Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

– wiedza i umiejętności z zakresu współczesnej komunikacji społecznej, znajomość systemów medialnych na świecie i w Polsce!

Doskonalenie umiejętności niezbędnych do wykonywania zawodu dziennikarza w redakcjach prasowych, radiowych, telewizyjnych, mediach społecznościowych i obywatelskich oraz zawodów pokrewnych.

Instytut współpracuje z mediami lokalnymi: TVP Lublin, Radio Lublin SA, Kurier Lubelski, radio PLUS, Niedziela (wydanie lubelskie), Gość Niedzielny (wydanie lubelskie). Posiada również umowy z liceami regionu lubelskiego na realizację zajęć warsztatowych i promocyjnych.

Informacje o kierunku

Zasady rekrutacji

O przyjęcie mogą ubiegać się:

a) absolwenci studiów I stopnia w zakresie:

  • dziennikarstwa i komunikacji społecznej

b) absolwenci innych studiów I stopnia przypisanych do następujących dyscyplin:

  • ekonomia i finanse, literaturoznawstwo, językoznawstwo, nauki o bezpieczeństwie, nauki o polityce i administracji, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, prawo kanoniczne, psychologia.

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.

Dlaczego Dziennikarstwo
i komunikacja społeczna na KUL?

  • pogłębiona wiedza i umiejętności praktyczne dziennikarza prasowego, radiowego, telewizyjnego, dziennikarza nowych mediów, krytyka filmowego, fotoreportera, komentatora, itp.;
  • umiejętność pisania projektów, znajomość i wykorzystywanie zasady kreatywnego pisania
  • umiejętność prowadzenia badań przekazów medialnych i publiczności mediów;
  • znajomość politycznych, ekonomicznych, prawnych, społecznych i kulturowych uwarunkowań i kontekstów funkcjonowania mediów;
  • wysoki stopień wrażliwości etycznej;
  • korzystanie z technik komunikacyjnych w celu autoprezentacji;
  • radzenie sobie ze stresem;
  • dbałość o kulturę języka;
  • posługiwanie się specjalistyczną terminologią;
  • znajomość i stosowanie reguł obowiązujących w sztuce negocjacji i dialogu;
  • posiadanie umiejętności skutecznych wystąpień publicznych

Studenci doskonalą kompetencje praktyczne w Uniwersyteckim Centrum Medialnym (Radio KUL, TV KUL).

  • znajomość i wykorzystywanie w pracy dziennikarskiej środowiska MS Office: Word, Power Point, Excel oraz innych przydatnych programów komputerowych i aplikacji;
  • korzystanie z podstawowych programów graficznych oraz programów wykorzystywanych do montażu;
  • realizowanie montażu radiowego i telewizyjnego z użyciem programu komputerowego.

Co po studiach?

Możliwość kontynuowania nauki

  • na studiach podyplomowych
  • w Szkole Doktorskiej

wykonywania zawodu

  • dziennikarza w redakcjach prasowych, radiowych, telewizyjnych, mediach społecznościowych i obywatelskich oraz zawodów pokrewnych: specjalista public relations (agencje PR), specjalista ds. promocji i komunikacji (jednostki i organy samorządowe (lokalne, zawodowe) specjalista ds. marketingu internetowego, analityka internetowego, specjalista ds. badania mediów, rzecznik prasowy, doradca/ konsultant ds. mediów i komunikacji (instytucje polityczne, biznesowe, biura poselskie, sztaby wyborcze, organizacje pozarządowe), fotografa, grafika komputerowego

Nasi absolwenci mogą podjąć pracę jako:

  • dziennikarz w prasie, radiu, telewizji i portalach internetowych,
  • specjalista ds. PR i komunikacji w firmach, instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych,
  • content creator, copywriter lub redaktor treści w agencjach marketingowych i mediach cyfrowych,
  • rzecznik prasowy, konsultant ds. wizerunku lub doradca medialny,
  • analityk mediów i specjalista ds. social media.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.