KUL Logo

Historia

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia umożliwiają:

  • zdobycie podstawowej wiedzy historycznej z poszczególnych epok, podstaw warsztatu badawczego oraz szereg umiejętności, potrzebnych do prowadzenia samodzielnych badań naukowych i pisania prac historycznych

Studia w zakresie historii obejmują dwie specjalności zawodowe do wyboru:

nauczycielska: przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela historii

archiwistyka i zarządzanie dokumentacją: przygotowanie do wykonywania zawodu archiwista, archiwista dokumentów elektronicznych, archiwista zakładowy, specjalista zarządzania dokumentacją

Tytuł zawodowy licencjata w zakresie historii uprawnia do:

  • ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia (m.in. na historię, humanistykę cyfrową lub turystykę kulturową)
  • kontynuowania nauki na studiach podyplomowych

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Praktyki:

  • obowiązkowe: praktyki zawodowe związane z wybraną specjalizacją: pedagogiczną lub archiwalną
  • nadobowiązkowe: oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy

Swoje pasje i zainteresowania studenci historii mogą realizować w ramach aktywnie działającego, jednego z najstarszych na KUL, Koła Naukowego Historyków Studentów. Od kilku lat działa również Koło Naukowe Studentów Historyków Wojskowości, które skupia studentów zajmujących się badaniem historii wojen i bitew, armii i uzbrojenia w różnych państwach i epokach. W ramach tego Koła działa również grupa rekonstrukcji historycznych.



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

  • znajomości historii Polski i historii powszechnej począwszy od starożytności aż po historię najnowszą
  • umiejętność analizy różnorodnych procesów historycznych
  • wiedza i umiejętności w zakresie dydaktyki szczegółowej historii
  • wiedza i umiejętności w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją

  • umiejętność planowania i konstruowania narzędzi dydaktycznych
  • umiejętność organizacji warsztatu pracy
  • umiejętność rozstrzyganie i łagodzenie konfliktów szkolnych
  • umiejętność organizacji pracy zespołów uczniowskich

  • znajomość wybranego języka nowożytnego na odpowiednim poziomie Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

  • studenci wybierający specjalizację archiwalną uczestniczą w zajęciach: Informatyka archiwalna; Komputerowe bazy danych i archiwa w internecie; Digitalizacja zasobów archiwalnych

Zasady rekrutacji

Wynik wyrażony w skali PROCENTOWEJ.

Konkurs świadectw dojrzałości – punktowane najlepsze wyniki z dwóch przedmiotów spośród następujących: język polski, język obcy nowożytny, filozofia, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, język łaciński i kultura antyczna, matematyka, wiedza o społeczeństwie.

„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 r. lub świadectwo maturalne uzyskane za granicą!

Wynik matury wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5.

Konkurs świadectw – punktowane oceny końcoworoczne ze świadectwa ukończenia szkoły średniej z przedmiotów:

a) język polski (30% wyniku końcowego)

b) historia (50% wyniku końcowego)

c) wiedza o społeczeństwie (20% wyniku końcowego)

Kandydaci posiadający dyplom matury międzynarodowej (International Baccalaureate) wydany przez Biuro IB w Genewie, przyjmowani są na podstawie wymaganych dokumentów (otrzymują maksymalną liczbę punktów) w ramach planowanej liczby miejsc na wszystkie kierunki studiów, o ile uzyskają na egzaminie IB łączną sumę punktów przynajmniej 28.