Filologia angielska

studia stacjonarne

Filologia angielska na KUL to więcej niż tylko nauka języka, to również sposób na poznanie literatury, kultury i historii krajów angielskiego kręgu językowego.

Interesujesz się językiem, literaturą lub kulturą? Chcesz rozwijać swoje umiejętności analityczne i komunikacyjne? Jeśli tak, to nasze studia są dla Ciebie!

Decydując się na studia u nas zdobędziesz biegłą znajomość angielskiego na poziomie C1, nauczysz się efektywnie prezentować, a także poznasz narzędzia wspierające naukę, w tym technologie oparte na sztucznej inteligencji.

Filologia angielska KUL pomoże Ci rozwinąć interdyscyplinarne kompetencje, które przydadzą się nie tylko w pracy, ale również w życiu codziennym.

Informacje
o kierunku

Zasady rekrutacji

Matura zdawana w Polsce po 2005 r.

Punktowany wynik z następujących przedmiotów:

  • język angielski (80% wyniku końcowego),
  • język polski (20% wyniku końcowego).

„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 rokiem. Wynik wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5.

Punktowana ocena z egzaminu pisemnego ze świadectwa dojrzałości: 

  • język angielski (100% wyniku końcowego).

Punktowany wynik z następujących przedmiotów:

  • język angielski (80% wyniku końcowego),
  • język polski lub język ojczysty (20% wyniku końcowego).

Kandydaci z maturą zagraniczną aplikujący na studia w języku polskim zobowiązani są przedstawić dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B2.

Dodatkowe informacje

  • poziom rozszerzony – wynik egzaminu mnożymy x 1
  • poziom podstawowy – wynik egzaminu mnożymy x 0,5

Szczegółowe informacje o sposobie przeliczania znajdziesz po kliknięciu TUTAJ.

Filologia angielska:

  • Olimpiada z języka angielskiego (L+F)
  • Olimpiada Lingwistyki Matematycznej (L+F)
  • Konkurs wiedzy z języka angielskiego (L)
  • Ogólnopolski Przegląd Poezji Jesienne Debiuty Poetyckie (5L)

Dlaczego Filologia angielska na KUL?

  1. Osiągniesz biegłą znajomość języka angielskiego na poziomie C1, czyli poziom znajomości języka, który pozwoli Ci posługiwać się językiem w sposób profesjonalny.

  2. Poznasz narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz sztucznej inteligencji – nauczysz się korzystać z narzędzi takich jak słowniki online, korpusy językowe, Prezi, Quizlet, oraz innych technologii wspierających naukę i nauczanie języka.

  3. Posiądziesz obycie międzykulturowe – nauczysz się efektywnie współpracować
    w międzynarodowym kontekście.

  4. Wyposażymy Cię w interdyscyplinarne kompetencje analityczne – nauczysz się analizować i wykorzystywać wiedzę w pracy zawodowej oraz życiu codziennym.

  5. Dowiesz się, jak korzystać ze źródeł informacji w sposób etyczny – nauczysz się oceniać wiarygodność źródeł cyfrowych oraz optymalizować procesy wyszukiwania informacji, w tym z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji.

Co po studiach?

Będziesz uprawniony do:

  • kontynuowania nauki na studiach II stopnia,
  • kontynuowania nauki na studiach podyplomowych.
  1. Możesz pracować w szkołach językowych, mediach, turystyce, oraz w organizacjach międzynarodowych, wszędzie tam, gdzie Twoje umiejętności językowe i analityczne będą w cenie.
  2. Możesz podjąć pracę w korporacjach, NGO-sach czy instytucjach kulturalnych.
  3. Możesz zostać specjalistą w branży IT, szczególnie w obszarach związanych z językami obcymi i sztuczną inteligencją lub pracować przy tworzeniu treści dla marketingu cyfrowego
  4. Możesz założyć własny biznes, na przykład szkołę językową. 

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.