KUL Logo

Humanistyka cyfrowa

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia przygotowują do:

  • potrzeb nowoczesnego rynku pracy, kształcąc zarówno w zakresie kompetencji humanistycznych jak i zaawansowanej znajomości programów cyfrowych, wykorzystywanych m.in. w pracy redaktora czy polonisty
  • funkcjonowania w świecie cyfrowym, który poza umiejętnościami technicznymi świetnie rozpoznaje psychologiczne potrzeby komunikacji społecznej, potrafi pracować w zespole, zna prawo internetu i mediów
  • wykonywania zawodów: redaktor czasopism, wydawnictw naukowych i komercyjnych, adiustator, redaktor portali internetowych, grafik, animator kultury, broker edukacyjny, pracownik agencji reklamowych\twórca stron internetowych\copywriter

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Praktyki:

  • nadobowiązkowe: oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy

Z uwagi na praktyczny charakter studiów humanistyka cyfrowa nie ma wydzielonych dodatkowych praktyk zawodowych. Znacząca część programu stanowią zajęcia warsztatowe i projektowe:

– Pracownia komputerowa

– Teoria i praktyka digitalizacji

– Sztuka pisania

– Praca z dźwiękiem i obrazem.



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

  • umiejętność kompleksowej obsługi oraz pozycjonowania stron internetowych
  • kompetencje do pracy w mediach (elektronicznych i tradycyjnych)
  • umiejętność digitalizacji tekstów kultury w celu publikacji w internecie
  • znajomość funkcjonowania mediów
  • kompetencje graficzne
  • umiejętność realizacji indywidualnych, złożonych projektów
  • znajomość zagadnień dot. współczesnej kultury popularnej
  • redakcja treści przeznaczonych do publikacji w sieci

  • umiejętność poprawnego, logicznego i zwięzłego wysławiania się
  • umiejętność wypowiadania się przed audytorium, rozwinięte kompetencje retoryczne
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem i niepowodzeniem
  • umiejętność prowadzenia dyskusji, rzeczowej argumentacji w celu przekonania rozmówcy do swojego stanowiska
  • wysokie kompetencje dot. organizacji i planowania pracy własnej

  • znajomość języków obcych na wybranym poziomie Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Jezykowego
  • możliwość uczestniczenia w zajęciach lektoratowych w ramach dodatkowych punktów ECTS

  • umiejętność digitalizacji i obsługa oprogramowania służącego do digitalizowania
  • profesjonalna obsługa programów graficznych: Adobe Photoshop, Adobe InDesign, deLibra i innych
  • profesjonalne przeszukiwanie sieci www
  • posługiwanie się bazami danych w Internecie
  • znajomość narzędzi do pozycjonowania stron internetowych

Zasady rekrutacji

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie jest ukończenie studiów I stopnia w zakresie filologii polskiej, edytorstwa lub studiów I stopnia/magisterskich na innym kierunku z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych.

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.