
Pedagogika specjalna
Chcesz profesjonalnie pomagać osobom z niepełnosprawnościami?
Chcesz zdobyć zawód dający pewność zatrudnienia?
Chcesz prowadzić terapie logopedyczną?
Chcesz prowadzić zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci?
Chcesz pracować z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi osobami z niepełnosprawnościami?
Chcesz poznać język migowy, fonogesty i inne sposoby komunikowania się alternatywnego i wspomagającego?
U nas nauczysz się diagnozować i prowadzić zajęcia w grupach zróżnicowanych; dbać o rozwój i edukację dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami;
U nas nauczysz się organizować pracę dydaktyczną i terapeutyczną w różnych typach placówek: ogólnodostępnych, integracyjnych, specjalnych;
poznasz nowoczesne narzędzia i technologie wspierające pracę i komunikację osób z niepełnosprawnościami;
poznasz różnorodne metody pracy, w tym arteterapię, teatroterapię i dramę.
Informacje
o kierunku
- studia stacjonarne jednolite magisterskie
- język wykładowy: polski
- specjalności: logopedia, wczesne wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- liczba miejsc: 30
- Wydział Nauk Społecznych
- PROGRAM STUDIÓW
Zasady rekrutacji
NOWA MATURA
Matura zdawana w Polsce po 2005 r.
Punktowany wynik z następujących przedmiotów:
- język polski (60% wyniku końcowego)
- język obcy nowożytny (20% wyniku końcowego)
- inny dowolny przedmiot zdawany przez kandydata – do wyboru (20% wyniku końcowego).
Jeżeli zdawałeś więcej niż jeden przedmiot, liczyć się będzie ten, z którego uzyskałeś najlepszy wynik.
STARA MATURA
„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 rokiem. Wynik wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5.
Punktowane oceny z egzaminów pisemnych ze świadectwa dojrzałości:
- język polski (50% wyniku końcowego)
- dowolny przedmiot zdawany przez kandydata (50% wyniku końcowego)
MATURA ZAGRANICZNA / IB / EB
Punktowany wynik z następujących przedmiotów:
- język polski lub język ojczysty (60% wyniku końcowego)
- język obcy nowożytny (20% wyniku końcowego)
- inny dowolny przedmiot zdawany przez kandydata – do wyboru (20% wyniku końcowego).
Jeżeli zdawałeś więcej niż jeden przedmiot, liczyć się będzie ten, z którego uzyskałeś najlepszy wynik.
Kandydaci z maturą zagraniczną aplikujący na studia w języku polskim zobowiązani są przedstawić dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B2.
Dodatkowe informacje
Sposób przeliczania punktów z matury
- poziom rozszerzony – wynik egzaminu mnożymy x 1
- poziom podstawowy – wynik egzaminu mnożymy x 0,5
Szczegółowe informacje o sposobie przeliczania znajdziesz po kliknięciu TUTAJ.
Olimpiady i konkursy zwalniające z postępowania kwalifikacyjnego
- Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych i tematycznych oraz konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych przyjmowani są poza postępowaniem kwalifikacyjnym i otrzymują maksymalną liczbę punktów.
- Laureaci i finaliści mogą korzystać z uprawnień tylko jeden raz, tj. w roku uzyskania świadectwa dojrzałości.
Pedagogika specjalna:
- Olimpiada artystyczna
- Olimpiada z filozofii
- Olimpiada z literatury i języka polskiego
- Konkurs wiedzy o Polsce, Europie i Świecie (I-VI L)
- Konkurs z wiedzy o społeczeństwie (L)
- Olimpiada Znajomości Afryki (L+F)
Dlaczego pedagogika specjalna
na KUL?
Nauczysz się diagnozować i prowadzić zajęcia w grupach zróżnicowanych; dbać o rozwój i edukację dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami.
Nauczysz się organizować pracę dydaktyczną i terapeutyczną w różnych typach placówek: ogólnodostępnych, integracyjnych, specjalnych.
Poznasz nowoczesne narzędzia i technologie wspierające pracę i komunikację osób z niepełnosprawnościami.
Poznasz różnorodne metody pracy, w tym arteterapię, teatroterapię i dramę.
Co po studiach?
Będziesz uprawniony do:
- kontynuowania nauki na studiach II stopnia,
- kontynuowania nauki na studiach podyplomowych,
- ubiegania się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej.
Gdzie pracują nasi absolwenci:
- Przedszkola i szkoły ogólnodostępne – jako nauczyciel współorganizujący kształcenie lub pedagog specjalny.
- Przedszkola i szkoły integracyjne – jako nauczyciel współorganizujący kształcenie lub pedagog specjalny.
- Szkoły specjalne – dla uczniów z niepełnosprawnościami intelektualnymi, autyzmem, z uszkodzeniami słuchu lub wzroku.
- Poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
- Ośrodki prowadzące wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
- W placówkach opiekuńczo-wychowawczych takich jak domy dziecka, ośrodki wychowawcze i socjoterapeutyczne, internaty i bursy.
- Centra i ośrodki terapii i rehabilitacji.
- Warsztaty terapii zajęciowej.
- Domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy.
- Organizacje pozarządowe (NGO; fundacje i stowarzyszenia).