ZAREJESTRUJ SIĘ
CEL STUDIÓW:
- przekazanie w przystępny sposób specjalistycznej wiedzy z zakresu zarządzania i finansów w administracji publicznej
- przybliżenie słuchaczom zasad współpracy z biznesem i wdrażania rozwiązań biznesowych na grunt administracji publicznej
- wyposażenie słuchaczy w umiejętność przygotowania prezentacji i wystąpień publicznych
ADRESACI:
Program studiów stanowi unikatowe połączenie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania i finansów w administracji publicznej, które pozwolą uczestnikom studiów na lepsze przygotowania się do pracy i/lub pracę w administracji publicznej (w tym na stanowiskach kierowniczych)
Studia kierowane są do osób, które:
- pracują w jednostkach administracji publicznej i chcą poszerzyć swoją wiedzę
- pracują w jednostkach administracji publicznej na stanowiskach kierowniczych lub przygotowujące się do objęcia takich stanowisk
- osoby wiążące swoją przyszłość zawodową z pracą w administracji publicznej,
- osoby pracujące w sektorze prywatnym, ale współpracujące z jednostkami administracji publicznej
Słuchaczami mogą zostać:
- absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich),
- studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS.
Program studiów obejmuje zajęcia prowadzone w formie wykładów i ćwiczeń z następujących obszarów tematycznych:
Praca w jednostkach samorządu terytorialnego
- Praca w jednostkach samorządu terytorialnego (wykład)
- Budowanie zespołu w administracji publicznej (ćwiczenia)
- Instrukcja kancelaryjna (wykład)
- Profesjonalna obsługa interesanta (ćwiczenia)
Finanse w administracji publicznej
- Rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa (wykład)
- Podstawy rachunkowości z elementami rachunkowości budżetowej (ćwiczenia)
- Budżet obywatelski (wykład)
- Rola administracji publicznej w zarządzaniu funduszami europejskimi (w latach 2021-2027) (wykład)
- Pozyskiwanie środków europejskich (ćwiczenia)
- Podatki i opłaty lokalne stanowiące dochód jednostek samorządu terytorialnego
Zarządzanie w administracji publicznej
- Zarządzanie finansami w administracji publicznej (wykład)
- Zarządzanie ryzykiem i kontrola zarządcza (wykład)
- Powszechny model samooceny CAF (wykład)
- Zarządzanie projektami (ćwiczenia)
- Ocena opłacalności projektów inwestycyjnych (ćwiczenia)
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w administracji publicznej (ćwiczenia)
- Zarządzanie konfliktem w JST (ćwiczenia)
Zagadnienia prawne
- Prawo zamówień publicznych (wykład)
- Kodeks postępowania administracyjnego (wykład)
- Przygotowanie decyzji administracyjnych (ćwiczenia)
- Dostęp do informacji publicznej (wykład)
Technika przygotowania prezentacji i wystąpień publicznych
Seminarium
Anna Spoz – doktor nauk ekonomicznych i adiunkt w Katedrze Finansów i Rachunkowości w Instytucie Ekonomii i Finansów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Absolwentka kursu Leading with finance organizowanego przez Harvard Business School Online, absolwentka studiów podyplomowych na SGH oraz UMCS w Lublinie. Uczestniczka licznych kursów i konferencji w zakresie rachunkowości, finansów i prawa podatkowego. Uzyskała certyfikat ukończenia kursu dla kandydatów na głównych księgowych organizowany przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Toruniu.
Wieloletni praktyk w dziedzinie zarządzania, finansów, rachunkowości i podatków. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu finansów, finansów przedsiębiorstw oraz sprawozdawczości finansowej przedsiębiorstw wg UoR i MSSF.
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
- znajomość form i kryteriów zatrudniania pracowników samorządowych, obowiązków i uprawnień pracownika samorządowego, przeprowadzania naboru
- znajomość modeli zarządzania kapitałem ludzkim, zasad tworzenia opisów stanowisk pracy, metod selekcji i rekrutacji kandydatów do pracy, przepisy prawa pracy i zasad motywacji pracowników
- znajomość ustroju jednostek samorządu terytorialnego, zadań gminy, powiatu i województwa, organów jednostek samorządu terytorialnego oraz umiejętność implementowania zasad budżetu zadaniowego
- posiadanie wiedzy o źródłach pozyskiwania środków na realizację projektów w jednostkach samorządu terytorialnego
- znajomość zasad procedury modelu samooceny CAF
- znajomość pojęć i kategorii ryzyka w administracji publicznej, zasad zarządzania ryzykiem, metod analizy ryzyka
- znajomość terminologii używanej w rachunkowości, rozumienie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych
- znajomość pojęć dotyczących wartości pieniądza w czasie oraz metod oceny projektów inwestycyjnych
- umiejętność tworzenia opisów stanowisk pracy, dobierania metod rekrutacyjnych, motywowania pracowników oraz stosowania przepisów prawa pracy
- umiejętność samodzielnego wypełniania wniosku aplikacyjnego o fundusze na realizacje projektu
- umiejętność zaprojektowania oraz wdrożenia systemu samooceny według CAF
- umiejętność wdrożenia systemu kontroli zarządczej w administracji publicznej, oceniania, monitorowania i przeciwdziałania ryzyku
- umiejętność stosowania przepisów dotyczących finansów publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego
- umiejętność stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej, zakładania spraw i tworzenia dokumentów zgodnie z jej zasadami
- umiejętność przygotowania decyzji administracyjnych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- umiejętność przygotowywania prezentacji i wystąpień publicznych
- umiejętność dobierania członków zespołu i dostosowania stylu zarządzania do profilu osobowościowego
- umiejętność zarządzania konfliktem
- umiejętność pracy i współdziałania aktywnego w grupie
- otwartość na współpracę i budowę relacji
- świadomość praw i obowiązków ciążących na pracownikach samorządowych
- otwartość na zdobywanie wiedzy z zakresu pozyskiwania funduszy oraz na podnoszenie kwalifikacji w ramach wykonywanych obowiązków
- posiadanie postawy otwartej na współpracę i budowę relacji
- wykazywanie postawy kreatywnej i przedsiębiorczej
- gotowość do podejmowania zawodowych wyzwań, dążenia do realizacji indywidualnych i zespołowych działań
- posiadanie świadomości odpowiedzialności wiążącej się z umiejętnością prawidłowego interpretowania i stosowania przepisów
KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:
- umiejętność sprawnej i efektywnej obsługi interesanta
- umiejętność prowadzenia dyskusji na temat proponowanych rozwiązań
- umiejętność konstruktywnej argumentacji i krytyki
- umiejętność negocjacji
- umiejętność prezentowania.
Opłata za semestr: 1800 zł | Ilość semestrów: 2
Limit miejsc: 20
Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr.
Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:
1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS
2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się (decyduje kolejność zgłoszeń).