Socjologia

Co to jest zarządzanie ryzykiem? Jaką rolę odgrywają emocje w relacjach społecznych? Jak badania nad kulturami i zwyczajami różnych społeczności mogą pomóc zrozumieć lepiej nas samych? Jak badania online pomagają w rozwiązywaniu problemów społecznych i ulepszaniu życia codziennego?

Socjologia pozwoli Ci poznać odpowiedzi! Zrozumiesz codzienne zachowania ludzi, współczesną kulturę, media, rodzinę, gospodarkę. Nauczysz się projektować badania społeczne, poznasz strategie marketingowe, opanujesz umiejętność diagnozy problemów społecznych, dowiesz się jak analizować trendy społeczne, poznasz zasady efektywnej komunikacji.

Socjologia da Ci narzędzia do zrozumienia relacji międzyludzkich, zachowań i codziennych wyborów. Socjologia to wszechstronność, poszerzenie horyzontów i zrozumienie zmian społecznych.

Jeśli interesują cię problemy społeczne i chcesz zmieniać rzeczywistość, socjologia może być idealnym wyborem!

Informacje o kierunku

Zasady rekrutacji

O przyjęcie mogą ubiegać się:

a) absolwenci studiów I stopnia w zakresie socjologii

b) studiów I stopnia / magisterskich realizowanych na innym kierunku.

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.

Dlaczego
Socjologia
na KUL?

– analiza danych statystycznych, demograficznych, sondażowych, Big Data

– studia dają praktyczne umiejętności prowadzenia analiz statystycznych z wykorzystaniem programu komputerowego IBM SPSS Statistics – najlepsi uczestnicy certyfikowanych zajęć zdobywają certyfikaty SPSS Technology Expert wystawiane przez firmę Predictive Solutions

– diagnozowanie złożonych problemów społecznych

– krytyczne myślenie i analiza zjawisk społecznych

Dzięki szerokiemu spektrum przedmiotów o charakterze warsztatowym i ćwiczeniowym absolwent specjalności jest przygotowany w praktyce do podjęcia pracy w charakterze konsultanta/ project managera ds. badań marketingowych, badacza/ analityka rynku i/lub opinii publicznej, mając również solidne podstawy teoretyczne – potrafi zaplanować, zorganizować i przeprowadzić projekty badawcze przeprowadzane na zlecenie firm, korporacji i instytucji publicznych, kompleksowo przeanalizować uzyskane dane i na tej podstawie sformułować rekomendacje dotyczące np. strategii marketingowej, sprzedażowej, inwestycyjnej.

Dzięki szerokiemu spektrum przedmiotów o charakterze warsztatowym i ćwiczeniowym absolwent specjalności jest przygotowany w praktyce do podjęcia pracy w charakterze analityka zachowań przestępczych, mając również solidne podstawy teoretyczne – potrafi zdiagnozować sytuacje kryminogenne, analizować i interpretować zachowania grupowe, m.in. jak rozpoznawać sprawców przestępstw, analizować relacje i zależności międzyludzkie oraz motywy działania przestępców. Wiedza, umiejętności i kompetencje nabyte w trakcie specjalności obejmują ponadto znajomość i przeciwdziałanie patologiom społecznym, pomoc ofiarom przestępstw, praktyczne umiejętności zarządzania ryzykiem (np. personalnym i specjalistycznym w zakładach karnych).

  • umiejętność planowania oraz pracy w zespole
  • umiejętność samodzielnego prowadzenia szkoleń lub warsztatów
  • umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji i konsultacji społecznych
  • umiejętności autoprezentacji (także z wykorzystywaniem mediów społecznych)
  • umiejętność prowadzenia dyskusji i argumentowania, uczestnictwa w dialogu publicznym, panowania nad stresem i emocjami podczas wystąpień publicznych
  • otwartość na kontrargumenty i wypracowanie kompromisowych rozwiązań
  • umiejętność podejmowania naukowych prac badawczych
  • umiejętność formułowania problemów badawczych i doboru źródeł informacji,
  • umiejętność dokonywania oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji
  • znajomość metod i technik ilościowych i jakościowych badań społecznych
  • umiejętność budowania narzędzi pomiarowych do badań ilościowych i jakościowych
  • umiejętność planowania i przeprowadzania rynkowych projektów badawczych w oparciu o ilościowe i jakościowe metody badań społecznych
  • znajomość zasad tworzenia raportów z badań, interpretacji i prezentacji wyników

Co po studiach?

Możliwość zatrudnienia w

takich placówkach jak (w zależności od specjalizacji):

  • działy marketingu, działy badawczo-rozwojowe i sprzedażowe średnich i dużych przedsiębiorstw, instytucje i organizacje badawcze, agencje reklamowe i PR, instytucje publiczne zajmujące się analizami statystycznymi (specjalność badania rynku i opinii publicznej)
  • firmy doradcze specjalizujące się w opracowywaniu strategii dla samorządów lokalnych oraz w innych placówkach i na stanowiskach wymagających kompetencji i umiejętności analitycznych oraz praktycznych związanych z prowadzeniem badań społecznych, instytucje pomocy społecznej, ośrodki socjoterapeutyczne i resocjalizacyjne, świetlice środowiskowe;
  • administracja rządowa i samorządowa, organizacje pozarządowe, instytucje prewencyjne, wychowawcze i korekcyjne (zakłady karne, zakłady wychowawcze i poprawcze, zespoły kuratorskiej służby sądowej); służby mundurowe (policja, straż miejska, straż graniczna, służba więzienna, krajowa administracja skarbowa, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego); instytucje międzynarodowe, np. Helsińska Fundacja Praw Człowieka (specjalność socjologia przestępczości).

Nasi absolwenci pracują jako:

konsultanci/project managerowie ds. badań marketingowych, analitycy rynku, analitycy ryzyka, statystyk, badacze opinii publicznej, badacze w projektach naukowych, specjaliści ds. badań reklamy i efektywności kampanii reklamowych, specjaliści ds. dialogu społecznego/konsultacji społecznych, kuratorzy sądowi, funkcjonariusze służb mundurowych, wychowawcy w instytucjach prewencyjnych, wychowawczych i korekcyjnych.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.