KUL Logo

Zarządzanie cyberbezpieczeństwem jednostek samorządu terytorialnego

ZAREJESTRUJ SIĘ


CEL STUDIÓW:

  • Celem studiów jest wyposażenie pracowników samorządowych i innych zainteresowanych instytucji w wiedzę i umiejętności wspomagające realizację codziennych działań  zawodowych związanych z cyberbezpieczeństwem

ADRESACI:

  • absolwenci wszystkich kierunków studiów I, II stopnia i jednolitych magisterskich, zainteresowani poszerzaniem wiedzy i zdobyciem kompetencji  zakresie cyberprzestrzeni i zarządzania bezpieczeństwem systemów sieciowych
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS, w tym szczególnie studenci i absolwenci kierunków społecznych i informatycznych


Przedmioty:

  • Cyfryzacja administracji samorządowej – cele i wyzwania
  • Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa
  • Jednostka samorządu terytorialnego w systemie cyberbezpieczeństwa państwa
  • Ochrona informacji niejawnych w sieciach i systemach teleinformatycznych
  • Zarządzanie incydentami ochrony danych osobowych – RODO
  • Odpowiedzialność administracyjna, karna i cywilna za incydenty cyberbezpieczeństwa
  • Finansowanie i zakupy systemów cyberbezpieczeństwa – przetargi, umowy, spory
  • Zarządzanie usługami informatycznymi urzędu zgodnie z wymaganiami PNISO/IEC 20000-1,2
  • Szacowanie ryzyka cyberbezpieczeństwa – PN-ISO//IEC 27005
  • Zarządzanie cyberbezpieczeństwem / bezpieczeństwem informacji zgodnie z
    wymaganiami PN-ISO/IEC 27001 (27002)
  • Cyberbezpieczeństwo danych osobowych – RODO, PN-ISO/IEC 27701
  • Zarządzanie incydentami cyberbezpieczeństwa – ISO/IEC 27005
  • Przestępstwa w cyberprzestrzeni i wspólpraca z organami ścigania
  • Zarządzanie ciągłością działania w sytuacji kryzysowej i odbudowa po katastrofie – PN-ISO 22301
  • Rozwiązania cyberbezpieczeństwa dla JST – wykłady i prezentacje liderów rynku cyberbezpieczeństwa
  • Modelowanie procesów cyberbezpieczeństwa
  • Projekt końcowy



dr hab. Wojciech Gizicki, prof. KUL
Specjalista w zakresie bezpieczeństwa narodowego

dr Łukasz Kister – koordynator merytoryczny, ekspert (cyber) bezpieczeństwa
20 lat doświadczeń w projektowaniu, wdrażaniu, nadzorowaniu i audytowaniu systemów bezpieczeństwa w instytucjach publicznych i biznesie.


Kadrę dydaktyczną stanowią eksperci, praktycy związani z przedmiotowo tematyką. Prowadzący posiadają wieloletnie doświadczenie w obszarze realizowanych studiów podyplomowych. Są pracownikami i współpracownikami instytucji państwowych, publicznych i prywatnych.


KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

  • Umiejętność łączenia kompetencji społecznych, prawnych i branżowych w zakresie analizy szans i wyzwań w zakresie cyberbezpieczeństwa

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

  • Umiejętność wykorzystania wiedzy społecznej do analizy wyzwań w obszarze cyberbezpieczeństwa

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:

  • Umiejętność nawiązywania wielowymiarowych, bezpiecznych kontaktów w środowisku sieciowym

KOMPETENCJE INFORMATYCZNE:

  • Umiejętność diagnozowania i monitorowania bezpieczeństwa sprzętu wykorzystywanego do pracy w sieci

Absolwent posiada umiejętność krytycznej analizy, interpretacji i oceny zjawisk i procesów w obszarze cyberbezpieczeństwa, oceny wpływu otoczenia zewnętrznego na te procesy oraz przygotowania i podejmowania decyzji. Jest przygotowany do efektywnej pracy w organizacjach działających na rzecz cyberbezpieczeństwa.

Opłata za semestr: 1950 zł | Ilość semestrów: 2

Limit miejsc: 20

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr.

Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym –> Zarejestruj się

3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń).

ZASADY REKRUTACJI