ZAREJESTRUJ SIĘ
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują do:
- pracy w charakterze organizatora, przewodnika i promotora turystycznego.
Absolwent tego kierunku studiów znajdzie zatrudnienie w przedsiębiorstwach, agencjach krajowych i zagranicznych, działających na polskim rynku usług turystycznych, specjalizujących się w organizowaniu działalności turystyczno-krajoznawczej na terenie Polski, jak i za granicą. Uzyska także umiejętności i wiedzę niezbędne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, a także do pracy w biurach podróży, ośrodkach turystyczno-rekreacyjnych, centrach doradztwa, organizacjach społecznych, organach samorządowych.
Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:
- kontynuowania kształcenia w szkole doktorskiej przede wszystkim w zakresie geografii, historii, kulturoznawstwa i historii sztuki.
Zapraszamy do śledzenia strony internetowej Instytutu Historii oraz profilu kierunku na FB:
https://www.kul.pl/aktualnosci,12458.html
https://www.facebook.com/krajoznawstwo.i.turystyka.KULturowa/
Praktyki i staże
Praktyki obowiązkowe:
- Praktykę zawodową studenci mogą odbywać w wybranych podmiotach turystyczno-kulturowych: muzeach, parkach narodowych i krajobrazowych, obiektach hotelarskich, biurach podroży, jednostkach administracji państwowej i samorządzie lokalnym. Czas praktyk: praktyka odbywa się po I roku studiów w wymiarze od 2 do 4 tygodni.
Praktyki nadobowiązkowe:
- oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy
Staże:
- Oferta płatnych i bezpłatnych staży dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami Absolwenta oraz odpowiadającymi na rzeczywiste potrzeby rynku pracy.
Studenci mają możliwość aktywnego uczestnictwa w pracach Koła PTTK nr 1 przy KUL. Zapraszamy do śledzenia profilu „Kul-Turysty” na FB: https://www.facebook.com/PTTK.KUL
Kompetencje zdobywane w trakcie studiów
- umiejętność zarządzania i promocji w ruchu turystycznym oraz ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego
- umiejętność prowadzenia firmy turystycznej
- umiejętność tworzenia produktów turystycznych
- umiejętności w zakresie pracy projektowej, także w zespole
- umiejętności w zakresie: prezentacji ofert turystycznej; prowadzenia otwartej komunikacji z pracownikami w innych podmiotach branży turystycznej; negocjacji ceny usług oraz warunków zawierania transakcji; pracy w zespole
- może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie szeroko pojętych usług turystycznych
- wie jak założyć firmę, napisać biznes plan, pozyskać środki na działalność gospodarczą
- potrafi stworzyć konkurencyjną i unikalną ofertę turystyczną
- znajomość turystycznych systemów rezerwacyjnych, m.in. Amadeus
- umiejętność wyceny usług turystycznych
- sporządzenia kosztorysu imprezy turystyczne
- analiza danych przestrzennych
- analiza geostatystyczna
- potrafi formułować problemy
- dobierać źródła informacji
- dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji
- dobierać właściwe metody i narzędzia badań
Zasady rekrutacji
O przyjęcie na kierunek mogą ubiegać się absolwenci następujących kierunków I stopnia:
a) krajoznawstwo i turystyka kulturowa, turystyka historyczna, turystyka i rekreacja, historia, geografia;
b) z innych kierunków przypisanych do dyscyplin w ramach dziedzin nauk humanistycznych i społecznych.
Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.