ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
STUDIA PODYPLOMOWE
O STUDIACH:
Zamówienia publiczne to jeden z kluczowych obszarów działania podmiotów publicznych i prywatnych, który wymaga od jego uczestników posiadania specjalistycznej wiedzy i kompetencji w tym zakresie. Zamówienia publiczne podlegają szczegółowym procedurom, zarówno zamawiający jak i wykonawcy muszą działać w ściśle określony sposób i spełniać wymagania zdefiniowane w przepisach regulujących system zamówień w Polsce.
Studia podyplomowe wpisują się w potrzebę doskonalenia uczestników sformalizowanego procesu, którego celem jest skuteczne przygotowanie, udzielenie i wykonanie zamówienia publicznego. Studia mają za zadanie przygotować uczestników do pełnienia obowiązków w procedurze udzielenia zamówienia oraz podejmowania działań zgodnych z Prawem zamówień publicznych, poprzez nabycie specjalistycznej wiedzy i praktycznych kompetencji.
Kierunek posiada patronat Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz certyfikat podpisany przez Prezesa UZP.
PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW:
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów oraz ćwiczeń, w ramach których rozwiązywane są kazusy, analizowane postępowania, podawane przykłady z praktyki.
Ponadto uczestnicy studiów podyplomowych będą mieli możliwość praktycznej nauki składania i zbierania ofert oraz tworzenia dokumentacji w pracowni komputerowej.
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW:
Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach, uzyskanie zaliczeń i zdanie egzaminów przedmiotowych oraz zdanie egzaminu końcowego.
ADRESACI:
- absolwenci studiów wyższych (licencjackie, inżynierskie, magisterskie),
- pracownicy administracji publicznej (zarówno administracji rządowej, jak i samorządowej) lub osoby, które mają zamiar podjąć pracę w instytucjach stosujących przepisy o zamówieniach publicznych.
- Zajęcia prowadzone są stacjonarnie w soboty i on-line w niedzielę.
- Opłata za semestr: 2 200 zł (możliwe atrakcyjne raty).
- Liczba semestrów: 2
KIEROWNIK STUDIÓW
dr hab. Magdalena Kisała
- magdalena.kisala@kul.pl
Program
- System zamówień publicznych w Polsce i UE – wykład.
- Prawidłowe przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – ćwiczenia.
- Studium przypadków zamówień publicznych – przykłady postępowań, kazusy – ćwiczenia.
- Analiza orzecznictwa KIO, sądów okręgowych, SN i TSUE w kontekście zamówień publicznych – ćwiczenia.
- Tworzenie dokumentacji na podstawie ustawy PZP – ćwiczenia.
- Zamówienia publiczne z punktu widzenia wykonawców – wykład.
- Zamówienia publiczne wyłączone ze stosowania ustawy PZP, w tym tworzenie dokumentacji: wykład i ćwiczenia.
- Ochrona danych osobowych w kontekście zamówień publicznych -wykład.
- Specyfika zamówień publicznych współfinansowanych ze środków UE i innych funduszy zewnętrznych – wykład.
- Elementy prawa cywilnego, handlowego i autorskiego w kontekście zamówień publicznych – wykład.
- Prawo budowlane w kontekście zamówień publicznych -wykład.
- Finanse publiczne -wykład.
- Środki ochrony prawnej w Prawie zamówień publicznych -wykład.
- Kontrola zamówień publicznych i odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – wykład.
- Umowy w PZP oraz w zamówieniach publicznych wyłączonych ze stosowania ustawy: wykład i ćwiczenia.
- Egzaminy.
Kadra dydaktyczna
dr hab. Magdalena Kisała
specjalizuje się w prawie samorządu terytorialnego, nawiązywaniu współpracy podmiotów publicznych i niepublicznych oraz tematyce stosowania instrumentarium zarządzania jakością w administracji publicznej.
dr Łukasz Bednarski
doktor nauk prawnych, administratywista, wieloletni praktyk i wykładowca w zakresie zamówień publicznych. Posiada doświadczenie w obsłudze zarówno Zamawiających, jak i Wykonawców, działających na podstawie ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków. Wielokrotny pełnomocnik Zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz audytor w zakresie zamówień publicznych. Przez 14 lat Główny specjalista ds. zamówień publicznych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie, obecnie Ekspert ds. Zamówień Publicznych Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o. o.
dr Beata Zięba
doktor nauk prawnych, kierownik Działu Zakupów i Zamówień Publicznych KUL, Kierownik Zamawiającego, ekspert, autor publikacji zarówno branżowych, jak i naukowych z zakresu zamówień publicznych, wykładowca na studiach podyplomowych, konsultant PARP, członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, członek operacyjnego Zespołu przy Prezesie UZP zajmującego się zamówieniami publicznymi na uczelniach wyższych, w zamówieniach publicznych od 11 lat
mgr Weronika Stefaniuk
radca prawny, posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze zamówień publicznych po stronie Zamawiającego będącego jednostką sektora finansów publicznych. Świadczy pomoc prawną w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zarówno na dostawy, usługi jak i roboty budowlane o znacznej wartości i w różnych trybach, włączając w to zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa. Reprezentuje Zamawiającego w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą. Doświadczenie zdobywała także jako członek komisji przetargowych. Posiada doświadczenie procesowe na etapie realizacji umowy o zamówienie publiczne. Świadczy pomoc prawną na każdym etapie procesu inwestycyjno-budowlanego. Posiada również wieloletnią praktykę z zakresu prawa cywilnego, administracyjnego, budowlanego, nieruchomości i finansów publicznych a także prawa pracy. Absolwentka Chicago–Kent College of Law – Prawa Amerykańskiego prowadzonego na Wydziale Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracyjnego KUL.
mgr Szymon Mikos
Radca prawny specjalizujący się w zamówieniach publicznych. Swoją praktykę zawodową rozwijał zarówno w instytucjach państwowych, jak i organizacjach pozarządowych, gromadząc ponad dziesięć lat doświadczeń w przygotowywaniu procedur przetargowych, obsłudze zamówień publicznych oraz prowadzeniu dokumentacji zgodnej z obowiązującymi przepisami. Współpracował z takimi zamawiającymi jak Centralny Port Komunikacyjny i PKP Polskie Linie Kolejowe, a także pełni funkcje doradcze i koordynacyjne w fundacjach i stowarzyszeniach.
dr hab. Małgorzata Ganczar
radca prawny, specjalizuje się w informatyzacji administracji publicznej oraz ochronie danych osobowych,
mgr Paweł Ząbek
pracownik samorządowy od 2002 r., audytor wewnętrzny, od 2010 r. zastępca dyrektora w Wydziale Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego / Wydziału Audytu i Kontroli UM Lublin. W roku 2005 ukończył aplikację prokuratorską, specjalizuje się w prawie finansowym, administracyjnym, postępowaniach kontrolnych i przepisach z zakresu odpowiedzialności urzędników, prowadzi postępowania administracyjne z zakresu zwrotu dotacji oraz dotyczące zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości od sygnalistów.
mgr Marta Janeczko
Absolwentka Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych o specjalności Rachunkowość oraz Audyt Wewnętrzny w Gospodarce i Administracji. W latach 1996 – 2002 pracowała w sektorze bankowym. W latach 2003 – 2016 pełniła funkcję Skarbnika Gminy, w latach 2017 – 2019 pracowała na stanowisku Głównego Księgowego w Kuratorium Oświaty w Lublinie. Od 2019 pełni funkcję Skarbnika Powiatu Lubelskiego. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Lublinie.
Kompetencje
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
Absolwent Studiów podyplomowych będzie przygotowany do pełnienia obowiązków na wszystkich etapach postępowania o udzielenie zamówienia. Uzyska tym samym kompleksową wiedzę w powyższym zakresie, a w tym wiedzę praktyczną, związaną z analizą stanów faktycznych, stosowaniem przepisów prawa, prawidłową sekwencją podejmowanych działań oraz wiedzę teoretyczną, obejmującą interpretację przepisów prawa oraz analizę linii orzeczniczej KIO, sądów okręgowych, SN i TSUE.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Dzięki połączeniu wiedzy teoretycznej z zajęciami praktycznymi absolwent nabędzie umiejętności i kwalifikacje do wykonywania różnych funkcji w postępowaniu, zarówno po stronie zamawiającego jak i wykonawcy.
Opłaty
Opłata za semestr: 2 200 zł | Ilość semestrów: 2
Limit miejsc: 20
Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr.
Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.
Sekretariat studiów
- +48 81 445 39 96
- +48 502 681 994
- centrumsp@kul.pl