KUL Logo

Bezpieczeństwo obrotu dokumentami

ZAREJESTRUJ SIĘ

CEL STUDIÓW:

  • rozwój kompetencji zawodowych osób zajmujących się bezpieczeństwem obrotu dokumentami, przede wszystkim pracowników urzędów, instytucji i funkcjonariuszy poszczególnych służb takich jak: Policja, Straż Graniczna, Żandarmeria Wojskowa, itp.
  • poszczerzenie wiedzy w zakresie prawa materialnego, karnego i administracyjnego
  • zdobycie umiejetności praktycznych w zakresie stosowania procedur obrotu dokumentami, w szczególności w zakresie projektowania, wytwarzania, przechowywania, weryfikacji autentycznosci dokumentów.

ADRESACI:

  • absolwenci wszystkich kierunków studiów I, II stopnia i jednolitych magisterskich, zainteresowani poszerzaniem wiedzy i zdobyciem kompetencji  zakresie bezpieczeństwa obrotu dokumentami
  • osoby, które w swojej pracy zawodowej mają do czynienia z dokumentami publicznymi i są odpowiedzialne za zagwarantowanie odpowiedniego poziomu ich bezpieczeństwa oraz weryfikacji autentycznosci dokumentów
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program Edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS.

Program studiów obok zajęć teoretycznych obejmuje także warsztaty praktyczne, obdywające się m. in. w wyspecjalizowanych jednostkach zajmujacych się badaniem autentyczności dokumentów (np. Centralne Laboratorium Kryminalistyczne, Centrum Personalzacji Dokumentów MSWiA, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.)

WYKŁADY:

  • Bezpieczeństwo i klasyfikacja dokumentów w świetle przepisów prawa
  • Ustawa o dokumentach publicznych
  • Podpis elektroniczny i inne metody uwierzytelniania dokumentów
  • Zasady archiwizacji dokumentów
  • Systemy elektronicznego zarządzania dokumentami
  • Prawa i obowiązki związane z dostępem do informacji publicznej
  • Ochrona informacji niejawnych
  • Ochrona danych osobowych
  • Wybrane aspekty funkcjonowania dokumentów w postępowaniu administracyjnym i sądowo-administracyjnym
  • Wykonanie i zabezpieczanie dokumentów
  • Dokumenty  cyfrowe
  • Dokumenty z warstwą elektroniczną
  • Podstawy odpowiedzialności karnej
  • Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów
  • Przestępstwa przeciwko ochronie informacji
  • Przestępstwa przeciwko obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi
  • Wybrane zagadnienia kryminalistyki
  • Problematyka weryfikacji autentyczności dokumentów
  • Badania pismoznawcze

ĆWICZENIA:

  • Bezpieczeństwo i klasyfikacja dokumentów w świetle przepisów prawa
  • Ustawa o dokumentach publicznych
  • Podpis elektroniczny i inne metody uwierzytelniania dokumentów
  • Zasady archiwizacji dokumentów
  • Systemy elektronicznego zarządzania dokumentami
  • Prawa i obowiązki związane z dostępem do informacji publicznej
  • Ochrona informacji niejawnych
  • Ochrona danych osobowych
  • Wybrane aspekty funkcjonowania dokumentów w postępowaniu administracyjnym i sądowo-administracyjnym
  • Wykonanie i zabezpieczanie dokumentów
  • Dokumenty  cyfrowe
  • Dokumenty z warstwą elektroniczną
  • Podstawy odpowiedzialności karnej
  • Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów
  • Przestępstwa przeciwko ochronie informacji
  • Przestępstwa przeciwko obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi
  • Wybrane zagadnienia kryminalistyki
  • Problematyka weryfikacji autentyczności dokumentów
  • Badania pismoznawcze
  • Warsztaty realizowane w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
  • Warsztaty realizowane w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji
  • Warsztaty realizowane w Centrum Personalizacji Dokumentów MS

 

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:

KOMPETENCJE W ZAKRESIE AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH:

KOMPETENCJE W ZAKRESIE NEGOCJACJI:

KOMPETENCJE ANALITYCZNE:

Opłata za semestr: 1800 zł | Ilość semestrów: 2

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się

3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń).

ZASADY REKRUTACJI