Kognitywistyka

Jeżeli ciekawi Cię to, jak działa umysł i jaka jest natura procesów poznawczych takich jak percepcja, myślenie, pamięć, uwaga, wyobraźnia, doświadczanie emocji, podejmowanie decyzji, komunikowanie się i rozwiązywanie problemów — ‘kognitywistyka’ może być kierunkiem dla Ciebie!
Kognitywistyka (ang. cognitive science) jest interdyscyplinarną dziedziną nauki łączącą wiedzę z zakresu neuronauk, psychologii poznania, sztucznej inteligencji, filozofii umysłu, antropologii i językoznawstwa.
Kompetencje kognitywistyczne są kluczowe wszędzie tam, gdzie bazuje się na wiedzy o umyśle i działaniu oraz zarządza informacją: w pracy creative managera, twórcy kontentu, developera nowych produktów i usług (w tym stron internetowych
i aplikacji), a także w pracy edukacyjnej, trenerskiej i coachingowej, gdzie rozwija się różnorodne zdolności kognitywne: twórczego myślenia, zdolności uczenia się, zdolności językowe i komunikacyjne, zdolności pamięci i uwagi, itp.
Absolwent kognitywistyki odnajdzie się świetnie we wszelkich środowiskach pracy twórczej, gdzie ceniona jest elastyczność w myśleniu i działaniu.

Informacje
o kierunku

Zasady rekrutacji

Matura zdawana w Polsce po 2005 r.

Punktowany wynik z następujących przedmiotów:

  • język polski (1/3 wyniku końcowego)
  • język obcy nowożytny (1/3 wyniku końcowego)
  • inny dowolny przedmiot zdawany przez kandydata – obowiązkowy lub dodatkowy (1/3 wyniku końcowego).

Jeżeli zdawałeś więcej niż jeden przedmiot, liczyć się będzie ten, z którego uzyskałeś najlepszy wynik. 

„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 rokiem. Wynik wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5.

Punktowane oceny z egzaminów pisemnych ze świadectwa dojrzałości:

  • język polski (50% wyniku końcowego)
  • dowolny przedmiot zdawany przez kandydata (50% wyniku końcowego)

Wymagane posiadanie wyników z następujących przedmiotów:

  • język polski lub język ojczysty (1/3 wyniku końcowego)
  • język obcy nowożytny (1/3 wyniku końcowego)
  • inny dowolny przedmiot zdawany przez kandydata – obowiązkowy lub dodatkowy (1/3 wyniku końcowego).

Jeżeli zdawałeś więcej niż jeden przedmiot, liczyć się będzie ten, z którego uzyskałeś najlepszy wynik. 

Kandydaci z maturą zagraniczną aplikujący na studia w języku polskim zobowiązani są przedstawić dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B2.

Dodatkowe informacje

  • poziom rozszerzony – wynik egzaminu mnożymy x 1
  • poziom podstawowy – wynik egzaminu mnożymy x 0,5

Szczegółowe informacje o sposobie przeliczania znajdziesz po kliknięciu TUTAJ.

Kognitywistyka:

  • Olimpiada artystyczna
  • Olimpiada Astronomiczna
  • Olimpiada z biologii
  • Olimpiada z chemii
  • Olimpiada Cyfrowa
  • Olimpiada z filozofii
  • Olimpiada z fizyki
  • Olimpiada z geografii
  • Olimpiada z historii
  • Olimpiada z informatyki
  • Olimpiada z języka angielskiego
  • Olimpiada z języka białoruskiego
  • Olimpiada z języka francuskiego
  • Olimpiada z języka hiszpańskiego
  • Olimpiada z języka łacińskiego i kultury antycznej
  • Olimpiada z języka niemieckiego
  • Olimpiada z języka rosyjskiego
  • Olimpiada Lingwistyki Matematycznej
  • Olimpiada z literatury i języka polskiego
  • Olimpiada z matematyki
  • Olimpiada Prawosławnej Wiedzy Religijnej (L+F)
  • Olimpiada Statystyczna (L)
  • Olimpiada Teologii Katolickiej (L)
  • Olimpiada Innowacji Technicznych w elektronice i mechatronice, Olimpiada Innowacji Technicznych w telekomunikacji i informatyce, Olimpiada Innowacji Technicznych w mechanice, Olimpiada Innowacji Technicznych w ochronie środowiska i Olimpiada Wiedzy o Wynalazczości (wcześniej jako Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczości) (L+F)
  • Olimpiada Wiedzy o Świecie Antycznym (3L+3F)
  • Olimpiada Wiedzy o Prawie (Ostrołęka) (L+F)
  • Akademia Młodych Humanistów (L)
  • Ogólnopolski Konkurs Logiczny (I-III miejsce L)

Dlaczego kognitywistyka
na KUL?

  1. Zdobędziesz interdyscyplinarną wiedzę o naturze umysłu, poznania i działania;

  2. Nabędziesz umiejętność wykorzystywania wiedzy o procesach poznawczych (percepcji, świadomości, wyobraźni, pamięci, uwagi, rozumowania, doświadczania emocji, itp.) w praktyce:
    w pracy edukacyjnej, trenerskiej, coachingowej, developerskiej i we wszelkich przedsięwzięciach twórczych;

  3. Uzyskasz bazowe kompetencje trenerskie i coachingowe (m.in. w aspekcie wspierania rozwoju poznawczego i stymulowania twórczego myślenia i działania);

  4. Nauczysz się zarządzania informacją w środowiskach kreatywnych;

  5. Będziesz samodzielne formułował i rozwiązywał problemy badawcze z zakresu nauk kognitywnych.

Co po studiach?

Będziesz uprawniony do:

  • kontynuowania nauki na studiach II stopnia,
  • kontynuowania nauki na studiach podyplomowych.

Nasi absolwenci pracują w:

  • środowiskach twórczych na stanowiskach, m.in., creative managera, twórcy kontentu, social media managera, developera nowych produktów i usług
    (w tym stron internetowych i aplikacji), itp.,
  • praca edukatora, trenera, coacha w aspekcie rozwijania zdolności poznawczych: twórczego myślenia, zdolności uczenia się, zdolności językowych i komunikacyjnych, zdolności pamięci i uwagi, itp., 
  • branży badawczej i popularyzatorskiej z zakresu nauk kognitywnych,
  • rozmaitych środowiskach pracy twórczej, gdzie ceniona jest elastyczność
    w myśleniu i działaniu.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.