KUL Logo

Krajoznawstwo i turystyka kulturowa

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia przygotowują do:

  • wykonywanie zawodów animujących i promujących turystykę, prowadzenia własnej działalności gospodarczej w branży turystycznej, biurach podróży, agencjach turystycznych oraz w muzeach, skansenach, fundacjach i stowarzyszeniach
  • praktycznej umiejętności, promocji i sprzedaży produktu turystycznego z bogatą wiedzą na temat historii, geografii, polityki i innych elementów krajoznawstwa

Tytuł zawodowy licencjata w zakresie krajoznawstwa i turystyki kulturowej uprawnia do:

  • ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia (m.in. na kierunku turystyka kulturowa)
  • kontynuowania nauki na studiach podyplomowych

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Praktyki:

  • obowiązkowe: 90 godzin praktyk zawodowych
  • nadobowiązkowe: oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy

Praktyki studenckie realizowane są we współpracy z instytucjami działającymi na rzecz rozwoju turystyki: muzea, parki krajobrazowe, biura podróży i agencje turystyczne. Możliwość realizacji w ramach praktyk projektu turystycznego lub krajoznawczego (szlak turystyczny, charakterystyka walorów kulturowych i historycznych wybranych regionów).



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

  • wiedza z zakresu turystyki kulturowej i Systemów Informacji Geograficznej
  • zarządzania i promocji w ruchu turystycznym oraz ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego
  • aktywnego uczestnictwa na rynku usług turystycznych oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej w branży turystycznej

Absolwent potrafi:

  • zaprezentować ofertę turystyczną
  • prowadzić otwartą komunikację z pracownikami w innych podmiotach współpracujących w turystyce: przewoźnikami, hotelarzami, restauracjami, przewodnikami i pilotami oraz swoimi pracownikami
  • negocjować ceny usług oraz warunki zawierania transakcji
  • pracować w zespole

  • znajomość języka obcego nowożytnego na wybranym poziomie Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

  • podstawowa znajomość specjalistycznych programów komputerowych: turystyczne systemy rezerwacyjne i oprogramowania GIS

  • umiejętność wyceny usług turystycznych, sporządzenia kosztorysu imprezy turystycznej

Absolwent:

  • może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie szeroko pojętych usług turystycznych
  • wie jak założyć firmę, napisać biznes plan, pozyskać środki na działalność gospodarczą
  • potrafi stworzyć konkurencyjną i unikalną ofertę turystyczną

Zasady rekrutacji

Wynik wyrażony w skali PROCENTOWEJ.

Konkurs świadectw dojrzałości – punktowane najlepsze wyniki z dwóch przedmiotów spośród następujących: język polski, język obcy nowożytny, geografia, historia, historia sztuki, matematyka, wiedza o społeczeństwie.

„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 r. lub świadectwo maturalne uzyskane za granicą!

Wynik matury wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5.

Konkurs świadectw – punktowane oceny końcoworoczne ze świadectwa ukończenia szkoły średniej z następujących przedmiotów: język polski, język obcy nowożytny, geografia, historia, matematyka, wiedza o społeczeństwie.

Kandydaci posiadający dyplom matury międzynarodowej (International Baccalaureate) wydany przez Biuro IB w Genewie, przyjmowani są na podstawie wymaganych dokumentów (otrzymują maksymalną liczbę punktów) w ramach planowanej liczby miejsc na wszystkie kierunki studiów, o ile uzyskają na egzaminie IB łączną sumę punktów przynajmniej 28.