Kognitywistyka - tryb hybrydowy

Jeżeli ciekawi Cię to, jak działa umysł i jaka jest natura procesów poznawczych takich jak percepcja, myślenie, pamięć, uwaga, wyobraźnia, doświadczanie emocji, podejmowanie decyzji, komunikowanie się i rozwiązywanie problemów — ‘kognitywistyka’ może być kierunkiem dla Ciebie! Kognitywistyka (ang. cognitive science) jest interdyscyplinarną dziedziną nauki łączącą wiedzę z zakresu neuronauk, psychologii poznania, sztucznej inteligencji, filozofii umysłu, antropologii i językoznawstwa.

Kompetencje kognitywistyczne są kluczowe wszędzie tam, gdzie bazuje się na wiedzy o umyśle i działaniu oraz zarządza informacją: w pracy creative managera, twórcy kontentu, developera nowych produktów i usług (w tym stron internetowych i aplikacji), a także w pracy edukacyjnej, trenerskiej i coachingowej, gdzie rozwija się różnorodne zdolności kognitywne: twórczego myślenia, zdolności uczenia się, zdolności językowe i komunikacyjne, zdolności pamięci i uwagi, itp.

Absolwent kognitywistyki odnajdzie się świetnie we wszelkich środowiskach pracy twórczej, gdzie ceniona jest elastyczność myślenia i działania.

Informacje o kierunku

Zasady rekrutacji

O przyjęcie mogą ubiegać się:

absolwenci studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich.

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.

Dlaczego Kognitywistyka
na KUL?

Zaawansowana umiejętność wykorzystywania wiedzy o procesach poznawczych (percepcji, świadomości, wyobraźni, pamięci, uwagi, rozumowania, doświadczania emocji, itp.) w praktyce: w pracy edukacyjnej, trenerskiej, coachingowej, developerskiej i we wszelkich przedsięwzięciach twórczych.

M.in. w aspekcie twórczego rozwiązywania problemów, metod wizualizacyjnych, wykorzystywania muzyki i ruchu w praktyce trenerskiej i rozwijania zdolności pamięciowych

M.in. technologia VR — wirtualnej rzeczywistości

Co po studiach?

  • Praca w środowiskach twórczych na stanowiskach, m.in., creative managera, twórcy kontentu, social media managera, developera nowych produktów i usług (w tym stron internetowych i aplikacji), itp.
  • Praca edukatora, trenera, coacha w aspekcie rozwijania zdolności poznawczych: twórczego myślenia, zdolności uczenia się, zdolności językowych i komunikacyjnych, zdolności pamięci i uwagi, itp.
  • Praca badawcza i popularyzatorska z zakresu nauk kognitywnych
  • Rozmaite środowiska pracy twórczej, gdzie ceniona jest elastyczność w myśleniu i działaniu

Tytuł zawodowy magistra uprawnia do: ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej, kontynuowania nauki na studiach podyplomowych.

Nasi absolwenci pracują jako:

coach/trener zdolności poznawczych

creative manager (dyrektor kreatywny), copywriter, twórca kontentu, social media manager, animator działań twórczych itp. w różnorodnych zespołach kreatywnych, w placówkach edukacyjnych i terapeutycznych zajmujących się wspieraniem rozwoju poznawczego dzieci, młodzieży, dorosłych i osób starszych
badacz i analityk w zespołach interdyscyplinarnych

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.