KUL Logo

(PL)  

(PL) Zamówienia publiczne

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.



CEL STUDIÓW:

Zamówienia publiczne to jeden z kluczowych obszarów działania podmiotów publicznych i prywatnych, który wymaga od jego uczestników – zamawiającego i wykonawcy posiadania specjalistycznej wiedzy i kompetencji w tym zakresie. W związku z tym, że zamówienia publiczne podlegają szczegółowym procedurom, zarówno zamawiający jak i wykonawcy muszą działać w ściśle określony sposób i spełniać wymagania zdefiniowane w przepisach regulujących system zamówień w Polsce. Studia podyplomowe wpisują się tym samym w potrzebę doskonalenia uczestników sformalizowanego procesu, którego celem jest skuteczne przygotowanie, udzielenie i wykonanie zamówienia publicznego. Studia te mają za zadanie przygotować uczestników studiów do pełnienia obowiązków w procedurze udzielenia zamówienia oraz podejmowania działań zgodnych z Prawem zamówień publicznych i adekwatnych do konkretnych stanów faktycznych, poprzez nabycie specjalistycznej wiedzy i praktycznych kompetencji.

Kierunek posiada patronat Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych

Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz certyfikat podpisany przez Prezesa UZP.

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów oraz ćwiczeń, w ramach których rozwiązywane są kazusy, analizowane postępowania, podawane przykłady z praktyki.

Ponadto uczestnicy studiów podyplomowych będą mieli możliwość praktycznej nauki składania i zbierania ofert oraz tworzenia dokumentacji w pracowni komputerowej.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW:

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach, uzyskanie zaliczeń i zdanie egzaminów przedmiotowych oraz zdanie egzaminu końcowego.

ADRESACI:

-absolwenci studiów wyższych (licencjackie, inżynierskie, magisterskie),

-pracownicy administracji publicznej (zarówno administracji rządowej, jak i samorządowej) lub osoby, które mają zamiar podjąć pracę w instytucjach stosujących przepisy o zamówieniach publicznych.

  • System zamówień publicznych w Polsce i UE – wykład.
  • Prawidłowe przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – ćwiczenia.
  • Studium przypadków zamówień publicznych – przykłady postępowań, kazusy – ćwiczenia.
  • Analiza orzecznictwa KIO, sądów okręgowych, SN i TSUE w kontekście zamówień publicznych – ćwiczenia.
  • Tworzenie dokumentacji na podstawie ustawy PZP – ćwiczenia.
  • Zamówienia publiczne z punktu widzenia wykonawców – wykład.
  • Zamówienia publiczne wyłączone ze stosowania ustawy PZP, w tym tworzenie dokumentacji: wykład i ćwiczenia.
  • Ochrona danych osobowych w kontekście zamówień publicznych -wykład.
  • Specyfika zamówień publicznych współfinansowanych ze środków UE i innych funduszy zewnętrznych – wykład.
  • Elementy prawa cywilnego, handlowego i autorskiego w kontekście zamówień publicznych – wykład.
  • Prawo budowlane w kontekście zamówień publicznych -wykład.
  • Finanse publiczne -wykład.
  • Środki ochrony prawnej w Prawie zamówień publicznych -wykład.
  • Kontrola zamówień publicznych i odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – wykład.
  • Umowy w PZP oraz w zamówieniach publicznych wyłączonych ze stosowania ustawy: wykład i ćwiczenia.
  • Egzaminy.

Łączna liczba godzin: 184

Kierownik studiów: dr hab. Magdalena Kisała specjalizuje się w prawie samorządu terytorialnego, nawiązywaniu współpracy podmiotów publicznych i niepublicznych oraz tematyce stosowania instrumentarium zarządzania jakością w administracji publicznej.

dr Łukasz Bednarski – doktor nauk prawnych, administratywista, wieloletni praktyk i wykładowca w zakresie zamówień publicznych. Posiada doświadczenie w obsłudze zarówno Zamawiających, jak i Wykonawców, działających na podstawie ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków. Wielokrotny pełnomocnik Zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz audytor w zakresie zamówień publicznych. Przez 14 lat Główny specjalista ds. zamówień publicznych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie, obecnie Ekspert ds. Zamówień Publicznych Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o. o.

dr Beata Zięba – doktor nauk prawnych, kierownik Działu Zakupów i Zamówień Publicznych KUL, Kierownik Zamawiającego, ekspert, autor publikacji zarówno branżowych, jak i naukowych z zakresu zamówień publicznych, wykładowca na studiach podyplomowych, konsultant PARP, członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, członek operacyjnego Zespołu przy Prezesie UZP zajmującego się zamówieniami publicznymi na uczelniach wyższych, w zamówieniach publicznych od 11 lat

 

 

 

dr hab. Małgorzata Ganczar – radca prawny, specjalizuje się w informatyzacji administracji publicznej oraz ochronie danych osobowych,

mgr Karolina Figas-Bednarska –, radca prawny, specjalistka w zakresie funduszy unijnych, konsultant prawny. Posiada bogate doświadczenie samorządowe, w tym jako trener, zapewnia obsługę prawną instytucji wdrażających programy unijne zarówno w zakresie naborów wniosków o dofinansowanie, realizacji projektów, jak i procedury odwoławczej. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie administracyjnym, postępowaniu administracyjnym oraz sądowo-administracyjnym, w szczególności w zakresie decyzji zwrotowych. Ponadto w obszarze jej specjalizacji znajdują się postępowania o udzielenie zamówień publicznych w ramach projektów współfinansowanych ze środków UE, w tym kontrola zamówień publicznych. Bierze aktywny udział w konsultowaniu zmian legislacyjnych w obszarze wdrażania funduszy UE oraz w zakresie programowania wsparcia na poziomie regionalnym.

mgr Bartłomiej Polakowski – radca prawny, od 2016 roku pracownik samorządowy, specjalizuje się w prawie zamówień publicznych,

dr Paulina Woś –stopień naukowy doktora nauk prawnych, w okresie od 1 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2014 roku odbycie aplikacji radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Lublinie. Od 1 lipca 2015 r. wykonywanie zawodu radcy prawnego. Od 1 października 2017 r. zatrudniona w Katedrze Postępowania Cywilnego. Specjalizuje się w prawie gospodarczym oraz procedurze cywilnej.

dr hab. Sebastian Kwiecień – pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, autor wielu publikacji naukowych. Poza działalnością naukową, wykonuje praktykę radcy prawnego, w ramach której udziela pomocy prawnej w sprawach z zakresu prawa autorskiego i prawa pracy.

mgr Paweł Ząbek – pracownik samorządowy od 2002 r., audytor wewnętrzny, od 2010 r. zastępca dyrektora w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego / Wydziału Audytu i Kontroli UM Lublin. W roku 2005 ukończył aplikację prokuratorską, specjalizuje się w prawie finansowym, administracyjnym, postępowaniach kontrolnych i przepisach z zakresu odpowiedzialności urzędników, prowadzi postępowania administracyjne z zakresu zwrotu dotacji oraz dotyczące zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości od sygnalistów.

mgr Marta Janeczko –  Absolwentka Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych o specjalności Rachunkowość oraz Audyt Wewnętrzny w Gospodarce i Administracji. W latach 1996 – 2002 pracowała w sektorze bankowym. W latach 2003 – 2016 pełniła funkcję Skarbnika Gminy, w latach 2017 – 2019 pracowała na stanowisku Głównego Księgowego w Kuratorium Oświaty w Lublinie. Od 2019 pełni funkcję Skarbnika Powiatu Lubelskiego. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Lublinie.

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

Absolwent Studiów podyplomowych będzie przygotowany do pełnienia obowiązków na wszystkich etapach postępowania o udzielenie zamówienia. Uzyska tym samym kompleksową wiedzę w powyższym zakresie, a w tym wiedzę praktyczną, związaną z analizą stanów faktycznych, stosowaniem przepisów prawa, prawidłową sekwencją podejmowanych działań oraz wiedzę teoretyczną, obejmującą interpretację przepisów prawa oraz analizę linii orzeczniczej KIO, sądów okręgowych, SN i TSUE.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

Dzięki połączeniu wiedzy teoretycznej z zajęciami praktycznymi absolwent nabędzie umiejętności i kwalifikacje do wykonywania różnych funkcji w postępowaniu, zarówno po stronie zamawiającego jak i wykonawcy.

Opłata za semestr: 2 200 zł | Ilość semestrów: 2

Limit miejsc: 20

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr.

Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.



Zapisz się/zarejestruj

Zajęcia odbywają się soboty (stacjonarnie) i niedziele (online).
Opłata za semestr: 2200 zł (możliwe raty).
Liczba semestrów: 2

KIEROWNIK STUDIÓW

dr hab. Magdalena Kisała
magdalena.kisala@kul.pl

 SEKRETARIAT STUDIÓW

+48 81 445 39 96

+48 81 445 39 98

+48 502 683 478

centrumsp@kul.pl

Zasady rekrutacji
Zapisz się/zarejestruj