ZAREJESTRUJ SIĘ
Perspektywy zawodowe
Na studiach oferowane są dwie specjalności:
- Zarządzanie kapitałem ludzkim (ZKL)
- Marketing
Studia przygotowują do:
- pełnienia funkcji menedżera/kierownika średniego i wyższego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach z różnych sektorów gospodarki;
- zajmowania stanowiska kierownika zespołu w różnych działach organizacji;
- podjęcia pracy w różnego rodzaju organizacjach, szczególnie w działach zarządzania zasobami ludzkimi oraz marketingu;
- pełnienia roli konsultanta w firmach doradczych;
- zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:
- podjęcia pracy zawodowej;
- ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej;
- kontynuowania nauki na studiach podyplomowych.
Praktyki i staże
Praktyki obowiązkowe:
- Praktyka zawodowa w wymiarze 120 godzin realizowana jest w czasie przerwy wakacyjnej po zakończeniu II semestru studiów. Student ma prawo wyboru miejsca odbywania praktyki pod kątem możliwości zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w realnych warunkach gospodarczych oraz zgodnie z planowanym własnym rozwojem zawodowym. Praktyka może być realizowana w organizacjach krajowych lub międzynarodowych, w tym małych i średnich przedsiębiorstwach oraz jednostkach administracji państwowej i samorządowej. Od roku 2016 r. istnieje możliwość odbywania praktyk na podstawie umowy podpisanej z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Praktyki nadobowiązkowe:
- Praktyki nadobowiązkowe mogą być odbywane w Polsce i za granicą w ramach oferty przygotowywanej przez KUL, jak również w oparciu o indywidualne kontakty posiadane przez studenta.
- Szeroka oferta dostępna jest w Dziale Współpracy z Zagranicą oraz w Biurze Karier KUL – zgodnie z predyspozycjami i zainteresowaniami studenta oraz potrzebą rynku pracy.
Staże:
- Studenci kierunku zarządzanie mogą korzystać z systematycznie poszerzanej oferty staży krajowych i zagranicznych przygotowywanej przez Biuro Karier KUL oraz Dział Współpracy z Zagranicą.
Kompetencje zdobywane w trakcie studiów
Absolwenci kierunku zarządzanie posiadają szeroki zakres kompetencji zawodowych wynikających ze zdobytej wiedzy oraz umiejętności, między innymi cechuje ich:
- rozumienie zarządzania w kontekście międzynarodowym i globalnym oraz relacji między interesariuszami występującymi w otoczeniu
znajomość klasycznych i nowoczesnych koncepcji zarządzania; - rozumienie powiązań etyki z działalnością gospodarczą i menedżerską;
- znajomość metod zarządzania wiedzą i innowacji;
- umiejętność wykorzystania w praktyce metod i narządzi zarządzania strategicznego;
- znajomość zasad rachunkowości zarządczej oraz roli podatków w zarządzaniu przedsiębiorstwem;
- znajomość zasad prowadzenia negocjacji;
- znajomość podstaw prawa cywilnego, prawa handlowego i prawa pracy.
Poza ogólnymi kompetencjami zawodowymi właściwymi dla kierunku Zarządzanie, absolwent uzyskuje także dodatkowe kompetencje wynikające z programu wybranej specjalności.
Kompetencje zawodowe na specjalności Zarządzanie Kapitałem Ludzkim dotyczą takich zagadnień jak:
- employer i personal branding;
- metody rekrutacji i selekcji pracowników;
- systemy motywowania i wynagradzania pracowników;
- ergonomia;
- rozwój kompetencji pracowników;
- metody rekrutacji i selekcji pracowników.
Kompetencje zawodowe na specjalności Marketing dotyczą takich zagadnień jak:
- E-marketing;
- zarządzanie marką;
- budowa strategii marketingowej;
- zarządzanie sprzedażą;
- projektowanie kampanii promocyjnej;
- komunikacja w mediach społecznościowych.
Absolwent:
- posiada kompetencje w zakresie komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji;
- potrafi wykorzystywać w różnych obszarach zarządzania media społecznościowe, technologie informacyjne i Internet;
- potrafi przedstawić i argumentować własne opinie na temat problemów związanych z zarządzaniem;
- potrafi przedstawić wypracowane przez zespół rozwiązania dotyczące różnorodnych zagadnień z dziedziny zarządzania;
- potrafi w dyskusji poddać konstruktywnej krytyce proponowane przez innych rozwiązania;
- potrafi prowadzić negocjacje biznesowe w sposób profesjonalny i etyczny;
- posiada znajomość języka obcego nowożytnego na poziomie B2 z uwzględnieniem słownictwa specjalistycznego biznesowego.
Studia na kierunku zarządzanie przygotowują do prowadzenia działalności gospodarczej. Zakres kompetencji, jakie absolwenci zdobywają w tym zakresie, obejmuje między innymi umiejętności:
- formułowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań przedsiębiorczych;
- wykorzystania w praktyce zasad planowania strategicznego;
- doboru odpowiednich źródeł finansowania przedsięwzięć gospodarczych;
- podejmowania decyzji przy wykorzystaniu danych z rachunkowości zarządczej i samodzielnego przeprowadzania rachunków ekonomicznych.
Absolwent posiada:
- umiejętności analizy danych statystycznych przy wykorzystaniu specjalistycznych programów;
- umiejętności zastosowania podstawowych metod matematycznych i statystycznych oraz wykorzystania badań operacyjnych w analizie zjawisk ekonomicznych wpływających na procesy zarządzania;
- umiejętności przeprowadzania analizy decyzyjnej problemów związanych z zarządzaniem i formułowania zaleceń zmierzających do ich rozwiązania.
Absolwent w zakresie kompetencji naukowo-badawczych potrafi:
- wykorzystać literaturę naukową polską i obcojęzyczną z obszaru zarządzania;
- zdefiniować problem, sformułować cel, hipotezy i pytania badawcze;
- zaplanować i przeprowadzić pogłębione badania empiryczne o charakterze jakościowym i ilościowym przy wykorzystaniu różnych metod badawczych;
- w sposób profesjonalny opisać uzyskane wyniki, dokonać ich analizy, twórczej interpretacji i prezentacji oraz wyznaczyć kierunki dalszych działań lub badań.