ZAREJESTRUJ SIĘ
CEL STUDIÓW:
- dostarczenie specjalistycznej wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania i finansów administracji publicznej
- przybliżenie słuchaczom tematyki wdrażania rozwiązań biznesowych na grunt administracji publicznej
- wyposażenie słuchaczy w techniki efektywnego uczestniczenia w realizacji zadań stawianych przed jednostkami samorządu terytorialnego
ADRESACI:
- absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich), którzy zamierzają aplikować do pracy w sektorze administracji publicznej
- pracownicy administracji publicznej, którzy chcą rozwinąć i usystematyzować swoją wiedzę z zakresu administracji publicznej
- studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS.
WYKŁADY:
- Praca w jednostkach samorządu terytorialnego
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w administracji publicznej
- Budowanie zespołu w administracji publicznej
- Zarządzanie konfliktem w JST
- Podatki i opłaty lokalne stanowiące dochód jednostek samorządu terytorialnego
- Budżet obywatelski
- Rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
- Rola administracji publicznej w zarządzaniu funduszami europejskimi (w latach 2014-2020)
- Powszechny model samooceny CAF
- Zarządzanie ryzykiem i kontrola zarządcza
- Rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
- Podstawy rachunkowości z elementami rachunkowości budżetowej
- Zarządzanie projektami
- Ocena opłacalności projektów inwestycyjnych
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w administracji publicznej
- Budowanie zespołu w administracji publicznej
- Pozyskiwanie środków europejskich
- Powszechny model samooceny CAF
- Zarządzanie ryzykiem i kontrola zarządcza
- Rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
- Podstawy rachunkowości z elementami rachunkowości budżetowej
- Instrukcja kancelaryjna
- Budowanie zespołu w administracji publicznej
- Zarządzanie konfliktem w JST
- Technika przygotowania prezentacji i wystąpień publicznych
- Przygotowanie decyzji administracyjnych
- Budowanie zespołu w administracji publicznej
- Profesjonalna obsługa interesanta
- Pozyskiwanie środków europejskich
- Kodeks postępowania administracyjnego
- Prawo zamówień publicznych
- Dostęp do informacji publicznej
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
- znajomość form i kryteriów zatrudniania pracowników samorządowych, obowiązków i uprawnień pracownika samorządowego, przeprowadzania naboru
- znajomość modeli zarządzania kapitałem ludzkim, zasad tworzenia opisów stanowisk pracy, metod selekcji i rekrutacji kandydatów do pracy, przepisy prawa pracy i zasad motywacji pracowników
- znajomość ustroju jednostek samorządu terytorialnego, zadań gminy, powiatu i województwa, organów jednostek samorządu terytorialnego oraz umiejętność implementowania zasad budżetu zadaniowego
- posiadanie wiedzy o źródłach pozyskiwania środków na realizację projektów w jednostkach samorządu terytorialnego
- znajomość zasad procedury modelu samooceny CAF
- znajomość pojęć i kategorii ryzyka w administracji publicznej, zasad zarządzania ryzykiem, metod analizy ryzyka
- znajomość terminologii używanej w rachunkowości, rozumienie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych
- znajomość pojęć dotyczących wartości pieniądza w czasie oraz metod oceny projektów inwestycyjnych
- umiejętność tworzenia opisów stanowisk pracy, dobierania metod rekrutacyjnych, motywowania pracowników oraz stosowania przepisów prawa pracy
- umiejętność samodzielnego wypełniania wniosku aplikacyjnego o fundusze na realizacje projektu
- umiejętność zaprojektowania oraz wdrożenia systemu samooceny według CAF
- umiejętność wdrożenia systemu kontroli zarządczej w administracji publicznej, oceniania, monitorowania i przeciwdziałania ryzyku
- umiejętność stosowania przepisów dotyczących finansów publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego
- umiejętność stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej, zakładania spraw i tworzenia dokumentów zgodnie z jej zasadami
- umiejętność przygotowania decyzji administracyjnych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- umiejętność przygotowywania prezentacji i wystąpień publicznych
- umiejętność dobierania członków zespołu i dostosowania stylu zarządzania do profilu osobowościowego
- umiejętność zarządzania konfliktem
- umiejętność pracy i współdziałania aktywnego w grupie
- otwartość na współpracę i budowę relacji
- świadomość praw i obowiązków ciążących na pracownikach samorządowych
- otwartość na zdobywanie wiedzy z zakresu pozyskiwania funduszy oraz na podnoszenie kwalifikacji w ramach wykonywanych obowiązków
- posiadanie postawy otwartej na współpracę i budowę relacji
- wykazywanie postawy kreatywnej i przedsiębiorczej
- gotowość do podejmowania zawodowych wyzwań, dążenia do realizacji indywidualnych i zespołowych działań
- posiadanie świadomość odpowiedzialności wiążącej się z umiejętnością prawidłowego stosowania i interpretowania przepisów
KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:
- umiejętność sprawnej i efektywnej obsługi interesanta
- umiejętność prowadzenia dyskusji na temat proponowanych rozwiązań
- umiejętność konstruktywnej argumentacji i krytyki
- umiejętność negocjacji
- umiejętność prezentowania.
Opłata za semestr: 1550 zł | Ilość semestrów: 2
ZNIŻKA dla Absolwentów KUL !
Opłata za semestr: 1472,50 zł
Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:
1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS
2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się
3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń).