KUL Logo

(PL)  

(PL) Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego

Вибачте цей текст доступний тільки в “польська”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

ZAREJESTRUJ SIĘ

CEL STUDIÓW:

Przedstawienie, poszerzenie i uporządkowanie wiedzy dotyczącej filmu, telewizji i komunikowania się za pomocą produkcji video oraz przekazanie i wyćwiczenie umiejętności pozwalających na udział w produkcjach filmowych oraz telewizyjnych to główny, ale nie jedyny cel studiów podyplomowych na kierunku Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego. Minimum teorii, maksimum praktyki, by zapoznać się z pracą filmowca. Program studiów został przygotowany tak, by absolwent poznał, zrozumiał  i z powodzeniem wykorzystywał w swym zawodzie pracy operatora filmowego, reżysera, montażysty, scenarzysty, scenografa, kierownika produkcji oraz fotografa – czyli kluczowych postaci z branży filmowej.

Studia uświadomią różnorodność form filmowych i telewizyjnych oraz nauczą rozumienia mechanizmów powstawania zróżnicowanych dzieł filmowych i telewizyjnych. Przygotują także do tworzenia własnych autorskich dzieł filmowych i telewizyjnych lub ich elementów. Ponadto przekażą niezbędna dla filmowca wiedzę z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz uświadomią rolę i znaczenie dzieła filmowego w procesach komunikacyjnych, w przekazie informacji oraz w kształtowaniu i wyrażaniu poglądów współczesnego człowieka.

Szczegółowe praktyczne umiejętności zdobywane na studiach dotyczą m.in. obsługi sprzętu (kamery, statywu, zestawu oświetleniowego i mikrofonów) oraz oprogramowania komputerowego wykorzystywanego podczas procesu tworzenia dzieł filmowych i telewizyjnych. A także dadzą wiedzę oraz pozwolą nabyć umiejętności związane ze świadomym wykorzystaniem i kształtowaniem obrazu i dźwięku, wykorzystywaniem warunków otoczenia oraz studia podczas realizacji nagrań oraz zasad poprawnego komponowania i montowania produkcji filmowej i telewizyjnej.

Proponowane studia podyplomowe: Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego w pełny sposób merytorycznie jak i praktycznie przekażą wiedzę jak pracować jako operator filmowy, reżyser, montażysta, scenarzysta, scenograf, kierownik produkcji, przeprowadzać kampanie medialne, budować silną markę osobistą, czyli najważniejsi osobowości, które mają realny wpływ na tu i teraz w przestrzeni medialnej. Nie czekaj! Zamień swoją filmową pasję na biznes i zarabiaj na tym, co kochasz robić!

ADRESACI:

  • absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich),
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowały co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskały co najmniej 180 punktów ECTS.
  • osoby kreatywne z branży reklamowej
  • fotografowie chcący przejść na profesjonalne filmowanie form dokumentalnych i fabularnych
  • zaangażowani uczestnicy z grup : Youtube, Facebook, Instagram, Influencer group
  • dziennikarze

  • Produkcja Filmowa „od scenariusz do gotowego film” (reżyseria, sztuka filmowa, montaż, edycja)
  • Kreowanie wizerunku i wystąpienia publiczne
  • Dźwięk jako sztuka multimediów – film dokumentalny, fabularny, reklamy tv
  • PR – kreowanie wizerunki instytucji w mediach
  • Antropologia i aksjologia komunikacji i mediów
  • Digital marketing – kampanie w sieci Google i FB
  • Marka Osobista – specjalisty
  • Aktorstwo: Praca z Aktorem

Kierownik studiów: dr Wojciech Wciseł

Kierownik merytoryczny: mgr sztuki filmowej Damian Bieniek

Dorobek:

2019 Warszawa. Dwie Nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym FilmAt Festival za Film „Jan Kochanowski – Treny” za Wartości Patriotyczne filmu w 100-lecie odzyskania Niepodległości oraz za najlepszy dokument w kategorii Kultura i Sztuka

2018 Warszawa. Nagroda na World Travel Show za Spot promujący region: “Zamość Twierdza Otwarta” – Plebiscyt 7 cudów Polski na 100 lecie niepodległości.

2018 Cannes. Nagroda Złotego Delfina na Festiwalu Corporate Media & TV Awards kategoria: Lifestyle, Art, Music & Culture za „TREN VIII Jana Kochanowskiego”

2016 Berlin. Nagroda Specjalna na Festiwalu Filmów Turystycznych – Berlin Das Goldene Stadttor Tourism Multimedia Award za spot promocyjny pt. “Zamość – Twierdza Otwarta”

2016 r. Warszawa. Nagroda za Najlepszy Spot promujący Miasto – XI Film, Art & Tourism Festival – FilmAT, za „Zamość – Twierdza Otwarta”

2015 Zamość. Podziękowanie od Prezydenta Miasta Zamość Andrzeja Wnuka za aktywną pracę na rzecz miast Zamościa oraz wyjątkową reklamę, dzięki, której Zamość był obecny w ważnych mediach

2014 Gdańsk. Nominacja w kategorii ZDJĘCIA na „Yach Film Festiwal 2014” za teledysk artysty Jan Kondrak do utworu pt. „Wędrówką jedną życie jest człowieka”

2014 Warszawa. Nagroda dla Najlepszego Filmu promującego Miasto, Region, Powiat lub Gminę – IX FilmAT / Film, Art & Tourism Festival, za realizację teledysku zespołu Rokiczanka do utworu pt. „Lipka”

2014 Łódź. Certyfikat za współpracę z Politechniką Łódzką przy realizacji międzynarodowego projektu badawczego nt. zarządzania rozwojem mikro, małych i średnich przedsiębiorstw

2013 Gdańsk. Nominacja w kategorii ZDJĘCIA na „Yach Film Festiwal 2013” za teledysk zespołu Rokiczanka do utworu pt. “W moim ogródecku” – teledysk trafił do finału wśród sześciu najlepszych z całej Polski

2011 pierwsze miejsce w rankingu “Najważniejsze wydarzenia 2010” przeprowadzonym przez portal etno.serpent.pl w kategorii “najciekawszy teledysk” wyprodukowany dla polsko-ukraińskiego zespołu Čači Vorba do utworu pt. “Te aştept neica de-o lună” (płyta “Szczera mowa” otrzymała prestiżową Nagrodę Niemieckich Krytyków Fonograficznych Preis der Deutschen Schallplattenkritik w kategorii folk i folklor, nagrodą tą mogą się pochwalić m.in. grupa Kroke, Tomasz Stańko, Rafał Blechacz, płytę tą promuje teledysk właśnie do utworu pt. “Te aştept neica de-o lună”

Damian Bieniek – magister sztuki filmowej , reżyser, operator obrazu tworzący kino autorskie z 15 letnim doświadczeniem w branży filmowej i marketingu. Studia na kierunku realizacja Obrazu Filmowego i Telewizyjnego w Łodzi. Wykładowca akademicki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim – Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania. Współpracuje z artystami i firmami m.in. Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec, Francji, Doceniany przez uznanych reżyserów i wielokrotnie nagradzany na prestiżowych festiwalach filmowych m.in. na festiwalu w Cannes gdzie jego film “Treny” zdobył 3 nagrody w tym Złotego Delfina kategorii Corporate Media & TV – Lifestyle, Art, Music & Culture. Posiada na swoim koncie ponad 100 wyprodukowanych spotów filmowych (m.in. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Komenda Stołeczna Policji, Dom Development, Asus, Staedtler, OBI, Polpharma, Herbapol, Piatnica, Ekstraklasa, Brown Forman-Finlandia, Novartis Alcon Labs, Hasco Lek, Danone, Ministerstwo Infrantruktury i Dróg i Budownictwa, Polska Akademia Nauk, Urząd Miasta Zamość, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego)  Wyprodukowanych ponad 200 klipów muzycznych. Współpracował ze Stanisławem Sojką, zespołem Rezerwat, Grzegorzem Hyzym czy Magdą Steczkowską. Realizował projekty dla przedstawicieli sceny rapu, takich jak Onar, Pih, Miuosh, czy Kajman, pracował też z przedstawicielami tzw. ‘world music’ – Bester Quartet, Mahala rai Banda i Caci Vorba czy Bobanem Markovicem.

 

 

Monika Stojowska – magister z obszaru nauk humanistycznych i językoznawstwa, ukończone studia podyplomowe menadżerskie dla artystów twórców animatorów kultury. Zawodowo związana z mediami (dziennikarz, p.o redaktora naczelnego), rzecznik prasowy trzech edycji Forum Biznesu, aktualnie z-ca rzecznika prasowego KUL. Bogate doświadczenie we współpracy z samorządem, instytucjami kultury, NGO jako wiceprezes Stowarzyszenia “Copernicus”. Współpracowała z europosłami, podczas wizyt studyjnych w Brukseli. Pomysłodawczyni kampanii oraz wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych w kraju i zagranicą wraz z Fundacją Artystyczną Ga MON, która realizowała projekty we Francji  – Interreg Central Europa oraz w USA. Prowadziła szkolenia z zakresu wizerunku medialnego w projektach dla polonii a także warsztaty dziennikarskie z zakresu tworzenia tekstów dziennikarskich. Tematyka obejmowała reprezentowanie instytucji w mediach, budowanie jej wizerunku, tworzenie siatki kontaktów. Jest ona zbieżna z przedmiotem oraz tematyką tworzonych studiów podyplomowych.

 

 

 

 

dr hab. Rafał Rozmus – kompozytor, dyrygent, producent muzyczny. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. K. Lipińskiego w Lublinie w klasie skrzypiec. Kompozycji uczył się pod kierunkiem Andrzeja Nikodemowicza oraz Kazimierza Górskiego, dyrygentury w klasie Zofii Bernatowicz. W 2005 roku ukończył, z wyróżnieniem, studia magisterskie w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W 2012 r. uzyskał stopień naukowy doktora w zakresie muzykologii, nadany przez Wydział Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, na podstawie pracy pt. Kolęda jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich w latach 1945-2005. W 2022 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie sztuki muzyczne, nadany przez Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Od 2004 roku prowadzi zajęcia w Instytucie Muzyki UMCS w Lublinie, związany z Katedrą Pedagogiki Instrumentalnej i Teorii Muzyki. Jest autorem muzyki artystycznej (m.in. utworów oratoryjno-kantatowych, symfonicznych, kameralnych, chóralnych i muzyki elektronicznej), muzyki do ponad 70 filmów, seriali i spektakli teatralnych (m.in. Tajemnice Watykanu – największej na świecie produkcji filmowej w całości nakręconej na terenie Państwa Watykańskiego, Tryptyk Rzymski, Łowcy miodu, Punkt Zero. Łaskawe, Mistrz i Małgorzata, Lód, Ćwiczenia stylistyczne, 20 oryginalnych partytur do największych klasyków niemej kinematografii), seriali dla dzieci – Wiking Tappi, Żubr Pompik, Opowiastki, Wielka księga uczuć. Jako dyrygent, aranżer lub orkiestrator współpracował m.in. przy filmach Ostatnia rodzina oraz 7 rzeczy, których nie wiecie o facetach. Jako dyrygent współpracował z wieloma orkiestrami m.in. Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, Operą i Filharmonią Podlaską, Filharmonią Koszalińską, Filharmonią Lubelską, Orkiestrą im. K. Namysłowskiego w Zamościu. Współtworzy także projekty z artystami sceny rozrywkowej m.in. z Golec uOrkiestra, Piotrem Cugowskim, Gromeem, Bedoesem (SYMPHOETHNIC), Sargisem Davtianem i in. Regularnie koncertuje w kraju i za granicą (Włochy, Niemcy, Ukraina), filmy z jego muzyką prezentowane są w telewizjach i na festiwalach filmowych na całym świecie (USA, Wielka Brytania, Japonia, Włochy, Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Chile, Bahamy i in.). Za swoją pracę był wielokrotnie nagradzany, m.in. Brązowym Krzyżem Zasługi nadanym przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę, Nagrodą Główną w Konkursie dla Kompozytorów Lubelskich Cantantes Lublinensis, Nagrodą Artystyczną Żurawie, Doktoratem Honoris Causa Letniej Akademii Filmowej w Zwierzyńcu.

 

Małgorzata Neczyperowicz – aktorka znana z roli Ingi Michalskiej (mamy Antka) w „Na dobre i na złe”. Ukończyła Akademię Teatralną na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku w 2016 roku. Jej spektakle dyplomowe to: Mój niepokój ma przy sobie w reż. Agaty Biziuk oraz Królestwo wg Larsa von Triera w reż. Piotra Waligórskiego. W latach 2009-2016 grała w Teatrze Kameralnym w Lublinie, a potem gościnne teatrach w Studio Buffo w Warszawie tytułową rolę w spektaklu Ania z Zielonego Wzgórza w reż. Jana Krzyszczaka. W Teatrze Studio w Warszawie gościła w spektaklu In Treatment w reż. Łukasza Lewandowskiego, gdzie można ją było zobaczyć w dwóch rolach – Amy i Spohie. Aktualnie gra gościnnie w serialach, teledyskach i reklamach, takich jak na przykład „Ojciec Mateusz”, „Na Sygnale”, „Pierwsza Miłość”, „Szadź”, „Ślad”, „Przyjaciółki”, Na Wspólnej”, „Stulecie Winnych”, „Drogi Wolności”, „Wojenne dziewczyny”, „O mnie się nie martw”. Aktorka wcieliła się także w rolę Matki Urszulki w serii filmów krótkometrażowych Jan Kochanowski – Treny; w reż. Damiana Bieńka, które zdobyły pierwszą nagrodę na Festiwalu w Cannes (Złoty Delfin na Cannes Corporate Media and TV Awards 2018) oraz dwie nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym FilmAt Festival 2019. W 2019 roku stworzyła swój pierwszy własny spektakl dla dzieci, na podstawie bestselleru Justyny Bednarek pt. „Niesamowite przygody skarpetek”. Spektakl spotkał się z dużym zainteresowaniem i ciepłym przyjęciem widowni. Oprócz dorobku i wykształcenia aktorskiego aktorka ukończyła Filologię Polską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim . W latach 2018-2019 organizowała także plany zdjęciowe do filmów reklamowych i teledysków, współpracujący przy tym z firmą EdukatorFilm.

 

 

Dawid Sasiela #GoogleAds #FacebookAds #SEO #SoftwareHouse – od 2011 roku zajmuje się marketingiem oraz IT. Digitalizuje firmy zarówno w kontekście pisania aplikacji webowych, mobilnych, tworzenia strony czy e-commersów (w ramach spółki MakeSoftware) jak również pomaga zaistnieć za pomocą dwóch potężnych mediów jakimi są Facebook i Google w ramach spółek ComboMarketing (SEM, social media, branding) oraz IcomSEO (SEO). Posiada  własne e-commerce. Specjalizuje się w doradztwie doboru kanałów marketingowych, strategii i planowania mediów, a także konsultuje projekty IT.

 

 

 

 

 

 

 

 

dr hab. Michał Wyrostkiewicz, prof.  KUL; antropolog i medioznawca; rzecznik prasowy KUL. Badacz i nauczyciel akademicki. Od kilkunastu lat prowadzi badania naukowe oraz zajęcia dydaktyczne dotyczące antropologii mediów i komunikowania oraz podmiotowych aspektów eksploatowania informacji. Wiedzę oraz doświadczenie naukowe i dydaktyczne zdobywał w wielu ośrodkach krajowych (m.in. KUL, PAN) i zagranicznych (m.in. w Oksfordzie, Londynie, Rzymie, Mediolanie, na Malcie). Stale współpracuje z uniwersytetami w Rzymie, Preszowie (Słowacja) i w Ostrogu (Ukraina). Autor licznych publikacji naukowych i upowszechniających wiedzę z zakresu antropologii, aksjologii i moralności komunikowania medialnego. Kierownik i wykonawca wielu projektów badawczych i badawczo rozwojowych dotyczących informacji, komunikacji i mediów.

 

 

 

 

dr Wojciech Wciseł – doktor w dziedzinie edukacji medialnej, medioznawca, dziennikarz, doświadczony trener w zakresie wystąpień publicznych, prezentacji medialnych, pełnomocnik rektora KUL ds. komunikacji i promocji. Współautor, producent i wydawca programów telewizyjnych i radiowych. Autor i realizator kampanii społecznych. Ekspert medialny w temacie imigracji, uchodźców i integracji cudzoziemców. Członek Zespołu ekspertów KUL. Realizował międzynarodowe projekty w Wielkiej Brytanii, Szkocji, Hiszpanii, Portugalii, Austrii, Niemczech, Czechach, Grecji i na Słowacji. Wieloletni zastępca prezesa Centrum Wolontariatu. Współpracownik Stowarzyszenia Solidarności Globalnej, autor i koordynator projektów stowarzyszenia, osoba odpowiedzialna za kontakty z mediami, organizowanie konferencji prasowych i imprez promocyjnych Stowarzyszenia.

 

Agnieszka Walczak-Skałecka  – jest badaczem, strategiem, konsultantem, trenerem, facylitatorem, coachem i autorką. Doradza markom osobistym, produktowym, małym i średnim przedsiębiorstwom. Projektuje strategie marek i strategie komunikacji dla marek korporacyjnych, MŚP, produktowych i osobistych. Konsultuje projekty, facylituję procesy i warsztaty strategiczne. Projektuję strategie rozwoju marek MŚP (od audytów procesów wewnętrznych i ich przeprojektowania, badania potrzeb klienta zewnętrznego i wewnętrznego, poprzez projektowanie usług i założeń produktowych, na komunikacji zmian i nadzorze strategicznym kończąc). Jako mentor m.in. w programach akceleracyjnych wspieram rozwój kreatywnych i odważnych pomysłów. Prowadzi szkolenia i wykładam, między innymi w ramach autorskiego programu studiów podyplomowych PR XXI wieku na WSPiA. Uczy i rozwija ludzi w obszarach: strategii marki, budowania marki osobistej, employer brandingu, marketingu personalnego, design thinking, projektowania usług, tworzenia wartości dostarczanej przez produkty, usługi, ludzi, skutecznego komunikowania

 

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

  • Potrafi pracować z obrazem jako świadomy i dobrze przygotowany technicznie fotograf i reżyser/operator obrazu oraz montażysta.
  • Rozumie znaczenie światła w dziele filmowym i potrafi to wykorzystać jako pracownik obsługujący zestawy oświetleniowe, reżyser i scenarzysta.
  • Potrafi pracować z dźwiękiem jako pracownik obsługujący mikrofon oraz opracowujący cyfrowo pozyskane dźwięki.
  • Zna podstawowe tajniki pracy reżysera oraz aktora.
  • Ma świadomość i znaczenie przestrzeni (plener, studio)  w dziele filmowym   i umie to wykorzystać w praktyce działań scenarzysty, reżysera i aktora.
  • Potrafi wykorzystywać obraz, dźwięk i film do przekazu informacji, emocji oraz wartości.
  • Zna podstawowe zasady konstruowania scenariuszy filmowych i pracy z nimi.
  • Jest świadomym odbiorcą dzieła filmowego oraz innych przekazów medialnych.
  • Potrafi przygotować scenariusz prostego dzieła filmowego i telewizyjnego.
  • Potrafi wyreżyserować proste formy filmowe.
  • Ma doświadczenie pracy w ekipie filmowej pełniąc w niej różne funkcje: m.in. aktora, reżysera, montażysty, a także kamerzysty i fotografa, osoby obsługującej zestawy oświetleniowe i mikrofony.
  • Zna, rozumie i umie stosować podstawowe ekonomiczne, prawne i etyczne zasady dotyczące działalności osób związanych z branżą filmową.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

  • Potrafi posługiwać się mediami jako ich odbiorca i twórca. Rozumie znaczenie mediów i zna ich rolę we współczesnym świecie oraz w życiu osobistym twórców i odbiorców przekazu medialnego.
  • Rozumie, skąd się biorą, czym są i w czym się wyrażają podstawowe wartości (prawda, dobro, piękno) oraz społeczne (m.in. sprawiedliwość, solidarność, pomocniczość, dobro wspólne) – zna ich znaczenie w życiu osobistym i społecznym.

KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE:

  • Potrafi pracować w zespole filmowym posługując się specjalistycznym słownictwem oraz rozumiejąc zadania i kompetencje każdej z osób wchodzących w skład zespołu.
  • potrafi współdziałać z innymi osobami w realizacji typowych zadań z zakresu działalności filmowej i promocyjno-reklamowej oraz medioznawstwa; proponować konkretne rozwiązania i wykonywać zadania wynikające z roli pełnionej w zespole.

KOMPETENCJE JĘZYKOWE:

  • Absolwent zna specjalistyczne słownictwo z zakresu medioznawstwa a także z obszaru warsztatu filmowego. Potrafi posługiwać się tzw. żargonem filmowców.
  • W zaawansowanym stopniu stosuje specjalistyczną terminologię z zakresu nauk o mediach i komunikacji społecznej oraz działalności promocyjno-reklamowej.
  • Rozumie i potrafi stosować podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej oraz prawa autorskiego.

KOMPETENCJE INFORMATYCZNE:

  • Absolwent zna specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane przez profesjonalistów w pracy z dźwiękiem i obrazem, i potrafi je wykorzystywać.
  • Potrafi dokonać montażu materiału filmowego korzystając z zaawansowanego oprogramowania.

POZOSTALE KOMPETENCJE:

Ponadto absolwent zna i rozumie w stopniu zaawansowanym:

  • wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz wybrane zagadnienia szczegółowe z zakresu nauk o mediach i komunikacji społecznej;
  • współczesne media, systemy medialne i instytucje medialne, ich historię, zmiany w nich zachodzące oraz przyczyny i konsekwencje tych zmian dla życia społecznego, gospodarki i kultury;
  • rodzaje i formy twórczości medialnej, kryteria podziałów gatunkowych oraz zasady ich interpretowania i funkcjonowania w różnych rodzajach mediów i kanałach komunikacji;
  • podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.

Opłata za semestr: 2500 zł | Ilość semestrów: 2

Limit miejsc: 20

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr.

Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się (decyduje kolejność zgłoszeń).

ZASADY REKRUTACJI