ZAREJESTRUJ SIĘ
Perspektywy zawodowe
Studia umożliwiają:
- doskonalenie profesjonalnego warsztatu pracy dziennikarza lub specjalisty ds. komunikacji społecznej
- doskonalenie umiejętności niezbędnych do wykonywania zawodu dziennikarza w redakcjach prasowych, radiowych, telewizyjnych, mediach społecznościowych i obywatelskich oraz zawodów pokrewnych: specjalista public relations (agencje PR), specjalista ds. promocji i komunikacji (jednostki i organy samorządowe (lokalne, zawodowe) specjalista ds. marketingu internetowego, analityka internetowego, specjalista ds. badania mediów, rzecznik prasowy, doradca/ konsultant ds. mediów i komunikacji (instytucje polityczne, biznesowe, biura poselskie, sztaby wyborcze, organizacje pozarządowe), fotografa, grafika komputerowego
Praktyki i staże
Praktyki nadobowiązkowe:
- oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy.
Instytut współpracuje z mediami lokalnymi: TVP Lublin, Radio Lublin SA, Kurier Lubelski, radio PLUS, Niedziela (wydanie lubelskie), Gość Niedzielny (wydanie lubelskie). Posiada również umowy z liceami regionu lubelskiego na realizację zajęć warsztatowych i promocyjnych.
Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej są też współorganizatorami: Olimpiady Wiedzy o Mediach, Olimpiady Medialnej, Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej; Międzyuczelnianego Konkursu Retorycznego.
Studenci doskonalą kompetencje praktyczne w Uniwersyteckim Centrum Medialnym (Radio KUL, TV KUL).
Kompetencje zdobywane w trakcie studiów
- pogłębiona wiedza i umiejętności praktyczne dziennikarza prasowego, radiowego, telewizyjnego, dziennikarza nowych mediów, krytyka filmowego, fotoreportera, komentatora, itp.;
- umiejętność pisania projektów, znajomość i wykorzystywanie zasady kreatywnego pisania;
- umiejętność prowadzenia badań przekazów medialnych i publiczności mediów;
- znajomość politycznych, ekonomicznych, prawnych, społecznych i kulturowych uwarunkowań i kontekstów funkcjonowania mediów;
- wysoki stopień wrażliwości etycznej;
- umiejętność kierowania zespołem.
- korzystanie z technik komunikacyjnych w celu autoprezentacji;
- radzenie sobie ze stresem;
- dbałość o kulturę języka;
- posługiwanie się specjalistyczną terminologią;
- znajomość i stosowanie reguł obowiązujących w sztuce negocjacji i dialogu;
- posiadanie umiejętności skutecznych wystąpień publicznych;
oraz kompetencje językowe:
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2+;
- znajomość języka angielskiego z uwzględnieniem terminologii z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej (Angielski medialny; Media ecology).
- kompetencje w zakresie negocjowania i zawierania umów i kontraktów;
- kompetencje w zakresie finansowania inicjatyw medialnych;
- kompetencje planowania własnej kariery zawodowej.
- znajomość i wykorzystywanie w pracy dziennikarskiej środowiska MS Office: Word, Power Point, Excel oraz innych przydatnych programów komputerowych i aplikacji;
- korzystanie z podstawowych programów graficznych oraz programów wykorzystywanych do montażu;
- realizowanie montażu radiowego i telewizyjnego z użyciem programu komputerowego.
- orientacje badawcze w badaniach medioznawczych
- formułowanie problemów badawczych
- wykorzystanie adekwatnych technik badawczych do badania zjawisk medialnych
- konstruowanie narzędzi badawczych
- opracowywanie, prezentowanie i interpretacja wyników badań
- wskazywanie kierunków dalszych badań w obrębie nauk o komunikacji społecznej i mediach
Zasady rekrutacji
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie jest ukończenie studiów I stopnia w zakresie:
- dziennikarstwa i komunikacji społecznej
lub innych studiów I stopnia przypisanych do następujących dyscyplin:
- ekonomie i finanse, literaturoznawstwo, językoznawstwo, nauki o bezpieczeństwie, nauki o polityce i administracji, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, prawo kanoniczne, psychologia.
Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.