ZAREJESTRUJ SIĘ
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują do:
- administracji państwowej na wszystkich szczeblach;
- narodowych i wojewódzkich instytucjach ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
- organach inspekcji ochrony środowiska;
- przedsiębiorstwach gospodarki komunalnej;
- instytutach naukowych i edukacyjnych;
- organizacjach pozarządowych;
- w firmach doradczych i konsultingowych świadczących usługi z zakresu ochrony środowiska;
- parkach narodowych i krajobrazowych;
- gospodarstwach ekologicznych;
- instytucjach kościelnych.
Zdobycia kompetencji i umiejętności praktycznych poszukiwanych na rynku pracy:
- kompetencje kluczowe, które mogą zostać wykorzystane do samorealizacji i rozwoju zawodowego, tj. umiejętność uczenia się i pogłębiania wiedzy, rozumienie kwestii aksjologicznych i prawnych, umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i interpretacji informacji, inicjatywność, świadomość i ekspresja w oparciu o nauczanie kościołów i wspólnot chrześcijańskich, świadomość konieczności wzmacniania więzi społecznych, rozumienie znaczenia postępu społecznego i rozwoju osobistego, znajomość podstaw prawa i umiejętność interpretowania aktów prawnych;
- umiejętność krytycznej oceny informacji i sytuacji;
- umiejętność rozwiązywania problemów dotyczących relacji człowiek-przyroda w oparciu o zasady prawne i moralne;
- umiejętności analityczne, w tym identyfikowania kluczowych informacji w ogromie szczegółów;
- umiejętność znajdowania i interpretacji potrzebnych informacji;
- umiejętność kompleksowego przygotowania projektów i zarządzania nimi – w szczególności dotyczy to projektów ekologicznych;
- umiejętność przygotowania i projektów i zarządzania nimi;
- umiejętność integrowania wiedzy dotyczącej przyrody z perspektywy wartości katolickich;
- umiejętność stosowania wiedzy ekologicznej i antropologicznej w pracy zawodowej i aktywności codziennej
- umiejętność interpretacji norm prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem prawa środowiskowego;
- umiejętność określenia, postawienia i rozwiązania problemu
- umiejętność prezentacji określonej wiedzy adekwatnie do poziomu odbiorców;
- umiejętność doboru odpowiednich narzędzi komunikacji wykorzystanie techniki głosowej w celu osiągnięcia zamierzonej ekspresji;
- umiejętności niezbędne dla skuteczności i efektywności działań przedsiębiorczych;
- umiejętności podejmowania działań związanych z przedsiębiorczością;
- umiejętności realizowania przedsięwzięć umożliwiających osiąganie określonych wartości w warunkach niepewności i ryzyka.
Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:
- ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej;
- kontynuowania nauki na studiach podyplomowych
Praktyki i staże
Praktyki nadobowiązkowe:
- Studenci mogą korzystać z oferty praktyk i staży dostępnej w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy.
Staże:
- Możliwość odbywania praktyk w zagranicznych instytucjach lub przedsiębiorstwach w ramach programu Erasmus+;
- Oferta płatnych i bezpłatnych staży dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami Absolwenta oraz odpowiadającymi na rzeczywiste potrzeby rynku. pracy
Kompetencje zdobywane w trakcie studiów
Absolwent kierunku ekologia integralna posiada interdyscyplinarną wiedzę pozwalającą mu analizować i interpretować wzajemne relacje między człowiekiem a przyrodą z perspektywy różnych dyscyplin naukowych. Potrafi wypracowywać konstruktywne wnioski dotyczące tych relacji. Zna i rozumie najnowsze trendy z zakresu działań ekologicznych – potrafi się do nich odnieść w dyskusji. Zna zasady prawne i moralne dotyczące odpowiedzialności człowieka za przyrodę i wobec niej, a także rozumie zobowiązania i ograniczenia człowieka w korzystaniu z zasobów przyrodniczych.
Dysponuje wiedzą z zakresu nauk teologicznych uzupełnioną w aktualną wiedzą z zakresu nauk ścisłych i przyrodniczych, społecznych oraz humanistycznych – co pozwala mu dostrzegać wszelkie połączenia pomiędzy przyrodą, gospodarką, życiem społecznym człowieka w oparciu o chrześcijański system wartości, a także podejmować decyzje zgodne z naturą człowieka i świata – zgodne z obowiązującym prawem oraz zasadami moralnymi.
Absolwent nabywa kompetencje zawodowe w zakresie:
- oceny wpływu inwestycji infrastrukturalno-przemysłowych na środowisko;
- znajomości zasad i wytycznych: przyrodniczych, administracyjnych prawnych dotyczących ochrony środowiska, ekologii, technologii proekologicznych, gospodarowania odpadami, energetyki ekologicznej;
- monitorowania środowiska przyrodniczego;
- oceny zmian środowiska przyrodniczego;
- prowadzenia dokumentacji dotyczącej kwestii ekologicznych;
- prowadzenia badań naukowych dotyczących zagadnień ekologicznych i teologicznych
- prowadzenia skutecznych działań przedsiębiorczych
Kształcenie na kierunku Ekologia integralna zostało zaplanowane tak, aby absolwent dysponował wiedzą pozwalająca znaleźć rozwiązanie dla problemów wynikających z konfliktu interesów różnych środowisk i działań gospodarczych zgodnie z nauczaniem kościołów i wspólnot chrześcijańskich oraz zasadami zrównoważonego rozwoju.
Absolwent potrafi:
- pracować zespołowo i zespołowo osiągać cele związane z inicjatywami projektowymi;
- posługiwać się specjalistycznym słownictwem związanymi z relacjami człowiek-przyroda, ekologii i teologii;
- komunikować się i współpracować z przedstawicielami różnych dyscyplin naukowych w kwestiach dotyczących ekologii;
- współpracować z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, krajów, kultur;
- prezentować wyniki swoich prac z wykorzystaniem źródeł multimedialnych również w języku angielskim;
- kreować postawy etycznego postępowania jako podstawę w działaniu;
- działać odpowiedzialnie wobec środowiska przyrodniczego oraz społecznego;
- w zespole podejmować działania badawcze i badawczo-rozwojowe dotyczący ekologii.
Absolwent:
- potrafi przygotować, nadzorować i realizować projekt badawczy i badawczo-rozwojowy dotyczący ekologii;
- potrafi podejmować skuteczne działania przedsiębiorcze;
- wykorzystuje metody planowania strategicznego;
- zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości;
- potrafi przygotować się do samozatrudnienia i prowadzenia działalności gospodarczej.
Absolwent:
- potrafi przygotować posługiwać się w sposób zaawansowany pakietem Microsoft Office;
- potrafi wykorzystywać technologie informacyjne w pracy badawczej;
- potrafi analizować problemy związane z troską o środowisko i zarządzaniem zasobami przyrodniczymi z perspektywy wiedzy opartej na osiągnięciach nauk teologicznych, ścisłych i przyrodniczych, a także społecznych i humanistycznych, w tym z wykorzystaniem zasobów specjalistycznych bibliotek i baz danych;
- potrafi wykorzystywać technologie informacyjne w prezentowaniu wyników swoich badań;
- jest przygotowany do prowadzenia poszukiwań, opracowania i analizowania informacji z wielu źródeł;
- charakteryzuje się zdolnością do określenia, postawienia i rozwiązania;
- umie identyfikować i analizować zjawisk wpływających na stan środowiska.
Absolwent potrafi:
- samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować
i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej; - przeprowadzić tzw. ścieżkę projektową od zainicjowania projektu do rozliczenia jego efektów, wskaźników, produktów i rezultatów;
- samodzielnie określać i uzasadniać priorytety.
Zasady rekrutacji
O przyjęcie mogą się ubiegać:
- absolwenci studiów I stopnia w zakresie nauk przyrodniczych i ścisłych, rolniczych oraz weterynaryjnych;
- absolwenci studiów I stopnia z innych kierunków w zakresie nauk społecznych, humanistycznych oraz społecznych;
- absolwenci studiów inżynieryjno-technicznych w zakresie inżynierii środowiska, górnictwa i energetyki;
- absolwenci studiów magisterskich, zwłaszcza teologicznych.
Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.