KUL Logo

(PL)  

(PL) Turystyka kulturowa

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia przygotowują do:

  • pracy w charakterze organizatora, przewodnika i promotora turystycznego.

Absolwent tego kierunku studiów znajdzie zatrudnienie w przedsiębiorstwach, agencjach krajowych i zagranicznych, działających na polskim rynku usług turystycznych, specjalizujących się w organizowaniu działalności turystyczno-krajoznawczej na terenie Polski, jak i za granicą. Uzyska także umiejętności i wiedzę niezbędne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, a także do pracy w biurach podróży, ośrodkach turystyczno-rekreacyjnych, centrach doradztwa, organizacjach społecznych, organach samorządowych.

Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:

  • kontynuowania kształcenia w szkole doktorskiej przede wszystkim w zakresie geografii, historii, kulturoznawstwa i historii sztuki.

PROGRAM STUDIÓW

Zapraszamy do śledzenia strony internetowej Instytutu Historii oraz profilu kierunku na FB:

https://www.kul.pl/aktualnosci,12458.html

https://www.facebook.com/krajoznawstwo.i.turystyka.KULturowa/


Praktyki i staże

Praktyki obowiązkowe:

  • Praktykę zawodową studenci mogą odbywać w wybranych podmiotach turystyczno-kulturowych: muzeach, parkach narodowych i krajobrazowych, obiektach hotelarskich, biurach podroży, jednostkach administracji państwowej i samorządzie lokalnym. Czas praktyk: praktyka odbywa się po I roku studiów w wymiarze od 2 do 4 tygodni.

Praktyki nadobowiązkowe:

  • oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy

Staże:

  • Oferta płatnych i bezpłatnych staży dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami Absolwenta oraz odpowiadającymi na rzeczywiste potrzeby rynku pracy.

Studenci mają możliwość aktywnego uczestnictwa w pracach Koła PTTK nr 1 przy KUL. Zapraszamy do śledzenia profilu „Kul-Turysty” na FB: https://www.facebook.com/PTTK.KUL



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

  • umiejętność zarządzania i promocji w ruchu turystycznym oraz ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego
  • umiejętność prowadzenia firmy turystycznej
  • umiejętność tworzenia produktów turystycznych

  • umiejętności w zakresie pracy projektowej, także w zespole
  • umiejętności w zakresie: prezentacji ofert turystycznej; prowadzenia otwartej komunikacji z pracownikami w innych podmiotach branży turystycznej; negocjacji ceny usług oraz warunków zawierania transakcji; pracy w zespole

  • może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie szeroko pojętych usług turystycznych
  • wie jak założyć firmę, napisać biznes plan, pozyskać środki na działalność gospodarczą
  • potrafi stworzyć konkurencyjną i unikalną ofertę turystyczną

  • znajomość turystycznych systemów rezerwacyjnych, m.in. Amadeus
  • umiejętność wyceny usług turystycznych
  • sporządzenia kosztorysu imprezy turystyczne
  • analiza danych przestrzennych
  • analiza geostatystyczna

  • potrafi formułować problemy
  • dobierać źródła informacji
  • dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji
  • dobierać właściwe metody i narzędzia badań

Zasady rekrutacji

O przyjęcie na kierunek mogą ubiegać się absolwenci następujących kierunków I stopnia:

a) krajoznawstwo i turystyka kulturowa, turystyka historyczna, turystyka i rekreacja, historia, geografia;

b) z innych kierunków przypisanych do dyscyplin w ramach dziedzin nauk humanistycznych i społecznych.

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.