ZAREJESTRUJ SIĘ
CEL STUDIÓW:
Celem studiów jest podniesienie posiadanych kwalifikacji zawodowych, w ramach prowadzonych studiów podyplomowych w zakresie administracji publicznej. Studia podyplomowe w zakresie administracji publicznej są w szczególny sposób kierowane do osób pracujących w ramach administracji (rządowa, samorząd terytorialny) lub osób, które mają zamiar podjąć taka pracę. Głównych ich celem jest poszerzenie posiadanych kwalifikacji, zarówno w zakresie teoretycznym, jak i praktycznym.
ADRESACI:
• absolwenci studiów wyższych (licencjackie, inżynierskie, magisterskie)
• studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS.
Kilka słów od kierownika kierunku dr Artura Lisa
Wykłady:
- Wstęp do nauk prawnych
- Ustrój i zadania administracji publicznej
- Prawo finansowe i podatkowe w administracji publicznej
- Postępowanie administracyjne i sądowo-administracyjne
- Publiczne prawo gospodarcze
- Kontrola, kierowanie i nadzór w administracji publicznej
- Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej
- Gospodarka komunalna
- Umowy cywilnoprawne w administracji publicznej
- Prawo zamówień publicznych
- Prawo budowlane i prawo zagospodarowania przestrzennego
- Prawo pracy i pragmatyki służbowe w obszarze administracji publicznej
- Udostępnianie i ochrona informacji w administracji publicznej
Ćwiczenia:
- Pisma procesowe w obszarze administracji publicznej
- Informatyka w administracji publicznej
- Bezpieczeństwo i higiena pracy w administracji publicznej
dr Artur Lis, doktor nauk prawnych oraz doktor historii; specjalizuje się w zakresie historii prawa i prawa administracyjnego, autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Posiada doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
prof. zw. dr hab. Stanisław Wrzosek
dr hab. Michał Domagała
dr hab. Jan Izdebski
dr hab. Anna Haładyj
dr hab. Dominik Tyrawa
dr hab. Hanna Witczak
dr hab. Małgorzata Ganczar
dr hab. Paweł Nowik
dr hab. Wojciech Wytrążek
dr Katarzyna Miaskowska-Daszkiewicz
dr Michał Jędrzejczyk
dr Artur Lis
mgr Rafał Podleśny
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
- Student zna i rozumie terminologię stosowaną w różnych obszarach administracji publicznej i naukach prawno-administracyjnych oraz stosuje ją w obrębie działalności praktycznej
- Ma rozszerzoną i aktualną wiedzę dotyczącą ustroju i zasad funkcjonowania administracji publicznej
- Posiada wiedzę w zakresie postępowania administracyjnego i sądowo-administracyjnego
- Zna przepisy prawne z zakresu prawa budowlanego, ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, prawa zamówień publicznych, publicznego prawa gospodarczego
- Ma pogłębioną wiedzę z zakresu prawa karnego, prawa cywilnego, prawa finansowego i podatkowego, prawa handlowego i prawa pracy w administracji rządowej i samorządowej
- Posiada wiedzę z zakresu systemu organizacji i zarządzania w administracji publicznej oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w tym obszarze
- Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę teoretyczną w celach praktycznych. Potrafi zastosować właściwą normę prawną z zakresu prawa administracyjnego w odniesieniu do konkretnego stanu faktycznego
- Potrafi wykazać się praktyczną znajomością poszczególnych etapów procedury administracyjnej, ma umiejętność sporządzenia decyzji, zaświadczenia, postanowienia, skargi do sądu administracyjnego
- Potrafi sporządzić dokumenty potrzebne do: założenia działalności gospodarczej, przygotowania wniosków oraz innych dokumentów w obszarze administracji publicznej
- Potrafi wypowiadać się precyzyjnie i spójnie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu administracji publicznej
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
- Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
- Przejawia właściwą postawę etyczną
- Wykazuje potrzebę uzyskania dostępu do obiektywnych i pełnych danych przed podjęciem decyzji
- Potrafi aktywnie bronić własnych poglądów
KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:
- Potrafi wykorzystywać znane narzędzia zarządcze kierując organizacją i zespołami w niej
- Potrafi świadomie zarządzać swoją karierą
- Potrafi zdobywać i gromadzić wiedzę z różnych źródeł, analizować informacje i wnioskować oraz stale poszerzać zdobytą wiedzę w procesie samokształcenia
- Potrafi identyfikować ryzyko związane z funkcjonowaniem organizacji w jej otoczeniu
- Umie myśleć i działać strategicznie
- Potrafi zarządzać i współpracować z ludźmi w organizacji i poza nią
INFORMATYCZNE:
- Ma umiejętności w zakresie zastosowania technologii informatycznych w administracji publicznej
Opłata za semestr: 2100 zł | Ilość semestrów: 2
Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.
Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:
1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS
2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym –> Zarejestruj się (decyduje kolejność zgłoszeń).