ZAREJESTRUJ SIĘ
CEL STUDIÓW:
- wykształcenie umiejętności analizowania, projektowania, aranżowania i animowania przestrzeni miejskich
- dostarczenie kompetencji w zakresie prowadzenia partycypacji społecznej, pracy w wielobranżowych zespołach oraz prezentacji dorobku zawodowego z zakresu projektowania i gospodarowania miejskich przestrzeni publicznych
- rozbudowanie zdolności kreatywnego myślenia i rozumienia różnych form sztuki miejskiej oraz praktycznego zastosowania zdolności wytwórczych z uwzględnieniem specyfiki miasta i jego uwarunkowań.
ADRESACI:
- absolwenci wszystkich kierunków studiów I, II stopnia i jednolitych magisterskich, zainteresowani poszerzaniem wiedzy i zdobyciem kompetencji zakresie kształtowania publicznych przestrzeni miejskich
- studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS. W tym szczególnie: studenci i absolwenci kierunków artystycznych, kierunków projektowych i przyrodniczych: architektura krajobrazu, gospodarka przestrzenna, architektura, ogrodnictwo, urbanistyka, architektura wnętrz, wzornictwo, grafika; studenci i absolwenci kierunków takich jak: animacja kultury, socjologia, ochrona środowiska, sztuka mediów, historia sztuki.
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE TYLKO ZAJĘCIA PRAKTYCZNE W NASTĘPUJĄCYM WYMIARZE:
SEMESTR I:
- Historia i teoria designu (konwersatorium) – mgr Anna Bakiera – 16 godzin
- Podstawy designu (konwersatorium) – mgr inż. Katarzyna Szczypior – 16 godzin
- Materiałoznawstwo (konwersatorium) – mgr Sławek Matyjaszewski – 12 godzin
- Kreacja w przestrzeni publicznej (konwersatorium) – mgr inż. Paweł Adamiec – 12 godzin
- Forma w przestrzeni, cz. 1 (konwersatorium) – prof. dr Leszek Mądzik – 16 godzin
- Ekonomia i przedsiębiorczość w designie (konwersatorium) – dr Joanna Hołda – 8 godzin
- Animacja przestrzeni publicznej (konwersatorium) – mgr Szymon Pietrasiewicz – 12 godzin
- Wydarzenia w przestrzeni publicznej miast (konwersatorium) – mgr Joanna Wawiórka-Kamienicka – 14 godzin
- Logistyka i bezpieczeństwo w designie (konwersatorium) – mgr Tomasz Kulczyński – 4 godzin
- Design jako element budowania marki miejsca (konwersatorium) – mgr Karolina Zuzaniuk – 8 godzin
- Zabawa w przestrzeni publicznej (konwersatorium) – mgr Rafał Sadownik – 8 godzin
- Sztuka w mieście (konwersatorium) – prof. Sławomir Marzec – 14 godzin
SEMESTR 2:
- Przyrodnicze uwarunkowania designu miejskiego (konwersatorium) – dr hab. Ewa Trzaskowska – 8 godzin
- Placemaking (konwersatorium) – mgr Szymon Pietrasiewicz – 16 godzin
- Forma w przestrzeni, cz. 2 (konwersatorium) – dr Jarek Koziara – 16 godzin
- Techniki prezentacji i kontakt z klientem (konwersatorium) – mgr Mariusz Szmit – 8 godzin
- Własność intelektualna (konwersatorium) – dr Joanna Hołda – 8 godzin
- Pozyskiwanie funduszy (konwersatorium) – mgr Anna Nakonieczna – 12 godzin
- Partycypacja i mediacja (konwersatorium) – mgr Piotr Skrzypczak – 12 godzin
- Promocja i marketing w designie (konwersatorium) – dr Joanna Hołda – 8 godzin
- Fotografia (konwersatorium) – mgr inż. Paweł Adamiec – 16 godzin
- Design użytkowy w przestrzeni publicznej (konwersatorium) – mgr Dorota Koziara – 16 godzin
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
- poznanie znaczenia designu miejskiego i jego zastosowania
- poznanie zakresu zagadnień dotyczących designu miejskiego oraz jego aspektów historycznych, społecznych, ekonomiczno-prawnych, technicznych, estetycznych i przyrodniczych
- poznanie narzędzi i technik pracy związanych z designem miejskim oraz ich zastosowania praktycznego
- znajomość zagadnień z zakresu: kierunków rozwoju, trendów, najnowszych technik stosowanych w designie miejskim oraz technik realizacyjnych do kreacji artystycznej i zadań projektowych
- znajomość zagadnień z branż pokrewnych designowi miejskiemu takich jak kształtowanie przestrzeni, sztuki wizualne czy nauki społeczne
- umiejętność formułowania rozwiązania problemu projektowego względem potrzeb użytkowania i kontekstu przestrzennego
- umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej w działaniach zawodowych
- umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej oraz praktycznej do tworzenia własnych koncepcji projektowych i prac artystycznych z wykorzystaniem różnych metod pracy kreatywnej
- umiejętność prowadzenia różnorodnych procedur wdrażania i realizacji projektów takich jak: proces inwestycyjny, zamówienia publiczne, komercyjne i prywatne, partycypacja społeczna
- znajomość różnic światopoglądowych oraz różnych form wyrazu w zakresie design miejskiego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- umiejętność oceny własnych działań twórczych oraz innych osób
umiejętność przeprowadzania procesu partycypacyjnego i działań mediacyjnych, wdrażania programu użytkowego przestrzeni oraz animacji i aktywizacji lokalnych społeczności.
KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:
- umiejętność dzielenia się informacjami i komunikowania się za pomocą środków masowego przekazu w zakresie kształtowania opinii o osiągnięciach techniki i designu miejskiego.
KOMPETENCJE W ZAKRESIE AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH:
- umiejętność komunikowania się z odbiorcą/klientem z wykorzystaniem różnorodnych środków i technik prezentacji
- umiejętność organizacji publicznych debat, wystąpień, prezentacji i wydarzeń dotyczących designu i życia kulturalnego miasta.
KOMPETENCJE W ZAKRESIE NEGOCJACJI:
- umiejętność prowadzenia negocjacji w rozmowach z klientem oraz w procesie partycypacyjnym i w działaniach mediacyjnych.
KOMPETENCJE W ZAKRESIE ORGANIZACJI I PLANOWANIA:
- umiejętność samodzielnej organizacji własnej pracy i pracy zespołu, oraz planowania złożonych działań projektowych i wykonawczych w przestrzeniach publicznych miasta.
KOMPETENCJE W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI:
- poznanie zagadnień związanych z przedsiębiorczością w designie
- umiejętność zastosowania zasad etyki zawodowej
- umiejętność wykorzystania technik marketingowych, pozyskiwania funduszy i przeprowadzania procesu inwestycyjnego.
KOMPETENCJE W ZAKRESIE KREATYWNOŚCI:
- umiejętność kreatywnego myślenie oraz twórczej pracy praktycznej w przestrzeniach publicznych miasta.
KOMPETENCJE ANALITYCZNE:
- umiejętność rozpoznawania i analizy problemów przestrzeni publicznych miasta z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań i kontekstu miejsca
- umiejętność rozpoznawania i definiowania problemów projektowych w zakresie designu, wynikających z obserwacji potrzeb jednostki jak i społeczeństwa.
Opłata za semestr: 1900 zł | Ilość semestrów: 2
Zniżka dla Absolwentów i Studentów KUL! -> opłata za semestr: 1800 zł.
Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:
1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS
2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się
3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń).