KAPIRTAŁ LUDZKI W ORGANIZACJI
STUDIA PODYPLOMOWE
O STUDIACH:
Celem studiów jest przekazanie aktualnej wiedzy z zarządzania kapitałem ludzkim oraz wykształcenie kompetencji do planowania, rozwijania i nadzorowania procesów personalnych w firmach. Program łączy strategiczne myślenie w HR z umiejętnościami operacyjnymi (rekrutacja, rozwój, motywowanie, ocena, retencja).
ADRESACI:
Studia są skierowane do:
Absolwentów studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich) pracujących lub planujących karierę w zarządzaniu zasobami ludzkimi – zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.
Specjalistów i menedżerów HR pragnących poszerzyć wiedzę oraz doskonalić umiejętności praktyczne.
HR business partnerów, doradców personalnych, analityków kapitału ludzkiego oraz osób wspierających działy kadr w decyzjach strategicznych.
Członków zarządów i właścicieli firm zainteresowanych profesjonalizacją zarządzania personelem.
Absolwentów kierunków społecznych, ekonomicznych, psychologicznych i prawnych planujących specjalizację w nowoczesnym HR.
- Zajęcia prowadzone są hybrydowo.
- Opłata za semestr: 2 500 zł (możliwe atrakcyjne raty).
- Liczba semestrów: 2
- Zajęcia prowadzone są w soboty i niedziele.

KIEROWNIK STUDIÓW
dr Anna Spoz
- anna.spoz@kul.pl
Program
Wykłady z zakresu:
- Strategiczne podstawy kapitału ludzkiego
- Psychologiczne podstawy ZZL – osobowość i motywacja
- Badania satysfakcji i zaangażowania
- Przeciwdziałanie odejściom niepożądanym
- Zwolnienia i outplacement
- Przeciwdziałanie mobbingowi
- Systemy wynagrodzeń i benefity
- Dokumentacja pracownicza
- Ocena efektywności HR
- Zarządzanie zmianą
Ćwiczenia z zakresu:
- Zarządzanie potencjałem i kompetencjami
- Techniki menedżerskie i rozwój liderów
- Rozwój ścieżek kariery
- Psychologiczne podstawy ZZL – osobowość i motywacja
- Badania satysfakcji i zaangażowania
- Rekrutacja i selekcja
- Employer branding
- Zarządzanie wynikami (KPI, feedback)
- Systemy wynagrodzeń i benefity
- Aspekty rachunkowe i podatkowe wynagrodzeń
Ćwiczenia z zakresu:
- Ocena efektywności HR
- Planowanie zmian kadrowych
- Rozwiązania IT w HR
- AI w HR
- Budowanie zespołu i role w zespole
- Kompetencje interpersonalne
- Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje
- Komunikacja i rozmowy trudne
- Przygotowanie projektu końcowego
Kadra dydaktyczna
Prokop Paweł
fundator i prezes Fundacji Inicjatyw Menedżerskich, społeczny doradca Prezydenta Lublina ds. partycypacji społecznej i współpracy transgranicznej, dyrektor przedstawicielstwa w Lublinie Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, trener i konsultant z zakresu zarządzania instytucjami sektora publicznego, społecznego i biznesowego. Autor wielu programów współpracy międzynarodowej, ekspert w programach samorządowych i społecznych, w szczególności w wieloletnich projektach innowacyjnych.
dr Jacek Sobek
adiunkt w Katedrze Psychologii Pracy, Organizacji i Rehabilitacji Psychospołecznej Instytut Psychologii, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Od 32 lat zajmuje się szkoleniami i konsultingiem dla biznesu – od korporacji po małe i średnie przedsiębiorstwa. Zainteresowania zawodowe koncentruje w obszarze przywództwa, kierowania zespołem, psychologii zarządzania zmianą, rozwoju i doskonalenia zawodowego. Konsultuje narzędzia ewaluacji kompetencji i uczy prowadzenia rozmów oceniających, motywujących i rozwojowych. Stypendysta Augsburg College, Minneapolis (Department of Business Administration, Accounting and MIS). Przez 10 lat Był wykładowcą w prestiżowym programie The Advanced Certificate in Marketing akredytowanym przez The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Obecnie wykłada na studiach MBA Uniwersytetu Łódzkiego [Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania] we współpracy z Minot State University oraz na studiach podyplomowych „Zarządzanie Biznesem Medycznym” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Urszula Paczuska
trenerka biznesu i edukatorka rozwoju osobistego, prowadząca warsztaty z zakresu budowania poczucia własnej wartości oraz rozwoju osobistego
Kinga Rogala Gutowska
ekspertka ds. rekrutacji, trenerka i mentorka biznesowa
dr Anna Spoz
adiunkt w Katedrze Finansów i Rachunkowości, Instytut Ekonomii i Finansów, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Od ponad 20 lat z praktyk biznesu w obszarze naliczania i rozliczania wynagrodzeń oraz kompleksowego prowadzenia dokumentacji kadrowej.
dr Andrzej Borowski
doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Zawodowo związany z administracją samorządową w Lublinie, gdzie piastuje stanowisko Dyrektora Wydziału Komunikacji. Doświadczony trener i praktyk zarządzania, specjalizujący się w obszarach budowania zespołu, kształtowania ról zespołowych oraz rozwijania kompetencji interpersonalnych. Wykładał m. in. w: Pontifical University of Salamanca w Hiszpanii, University of Mauritius na Mauritiusie, Polytechnic Institute of Lisbon w Portugalii, University of Split w Chorwacji, West University of Timisoara w Rumunii
Paweł Więsek
specjalista ds nowych technologii. Trener, wykładowca, szkoleniowiec, eskpert w zakresie zastosowania technik AI w obszarze HR
Kompetencje
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
- Znajomość nowoczesnych koncepcji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi.
- Umiejętność planowania i realizacji działań personalnych zgodnie ze strategią organizacji.
- Znajomość procesów rekrutacji, selekcji, onboardingu oraz działań retencyjnych i employer brandingu.
- Umiejętność diagnozy kompetencji, analizy potencjału oraz planowania ścieżek kariery i rozwoju pracowników.
- Znajomość systemów motywacyjnych, wynagrodzeniowych oraz aspektów prawnych i podatkowych związanych z wynagrodzeniami.
- Umiejętność stosowania wskaźników efektywności (KPI), prowadzenia feedbacku oraz oceny pracy.
- Znajomość narzędzi informatycznych i rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w zarządzaniu procesami HR.
- Umiejętność projektowania i wdrażania działań w zakresie zarządzania zmianą organizacyjną.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Gotowość do pracy zespołowej i aktywnego uczestnictwa w działaniach organizacyjnych i międzyinstytucjonalnych.
- Zdolność do inspirowania, motywowania i wspierania innych w ramach zespołu.
- Gotowość do pełnienia roli lidera, doradcy lub koordynatora w środowisku zawodowym.
- Postawa oparta na zasadach etyki zawodowej, odpowiedzialności społecznej i poszanowaniu praw człowieka.
- Kreatywność, inicjatywa i elastyczność w działaniu w dynamicznym otoczeniu pracy.
KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE:
- Umiejętność skutecznej komunikacji interpersonalnej, także w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
- Umiejętność prowadzenia negocjacji oraz rozwiązywania konfliktów w sposób etyczny i konstruktywny.
Opłaty
Opłata za semestr: 2 500 zł | Ilość semestrów: 2
Limit miejsc: 20
Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr.
Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.
Sekretariat studiów
- +48 81 445 39 96
- +48 502 682 041
- +48 502 682 412
- +48 502 681 994
- centrumsp@kul.pl