KUL Logo

Zarządzanie i finanse w administracji publicznej

ZAREJESTRUJ SIĘ

CEL STUDIÓW:

  • dostarczenie specjalistycznej wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania i finansów administracji publicznej
  • przybliżenie słuchaczom tematyki wdrażania rozwiązań biznesowych na grunt administracji publicznej
  • wyposażenie słuchaczy w techniki efektywnego uczestniczenia w realizacji zadań stawianych przed jednostkami samorządu terytorialnego

ADRESACI:

  • absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich), którzy zamierzają aplikować do pracy w sektorze administracji publicznej
  • pracownicy administracji publicznej, którzy chcą rozwinąć i usystematyzować swoją wiedzę z zakresu administracji publicznej
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS.

WYKŁADY:

  • Praca w jednostkach samorządu terytorialnego
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim w administracji publicznej
  • Budowanie zespołu w administracji publicznej
  • Zarządzanie konfliktem w JST
  • Podatki i opłaty lokalne stanowiące dochód jednostek samorządu terytorialnego
  • Budżet obywatelski
  • Rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
  • Rola administracji publicznej w zarządzaniu funduszami europejskimi  (w latach 2014-2020)
  • Powszechny model samooceny CAF
  • Zarządzanie ryzykiem i kontrola zarządcza
  • Rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
  • Podstawy rachunkowości z elementami rachunkowości budżetowej
  • Zarządzanie projektami
  • Ocena opłacalności projektów inwestycyjnych
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim w administracji publicznej
  • Budowanie zespołu w administracji publicznej
  • Pozyskiwanie środków europejskich
  • Powszechny model samooceny CAF
  • Zarządzanie ryzykiem i kontrola zarządcza
  • Rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
  • Podstawy rachunkowości z elementami rachunkowości budżetowej
  • Instrukcja kancelaryjna
  • Budowanie zespołu w administracji publicznej
  • Zarządzanie konfliktem w JST
  • Technika przygotowania prezentacji i wystąpień publicznych
  • Przygotowanie decyzji administracyjnych
  • Budowanie zespołu w administracji publicznej
  • Profesjonalna obsługa interesanta
  • Pozyskiwanie środków europejskich
  • Budowanie zespołu w administracji publicznej
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim w administracji publicznej
  • Kodeks postępowania administracyjnego
  • Prawo zamówień publicznych
  • Dostęp do informacji publicznej
  • Podatki i opłaty lokalne stanowiące dochód jednostek samorządu terytorialnego

 

 

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

  • znajomość form i kryteriów zatrudniania pracowników samorządowych, obowiązków i uprawnień pracownika samorządowego, przeprowadzania naboru
  • znajomość modeli zarządzania kapitałem ludzkim, zasad tworzenia opisów stanowisk pracy, metod selekcji i rekrutacji kandydatów do pracy, przepisy prawa pracy i zasad motywacji pracowników
  • znajomość ustroju jednostek samorządu terytorialnego, zadań gminy, powiatu i województwa, organów jednostek samorządu terytorialnego oraz umiejętność implementowania zasad budżetu zadaniowego
  • posiadanie wiedzy o źródłach pozyskiwania środków na realizację projektów w jednostkach samorządu terytorialnego
  • znajomość zasad procedury modelu samooceny CAF
  • znajomość pojęć i kategorii ryzyka w administracji publicznej, zasad zarządzania ryzykiem, metod analizy ryzyka
  • znajomość terminologii używanej w rachunkowości, rozumienie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych
  • znajomość pojęć dotyczących wartości pieniądza w czasie oraz metod oceny projektów inwestycyjnych
  • umiejętność tworzenia opisów stanowisk pracy, dobierania metod rekrutacyjnych, motywowania pracowników oraz stosowania przepisów prawa pracy
  • umiejętność samodzielnego wypełniania wniosku aplikacyjnego o fundusze na realizacje projektu
  • umiejętność zaprojektowania oraz wdrożenia systemu samooceny według CAF
  • umiejętność wdrożenia systemu kontroli zarządczej w administracji publicznej, oceniania, monitorowania i przeciwdziałania ryzyku
  • umiejętność stosowania przepisów dotyczących finansów publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego
  • umiejętność stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej, zakładania spraw i tworzenia dokumentów zgodnie z jej zasadami
  • umiejętność przygotowania decyzji administracyjnych

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

  • umiejętność przygotowywania prezentacji i wystąpień publicznych
  • umiejętność dobierania członków zespołu i dostosowania stylu zarządzania do profilu osobowościowego
  • umiejętność zarządzania konfliktem
  • umiejętność pracy i współdziałania aktywnego w grupie
  • otwartość na współpracę i budowę relacji
  • świadomość praw i obowiązków ciążących na pracownikach samorządowych
  • otwartość na zdobywanie wiedzy z zakresu pozyskiwania funduszy oraz na podnoszenie kwalifikacji w ramach wykonywanych obowiązków
  • posiadanie postawy otwartej na współpracę i budowę relacji
  • wykazywanie postawy kreatywnej i przedsiębiorczej
  • gotowość do podejmowania zawodowych wyzwań, dążenia do realizacji indywidualnych i zespołowych działań
  • posiadanie świadomość odpowiedzialności wiążącej się z umiejętnością prawidłowego stosowania i interpretowania przepisów

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:

  • umiejętność sprawnej i efektywnej obsługi interesanta
  • umiejętność prowadzenia dyskusji na temat proponowanych rozwiązań
  • umiejętność konstruktywnej argumentacji i krytyki
  • umiejętność negocjacji
  • umiejętność prezentowania.

Opłata za semestr: 1500 zł | Ilość semestrów: 2

ZNIŻKA 5% za każdy semestr dla Absolwentów KUL

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się

3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń).

ZASADY REKRUTACJI