ZAMÓWIENIA PUBLICZNE DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ
STUDIA PODYPLOMOWE
O STUDIACH:
Studia mają za zadanie przygotować słuchaczy do pełnienia obowiązków kierowników, dyrektorów, managerów w zakresie zamówień publicznych. Dzięki połączeniu wiedzy teoretycznej z dużą ilością zajęć praktycznych absolwenci zostaną przygotowani do pełnienia różnych funkcji zarządczych w procesie zakupowym i w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców.
Obecnie nie ma na rynku takich studiów, a jest duża potrzeba wśród przedstawicieli kadry zarządzającej.
ADRESACI:
Studia są skierowane do kierowników, dyrektorów, managerów w zakresie zamówień publicznych, dyrektorów administracyjnych, wójtów, prezydentów miast, wojewodów, zarządzających szeroko pojętym obszarem zamówień publicznych, także tych którzy są kierownikami Zamawiającego lub posiadają pełnomocnictwa w tym zakresie
- Zajęcia prowadzone są hybrydowo.
- Opłata za semestr: 4 200 zł (możliwe atrakcyjne raty).
- Liczba semestrów: 2
- Zajęcia prowadzone są w soboty i niedziele.

KIEROWNIK STUDIÓW
dr Beata Zięba
- beata.zieba@kul.pl
Program
- Dyrektywy/rozporządzenia UE w kontekście zamówień publicznych
- Polityka zakupowa Polski
- Negocjacje w zamówieniach publicznych
- Planowanie, Plan zamówień a Plan postępowań
- Rola i znaczenie regulacji wewnętrznych w jednostce. Zarządzanie strategiami zakupowymi w zakupach poniżej 130 tys.
- Zasady konstruowania umów zakupowych
- Umowy w Pzp – realizacja umów w reżimie zp (aneksy, waloryzacja, odstąpienia, roszczenia itd.)
- Stosowanie przepisów kodeksu cywilnego w zamówieniach publicznych
- Zarządzanie projektem w tym projektami UE (nowa perspektywa finansowania) w kontekście zamówień publicznych
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w zamówieniach publicznych. Prawo pracy (rozwój kadr, praca zdalna, praca hybrydowa) w zamówieniach publicznych. Europejskie ramy kompetencji w zamówieniach publicznych
- Prawo finansowe w zamówieniach publicznych
- Odpowiedzialność z tytułu dyscypliny finansów publicznych oraz taryfikator korekt
- Środki ochrony prawnej i reprezentacja przed KIO
- Odporność psychiczna managera w kontekście zarządzania procesem o udzielenie zamówienia publicznego
- Profesjonalny manager w zamówieniach publicznych
- Certyfikacja Wykonawców
- RODO w zamówieniach publicznych
- Procedury antykorupcyjne w zamówieniach publicznych
- Realizacja procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym przygotowanie zamówienia, Przeprowadzenie procedury według PZP: Realizacja zamówienia, Ewaluacja zamówienia.
- Kontrola zarządcza i audyt w zamówieniach publicznych
- Osoby realizujące obowiązki ustawowe w zamówieniach publicznych (osoba prowadząca postępowanie, kierownik zamawiającego, główny księgowy, komisja przetargowa)
- Prawo budowlane w zamówieniach publicznych. Procedura na roboty budowlane i realizacja umowy na rb. Zakupy produktów robót budowlanych
- Zakupy wartości niematerialnych (wiedzy)
- Zakup dostaw/usług IT
- Prawa autorskie w zamówieniach publicznych
- Cyfryzacja zamówień publicznych
- Zarządzanie ryzykiem w zamówieniach publicznych, analiza SWOT itd.
- Partnerstwo publiczno-prywatne. Wykorzystanie elementów ekologicznych i innowacyjnych w zamówieniach publicznych
Kadra dydaktyczna
Dr hab. Michał Domagała, prof. KUL
Dr hab. Beata Kucia-Guściora, prof. KUL
Dr hab. Małgorzata Ganczar, prof. KUL
Małgorzata Stręciwilk (była prezes UZP)
Dr Artur Lis
Dr Beata Zięba
Dr Łukasz Bednarski
Dr Dorota Artymiak
Małgorzata Janczarek
Paweł Kur
I inni
Kompetencje
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
- Student rozumie rolę zamówień publicznych w szerokim kontekście społecznym i ich wpływ na różnych interesariuszy.
- Rozumie procesy zamówieniowe i zakupowe zachodzące we współczesnych organizacjach i ich otoczeniu.
- Ma wiedzę umożliwiającą podejmowanie decyzji menedżerskich w zakresie procesu zamówieniowego i zakupowego na poziomie strategicznym i operacyjnym.
- Zna uwarunkowania związane z prowadzeniem procesu zamówieniowym i zakupowym w środowisku finansów publicznych.
- Zna narzędzia niezbędne do zarządzania współczesną organizacją, w tym zakresie zamówień publicznych.
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
- Umie myśleć i działać strategicznie.
- Potrafi zarządzać i współpracować z ludźmi w organizacji i poza nią.
- Potrafi wykorzystywać znane narzędzia zarządcze kierując zamówieniami publicznymi i procesem zakupowym i zespołami realizującymi.
- Potrafi świadomie zarządzać swoją karierą.
- Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
- Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
- Przejawia właściwą postawę etyczną.
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
- Wykazuje potrzebę uzyskania dostępu do obiektywnych i pełnych danych przed podjęciem decyzji.
- Potrafi aktywnie bronić własnych poglądów.
- Ma pogłębioną wiedzę z zakresu odporności psychicznej, finansów i zarządzania.
- Potrafi zdobywać i gromadzić wiedzę z różnych źródeł, analizować informacje i wnioskować oraz stale poszerzać zdobytą wiedzę w procesie samokształcenia
- Potrafi identyfikować ryzyko związane z funkcjonowaniem zamówień publicznych w organizacji i w jej otoczeniu.
Opłaty
Opłata za semestr: 4 200 zł | Ilość semestrów: 2
Limit miejsc: 20
Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr.
Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.
Sekretariat studiów
- +48 81 445 39 96
- +48 502 682 041
- +48 502 682 412
- +48 502 681 994
- centrumsp@kul.pl