ZAREJESTRUJ SIĘ
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują do:
- podjęcia zawodów, w których umiejętności komunikacyjne stanowią podstawę funkcjonowania
- nabycie wiedzy na temat różnych form prowadzenia dyskursu we współczesnym świecie
- wypracowania umiejętności pożądanych przez pracodawców: samodzielności, kreatywności i interdyscyplinarności
- moderowanie pracy zespołowej i rozwijanie wielozadaniowości
- nabywanie umiejętności prognozowania i planowania
- doskonalenie kompetencji motywacyjnych
Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:
- kontynuowania nauki na studiach podyplomowych
- podjęcia kształcenia w szkole doktorskiej
Od roku akademickiego 2023/2024 zajęcia prowadzone są w trybie hybrydowym! Zasady organizacji zajęć w trybie hybrydowym zobacz TUTAJ!
Praktyki i staże
Praktyki nadobowiązkowe:
- Związane z realizacją programu studiów, polegające na organizacji:
- ogólnopolskiej konferencji naukowej,
- Akademickich Mistrzostwach Polski Debat Oksfordzkich,
- Ogólnopolskiego Międzyuczelnianego Konkursu Oratorskiego,
- prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla studentów oraz uczniów szkół średnich,
- udziale w projektach badawczych pracowników kierunku,
- współpracy z instytucjami: Polskim Towarzystwem Retorycznym, Teatrem im. J. Osterwy w Lublinie, Polskim Radiem Lublin.
- Możliwość realizacji praktyk w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy.
Staże:
Możliwość odbywania staży w instytucjach wykorzystujących komunikację retoryczną np. w instytucjach kultury, agencjach reklamowych i wizerunkowych, instytucjach edukacyjnych i w mediach. Istnieje możliwość staży płatnych w ramach różnych projektów realizowanych przez uniwersytet.
Kompetencje zdobywane w trakcie studiów
- umiejętności w zakresie stosowania strategii i taktyk retorycznych
- kompetencji dotyczących wykorzystania etykiety w dyskursie dyplomatycznym
- umiejętności organizacji konferencji i spotkań okolicznościowych
- umiejętności pisania i wygłaszania przemówień okolicznościowych oraz sztuki improwizacji w dyskursie społecznym
- umiejętności stosowania technik paralelnej argumentacji retorycznej
- moderowania marketingu politycznego
- autoprezentacji, kreowania wizerunku oraz kształtowania etosu marki
- organizacji konferencji, wystąpień, spotkań biznesowych
- budowania perswazyjnych przekazów reklamowych
- wykorzystania strategii i technik negocjacyjnych w dyskursie marketingowym
- przygotowywanie wystąpień publicznych z uwzględnieniem elementów akcji oratorskiej
- komunikacji w zakresie perswazji emocjonalnej, motywacyjnej i racjonalnej
- świadomego używania komunikacji niewerbalnej, argumentowania, panowania nad stresem i emocjami
- stosowania technik i strategii negocjacyjnych i rozpoznawania manipulacji w negocjacjach
- prowadzenia konwersacji w dyskursie dyplomatycznym i marketingowym
- prowadzenia dyskursu respektującego różnice międzykulturowe
- wykorzystywania terminów grzecznościowych oraz stosowania etykiety i netykiety w dyskursie dyplomatycznym i marketingowym
Doskonalimy umiejętności:
- rozpoznawania i prognozowania potrzeb rynkowych z perspektywy komunikacji retorycznej
- budowania komunikacyjnych strategii rozwoju biznesowego
- umiejętność obsługi programów do tworzenia prezentacji multimedialnych (PowerPoint, Prezi i inne)
- umiejętności krytycznego i kreatywnego myślenia
- inwencyjnego prognozowania i planowania
- analitycznego, syntetycznego oraz generalizującego podejścia do rozwiązywania problemów
Absolwent potrafi:
- umiejętność formułowania problemów badawczych
- umiejętności dobierania odpowiednich źródeł informacji i dokonywania krytycznej analizy danych
- umiejętność łączenia stanowisk przeciwnych i dokonywania syntezy w badaniach
- umiejętność dobierania właściwych metod badawczych