KUL Logo

Historia sztuki

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia przygotowują do:

  • podjęcia pracy w zawodach: historyk sztuki, muzealnik, animator kultury w takich miejscach jak muzea, galerie sztuki, ośrodki kultury, instytucje zajmujące się ochroną i inwentaryzacją zabytków

Tytuł zawodowy licencjata uprawnia do:

  • ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia

PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Praktyki nadobowiązkowe:

  • możliwość wyboru z oferty dostępnej w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy.



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

  • Umiejętność sporządzania dokumentacji z zakresu muzealnictwa i ochrony zabytków.
  • Znajomość zasad funkcjonowania instytucji zajmujących się muzealnictwem, wystawiennictwem, ochroną zabytków i dóbr kultury, handlem dziełami sztuki.
  • Znajomość najważniejszych pojęć z zakresu ochrony własności intelektualnej, prawa autorskiego i dóbr kultury i umiejętność ich zastosowania.
  • Umiejętność krytycznego spojrzenia na pozamuzealną ekspozycję dzieła sztuki, jego użytkowanie, potrzeby konserwatorskie.

  • Umiejętność pracy w zespole i organizowania pracy zespołowej.
  • Znajomość technik komunikacji.
  • Umiejętność komunikacji z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o sztuce.
  • Umiejętność prezentacji różnych opinii i stanowisk oraz dyskusji na ich temat.
  • Znajomość języka obcego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

  • Znajomość podstaw funkcjonowania rynku dzieł sztuki.
  • Znajomość podstaw ekonomii.
  • Znajomość metod planowania strategicznego.
  • Znajomość zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.

  • Podstawowa znajomość technik pracy komputerowej z zasobami wizualnymi – archiwa cyfrowe, bazy danych.
  • Umiejętność korzystania z umieszczonych w sieci kolekcji muzealnych.
  • Znajomość funkcjonowania najważniejszych programów do ewidencjonowania zabytków muzealnych.
  • Znajomość programu MONA w podstawowym zakresie.

  • Umiejętność przeprowadzenia analizy formalnej i treściowej dzieł sztuki oraz wskazania ich miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
  • Umiejętność samodzielnego analizowania problemów badawczych, formułowania wniosków i wskazywania dalszych perspektywy badawczych.
  • Organizacja własnego warsztatu badawczego historyka sztuki.
  • Umiejętność posługiwania się specjalistyczną terminologią związaną z technikami i technologiami stosowanymi w różnych dziedzinach sztuki.

Zasady rekrutacji

Wynik wyrażony w skali PROCENTOWEJ.

Konkurs świadectw dojrzałości – punktowane wyniki z następujących przedmiotów:

a) historia lub historia sztuki, lub geografia, lub wiedza o społeczeństwie, lub język łaciński i kultura antyczna (50% wyniku końcowego)

b) język polski (25% wyniku końcowego)

c) język obcy nowożytny (25% wyniku końcowego)

Kandydaci, którzy na egzaminie maturalnym zaliczyli historię sztuki, przyjmowani są w pierwszej kolejności.

„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 r. lub świadectwo maturalne uzyskane za granicą!

Wynik matury wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5.

Punktowane oceny z egzaminów pisemnych ze świadectwa dojrzałości
a) język polski (50% wyniku końcowego)
b) dowolny przedmiot zdawany przez kandydata (50% wyniku końcowego)

Kandydaci posiadający dyplom matury międzynarodowej (International Baccalaureate) wydany przez Biuro IB w Genewie, przyjmowani są na podstawie wymaganych dokumentów (otrzymują maksymalną liczbę punktów) w ramach planowanej liczby miejsc na wszystkie kierunki studiów, o ile uzyskają na egzaminie IB łączną sumę punktów przynajmniej 28.