lub wiedza o społeczeństwie, lub matematyka, lub filozofia, lub geografia, lub biologia (50% wyniku końcowego); jeżeli kandydat zaliczył więcej niż jeden spośród wymienionych przedmiotów, punktuje się ten, z którego uzyskał najlepszy wynik
b) język polski (25% wyniku końcowego)
c) język obcy nowożytny (25% wyniku końcowego)
„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 r. lub świadectwo maturalne uzyskane za granicą!
Wynik wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5. Kandydaci z maturą uzyskaną za granicą wybierają dowolną skalę!
Punktowane oceny z egzaminów pisemnych ze świadectwa dojrzałości
a) język polski (50% wyniku końcowego)
b) dowolny przedmiot zdawany przez kandydata (50% wyniku końcowego)
Kandydaci posiadający dyplom matury międzynarodowej (International Baccalaureate) wydany przez Biuro IB w Genewie, przyjmowani są na podstawie wymaganych dokumentów (otrzymują maksymalną liczbę punktów) w ramach planowanej liczby miejsc na wszystkie kierunki studiów, o ile uzyskają na egzaminie IB łączną sumę punktów przynajmniej 28.