KUL Logo

Negocjacje i mediacje prawnicze | stały mediator

ZAREJESTRUJ SIĘ

CEL STUDIÓW:

  • praktyczne przygotowanie do prowadzenia negocjacji i mediacji, w tym nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pełnienia zawodu stałego mediatora
  • rozszerzenie kompetencji analitycznych, mających zastosowanie w procesie rozwiązywania sporów
  • poznanie istoty, metod i narzędzi stosowanych podczas negocjacji i mediacji prawniczych i umiejętności ich wykorzystania w procesie rozwiązywania i zarządzania sporami.

ADRESACI:

  • absolwenci wszystkich kierunków studiów I, II stopnia i jednolitych magisterskich, zainteresowani nabyciem wiedzy i umiejętności oraz ich doskonaleniem w zakresie prowadzenia mediacji, uprawniających do wpisu na listę stałych mediatorów i profesjonalizacji świadczonych usług mediacyjnych, a także osoby świadome społecznej odpowiedzialności biznesu i konieczności nabycia umiejętności w zakresie zarządzania sytuacjami konfliktowymi
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS.

PROGRAM STUDIÓW:

WYKŁADY:

  • Mediacje cywilne ze szczególnym uwzględnieniem mediacji w sprawach gospodarczych – aspekty prawne i etyczne
  • Prawne i etyczne aspekty prowadzenia mediacji rodzinnych
  • Prawne i etyczne aspekty prowadzenia mediacji pracowniczych
  • Prawne i etyczne aspekty prowadzenia mediacji karnych i w sprawach nieletnich
  • Prawne i etyczne aspekty negocjacji
  • Prawne aspekty prowadzenia mediacji administracyjnych
  • Podatki i finanse w działalności mediacyjnej
  • Prawne i etyczne aspekty ADR i ODR w sprawach konsumenckich

WARSZTATY:

  • Techniki, style i strategie negocjacyjne/mediacyjne
  • Umiejętności komunikacyjne – pytania, umiejętność aktywnego słuchania, argumentacja
  • Motywowanie stron do poszukiwania rozwiązań
  • Komunikacja w sytuacjach stresowych/impasu
  • Budowanie relacji
  • Psychologia języka, manipulacja, perswazja
  • Portret psychologiczny, autoprezentacja, savoir-vivre partnerów negocjacji i mediacji
  • Trening rozwiązywania konfliktów
  • Diagnoza sprawy przez mediatora
  • Specyfika negocjacji/mediacji – aspekty międzykulturowe
  • Konstruowanie ugód mediacyjnych
  • RODO w praktyce mediacyjnej

KONWERSATORIA:

  • Modele i struktura mediacji
  • Organizacja i prowadzenie sesji mediacyjnych oraz spotkań informacyjnych
  • Dokumentacja w mediacji
  • Współpraca mediatora z organami wymiaru sprawiedliwości  i z osobami trzecimi
  • Marketing usług mediacyjnych. Prowadzenie ośrodka mediacyjnego i współpraca z mediatorami

CASE STUDY:

  • Warsztat z mediacji (cywilne gospodarcze)
  • Warsztat z mediacji (rodzinne)
  • Negocjacje i mediacje w sprawach pracowniczych
  • Warsztat z mediacji (karne, w sprawach nieletnich)
  • Negocjacje i mediacje w sprawach budowlanych
  • Rozwiązywanie sporów medycznych
  • Mediacje rówieśnicze i oświatowe
  • Restrukturyzacja wierzytelności  z wykorzystaniem negocjacji i mediacji
  • Mediacje jako element CSR w praktyce managerskiej
  • Mediacje w sprawach konsumenckich
  • Negocjacje prawnicze
  • Seminarium dyplomowe

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

  • umiejętność samodzielnego planowania i przeprowadzania mediacji w postępowaniach sądowych jak i pozasądowych
  • umiejętność diagnozowania merytorycznych podstaw sporu
  • umiejętność jednoznacznego i niesprzecznego sporządzenia tekstu ugody pod kątem zgodności z  prawem, zasadami współżycia społecznego i możliwości zatwierdzenia przez sąd
  • umiejętność organizacji i prowadzenia sesji mediacyjnych oraz spotkań informacyjnych
  • umiejętność rozwiązywania konfliktu i budowania dobrych relacji pomiędzy stronami sporu
  • umiejętność negocjowania

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

  • umiejętność analizy konfliktu, rozpoznania przedmiotu sporu oraz stanowisk i oczekiwań stron
  • umiejętność  diagnozy sporu oraz określenia przeciwwskazań, również prawnych do prowadzenia mediacji
  • umiejętność aktualizowania wiedzy z zakresu mediacji oraz zastosowania podstaw prawnych związanych z procedurą mediacji
  • znajomość zakresu odpowiedzialności i etyki wynikającej ze sprawowania funkcji mediatora

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ:

  • umiejętność motywowania i wspierania stron w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających rozwiązywaniu konfliktów
  • umiejętność reagowania oraz rozwiązywania problemów w zmiennych i nieprzewidywalnych warunkach
  • umiejętność stawiania pytań
  • umiejętność aktywnego słuchania i argumentacji
  • znajomość technik komunikacji w sytuacjach stresowych oraz impasu
  • umiejętność budowania relacji
  • poznanie psychologii języka, mechanizmów manipulacji, perswazji
  • znajomość technik zarządzania emocjami oraz technik mediacyjnych i negocjacyjnych, prowadzących strony do uzyskania porozumienia końcowego

KOMPETENCJE W ZAKRESIE AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH:

  • umiejętność autoprezentacji
  • umiejętność prezentacji korzyści wynikających z pozasądowego rozwiązywania sporów prawnych

KOMPETENCJE W ZAKRESIE PROWADZENIA NEGOCJACJI:

  • znajomość prawnych i etycznych aspektów negocjacji
  • znajomość i umiejętność zastosowania technik i strategii negocjacyjnych
  • umiejętność restrukturyzacji wierzytelności  z wykorzystaniem negocjacji i mediacji
  • umiejętność prowadzenia negocjacji prawniczych

KOMPETENCJE W ZAKRESIE ORGANIZACJI PRACY I PLANOWANIA:

  • umiejętność współpracy z organami wymiaru sprawiedliwości i z osobami trzecimi

KOMPETENCJE W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI:

  • znajomość narzędzi w zakresie marketingu usług mediacyjnych
  • umiejętność prowadzenia ośrodka mediacyjnego i współpracy z mediatorami
  • znajomość zagadnień z obszaru podatków i finansów w zakresie prowadzonej działalności mediacyjnej
  • znajomość przepisów RODO w praktyce mediacyjnej
  • umiejętność wykorzystania mediacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KREATYWNOŚCI:

  • umiejętność wykorzystania mediacji i negocjacji jako elementu CSR w praktyce managerskiej
  • umiejętność kreatywnego myślenia oraz twórczego poszukiwania rozwiązań

KOMPETENCJE ANALITYCZNE:

  • umiejętność rozpoznawania i definiowania problemów
  • umiejętność analizy korzyści ekonomicznych związanych z zawarciem ugody

Opłata za semestr: 1799 zł | Ilość semestrów: 2

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się

3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń).

ZASADY REKRUTACJI