Terminarz rekrutacji

Studia I stopnia i jednolite magisterskie w języku polskim – nabór konkursowy 2025/2026 (5.05-11.07.2025)
5.05–11.07.2025, do godz. 15.00
rejestracja elektroniczna kandydatów w systemie e-Rekrut – (I nabór konkursowy). Warunkiem rejestracji jest:
- zatwierdzenie wyboru kierunków (kandydat może wybrać maksymalnie 3 kierunki),
- wniesienie opłaty rekrutacyjnej,
- załączenie skanów wymaganych dokumentów.
8–11.07.2025, do godz. 15.00
wprowadzenie wyników i wnoszenie opłaty rekrutacyjnej (kandydaci z nową polską maturą z 2025).
5.05–11.07.2025
rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca znajomość języka polskiego – poziom B2 (po zarejestrowaniu się i wniesieniu przez kandydata opłaty rekrutacyjnej; termin rozmowy uzgadniany jest indywidualnie za pośrednictwem Biura Rekrutacji KUL; rozmowa przeprowadzana on-line).
14.07.2025, po godz. 16:30
elektroniczne ogłoszenie wyników postępowania rekrutacyjnego. Ogłoszenie wyników następuje poprzez zamieszczenie informacji na internetowym koncie rekrutacyjnym kandydata.
14–18.07.2025
elektroniczne potwierdzenie podjęcia studiów w systemie e-Rekrut poprzez:
- wygenerowanie i podpisanie elektroniczne formularza-ankiety osobowej (ze zdjęciem w kolorze),
- załączenie skanów wymaganych dokumentów,
- okazanie oryginału świadectwa dojrzałości.
zawiadomienie o przyjęciu na studia/wpis na listę studentów. W przypadku braku potwierdzenia elektronicznego w serwisie e-Rekrut uznaje się, że kandydat rezygnuje z podjęcia studiów na danym kierunku i dokonuje się jego skreślenia z listy osób zakwalifikowanych.
w ciągu 14 dni – od elektronicznego potwierdzenia podjęcia studiów kandydaci-cudzoziemcy przyjęci na zasadach odpłatności wnoszą opłatę za kształcenie na wskazane konto uczelni.
Dodatkowe terminy – przesunięcia na liście rankingowej (dot. wybranych kierunków) dotyczy kandydatów, którzy otrzymali informacje, że ich kandydatura jest w trakcie rozpatrywania i oczekują na liście rankingowej: 21.07.2025 g. 10:00 (II termin); 25.07.2025 g. 10:00 (III termin); 31.07.2025 g. 10:00 (IV termin); 06.08.2025 g. 10:00 (V termin); 12.08.2025 g. 10:00 (VI termin); 29.08.2025 g. 10:00 (VII termin); 04.09.2025 g. 10:00 (VIII termin); 10.09.2025 g. 10:00 (IX termin); 17.09.2025 g. 10:00 (X termin); 24.09.2025 g. 10:00 (XI termin); 30.09.2025 g. 10:00 (XII termin).
elektroniczne ogłoszenie wyników postępowania rekrutacyjnego – ogłoszenie wyników następuje poprzez zamieszczenie informacji na internetowym koncie rekrutacyjnym kandydata: 21.07.2025 po g. 14:30 (II termin); 25.07.2025 po g. 14:30 (III termin); 31.07.2025 po g. 14:30 (IV termin); 06.08.2025 po g. 14:30 (V termin); 12.08.2025 po g. 14:30 (VI termin); 29.08.2025 po g. 14:30 (VII termin); 04.09.2025 po g. 14:30 (VIII termin); 10.09.2025 po g. 14:30 (IX termin); 17.09.2025 po g. 14:30 (X termin); 24.09.2025 po g. 14:30 (XI termin); 30.09.2025 po g. 14:30 (XII termin).
elektroniczne potwierdzenie podjęcia studiów w systemie e-Rekrut poprzez wygenerowanie i podpisanie elektroniczne formularza-ankiety osobowej (ze zdjęciem w kolorze), załączenia skanów wymaganych dokumentów oraz okazanie oryginału świadectwa dojrzałości – zawiadomienie o przyjęciu na studia/wpis na listę studentów: 21-24.07.2025 (II termin); 25-30.07.2025 (III termin); 31.07 – 05.08.2025 (IV termin); 06-11.08.2025 (V termin); 13-18.08.2025 (VI termin); 29.08-03.09.2025 (VII termin); 04-09.09.2025 (VIII termin); 10-16.09.2025 (IX termin); 17-23.09.2025 (X termin); 24-29.09.2025 (XI termin); 30.09. – 02.10.2025 (XII termin)
W przypadku braku potwierdzenia elektronicznego w serwisie e-Rekrut uznaje się, że kandydat rezygnuje z podjęcia studiów na danym kierunku i dokonuje się jego skreślenia z listy osób zakwalifikowanych.
nie później niż 14 dni od daty otrzymania elektronicznej informacji o wpisie na listę lub w terminie ustalonym indywidualnie – okazanie zaświadczenia lekarskiego (dotyczy kierunków z Wydziału Medycznego).
do 01.09.2025
składanie dokumentów rekrutacyjnych wraz z okazaniem oryginałów dokumentów przez kandydatów cudzoziemców
Ważne: Dokumenty dla wizy studenckiej zostaną przygotowane i wysłane w ciągu tygodnia od chwili zawiadomienia o przyjęciu na studia i wniesienia opłaty za kształcenie (dotyczy studentów przyjętych na zasadach odpłatności)!
Studia II stopnia – nabór konkursowy 2025/2026 (5.05-17.07.2025)
5.05–17.07.2025
rejestracja elektroniczna kandydatów w systemie e-Rekrut. Warunkiem rejestracji jest:
- zatwierdzenie wyboru kierunków (kandydat może wybrać maksymalnie 3 kierunki),
- wniesienie opłaty rekrutacyjnej,
- załączenie skanów wymaganych dokumentów.
5.05 – 17.07.2025
rozmowy kwalifikacyjne dla cudzoziemców sprawdzające znajomość języka polskiego lub angielskiego (po zarejestrowaniu się w systemie i wniesieniu przez kandydata opłaty rekrutacyjnej, termin rozmowy uzgadniany jest indywidualnie za pośrednictwem Biura Rekrutacji).
18.07.2025
egzaminy przewidziane w zasadach rekrutacji – dotyczy kierunku Italianistyka (studia hybrydowe) – dla kandydatów z innych kierunków bez certyfikatu.
21.07.2025, po godz. 16.30
elektroniczne ogłoszenie wyników postępowania rekrutacyjnego.
Ogłoszenie wyników następuje poprzez: zamieszczenie informacji na internetowym koncie rekrutacyjnym kandydata.
21–31.07.2025
elektroniczne potwierdzenie podjęcia studiów w systemie e-Rekrut poprzez:
- wygenerowanie i podpisanie elektroniczne formularza-ankiety osobowej (ze zdjęciem w kolorze),
- załączenie skanów wymaganych dokumentów,
- okazanie oryginału dyplomu wraz z suplementem.
zawiadomienie o przyjęciu na studia/wpis na listę studentów. W przypadku braku potwierdzenia elektronicznego w serwisie e-Rekrut uznaje się, że kandydat rezygnuje z podjęcia studiów na danym kierunku i dokonuje się jego skreślenia z listy osób zakwalifikowanych.
w ciągu 14 dni – od elektronicznego potwierdzenia podjęcia studiów kandydaci-cudzoziemcy przyjęci na zasadach odpłatności wnoszą opłatę za kształcenie na wskazane konto uczelni.
nie później niż 14 dni od daty otrzymania elektronicznej informacji o wpisie na listę lub w terminie ustalonym indywidualnie – okazanie zaświadczenia lekarskiego (dotyczy kierunków z Wydziału Medycznego).
do 01.09.2025
składanie dokumentów rekrutacyjnych wraz z okazaniem oryginałów dokumentów przez kandydatów-cudzoziemców.
Ważne: Dokumenty dla wizy studenckiej zostaną przygotowane i wysłane w ciągu tygodnia od chwili zawiadomienia o przyjęciu na studia i wniesienia opłaty za kształcenie (dotyczy studentów przyjętych na zasadach odpłatności)!
Nabór w trybie wolnym – studia I stopnia, jednolite magisterskie i studia II stopnia (15.07-22.09.2025)
5.05–22.09.2025
rejestracja elektroniczna kandydatów w systemie e-Rekrut – dotyczy kandydatów na kierunek Teologia kurs-A. Warunkiem rejestracji jest:
- wybór i zatwierdzenie kierunku studiów z oferty (kandydat wybiera maksymalnie 1 kierunek),
- załączenie skanów wymaganych dokumentów,
- wniesienie opłaty rekrutacyjnej.
15.07–22.09.2025 lub do wyczerpania wolnych miejsc
rejestracja elektroniczna kandydatów w systemie e-Rekrut (na kierunki, gdzie są wolne miejsca). Warunkiem rejestracji jest:
- wybór i zatwierdzenie kierunku studiów z oferty (kandydat wybiera maksymalnie 1 kierunek),
- załączenie skanów wymaganych dokumentów,
- wniesienie opłaty rekrutacyjnej.
15.07–22.09.2025
rozmowa kwalifikacyjna dla cudzoziemców sprawdzająca znajomość języka polskiego – poziom B2 (po zarejestrowaniu się w systemie i wniesieniu przez kandydata opłaty rekrutacyjnej, termin rozmowy uzgadniany jest indywidualnie za pośrednictwem Biura Rekrutacji KUL).
Indywidualnie – w ciągu 5 dni roboczych
elektroniczne ogłoszenie wyników postępowania rekrutacyjnego. Ogłoszenie wyników kwalifikacji następuje po zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej i weryfikacji załączonych skanów dokumentów, a w przypadku osób z brakiem odpowiedniego dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie B2 – po rozmowie kwalifikacyjnej, poprzez zamieszczenie informacji o wynikach rekrutacji na koncie rekrutacyjnym kandydata w systemie e-Rekrut w zakładce: Wybrane / Szczegóły oraz Komunikaty.
w ciągu 5 dni od ogłoszenia wyników kwalifikacji (w zakładce Wybrane / Szczegóły oraz Komunikaty)
elektroniczne potwierdzenie podjęcia studiów w systemie e-Rekrut poprzez:
- wygenerowanie i podpisanie elektroniczne formularza-ankiety osobowej (ze zdjęciem w kolorze),
- załączenie skanów wymaganych dokumentów,
- okazanie oryginału świadectwa/dyplomu wraz z suplementem – zawiadomienie o przyjęciu na studia/wpis na listę studentów. W przypadku braku potwierdzenia elektronicznego w serwisie e-Rekrut uznaje się, że kandydat rezygnuje z podjęcia studiów na danym kierunku i dokonuje się jego skreślenia z listy osób zakwalifikowanych.
w ciągu 14 dni od daty elektronicznego potwierdzenia podjęcia studiów – wniesienie opłat za kształcenie – dotyczy kandydatów cudzoziemców podejmujących studia na zasadach odpłatności (termin płatności będzie wskazany na indywidualnym koncie kandydata w systemie e-Rekrut).
nie później niż 14 dni od daty otrzymania elektronicznej informacji o wpisie na listę lub w terminie ustalonym indywidualnie
okazanie zaświadczenia lekarskiego (dotyczy kierunków z Wydziału Medycznego.)
do 30.09.2025 składanie dokumentów rekrutacyjnych wraz z okazaniem oryginałów dokumentów przez kandydatów-cudzoziemców.
Ważne: Dokumenty dla wizy studenckiej zostaną przygotowane i wysłane w ciągu tygodnia od chwili zawiadomienia o przyjęciu na studia i wniesienia opłaty za kształcenie (dotyczy studentów przyjętych na zasadach odpłatności)!
Rekrutacja do Szkoły Doktorskiej KUL
1–29.08.2025
elektroniczna rejestracja kandydatów
2–10.09.2025
pierwszy etap postępowania rekrutacyjnego
11.09.2025
posiedzenie komisji konkursowej i określenie liczby kandydatów w poszczególnych dyscyplinach
12.09.2025
ogłoszenie wyników i dopuszczenie do drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego
15–18.09.2025
drugi etap postępowania rekrutacyjnego
22.09.2025
posiedzenie komisji konkursowej i ogłoszenie wyników rekrutacji
23–24.09.2025
elektroniczne potwierdzenie przez kandydatów podjęcia kształcenia w szkole doktorskiej i złożenie wymaganych dokumentów, o których mowa w § 13 ust. 1 uchwały
25–26.09.2025
przyjęcie kandydatów z listy rezerwowej, w przypadku zwolnienia miejsc
29.09.2025
potwierdzenie podjęcia kształcenia w szkole doktorskiej przez kandydatów z listy rezerwowej i złożenie wymaganych dokumentów, o których mowa w § 13 ust. 1 uchwały