ZAREJESTRUJ SIĘ
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują do:
- pracy w zawodach:
1. coach
2. trener/ szkoleniowiec
3. doradca kariery/ doradca personalny
4. doradca zawodowy
5. pracownik działu HR
- w następujących instytucjach:
1. w przedsiębiorstwach w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
2. w agencjach/firmach consultingowych, doradczych, szkoleniowych, coachingowych, trenerskich
3. w administracji rządowej i samorządowej, zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym (instytucje Unii Europejskiej, organizacje międzynarodowe)
4. w publicznych służbach zatrudnienia jako indywidualny opiekun osoby uczącej się, pracującej, bezrobotnej i będącej na emeryturze
5. w szkołach, uniwersytetach (akademickie biura karier, centra doskonalenia kompetencji zawodowych)
6. prowadząc własną działalność gospodarczą jako coach, doradca personalny/doradca kariery, doradca zawodowy, szkoleniowiec
Tytuł zawodowy licencjata w zakresie doradztwa kariery i doradztwa personalnego uprawnia do:
- ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia (m.in. na socjologię lub zarządzanie)
- kontynuowania nauki na studiach podyplomowych (m.in. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Zarządzanie i Finanse w Administracji Publicznej)
Praktyki i staże
Praktyki obowiązkowe:
- 270 godzin praktyk zawodowych w trakcie studiów w organizacjach zajmujących się doradztwem kariery i doradztwem personalnym, doradztwem zawodowym, coachingiem.
Praktyki nadobowiązkowe:
- oferta praktyk i staży dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy, również w ramach praktyk absolwenckich po ukończeniu studiów w organizacjach zajmujących się doradztwem kariery/ personalnym, doradztwem zawodowym i coachingiem
Staże:
- możliwości odbywania płatnych/ bezpłatnych staży w ramach projektów oferowanych przez Urzędy Pracy lub inne organizacje
Kompetencje zdobywane w trakcie studiów
Absolwent:
- posiada umiejętności coachingowe – może rozpocząć ścieżkę zawodową coacha
- posiada umiejętności trenerskie – może rozpocząć ścieżkę zawodową trenera personalnego
- posiada umiejętności doradcze – może rozpocząć ścieżkę zawodową doradcy zawodowego, doradcy kariery, doradcy personalnego
a w szczególności:
- potrafi udzielać kompetentnych porad w zakresie doradztwa kariery, uwzględniając różne kwestie współczesnego rynku pracy
- posiada umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne pozwalające podejmować decyzje i rozwiązywać problemy związane z wyborem ścieżek kariery
- posiada kwalifikacje w zarządzaniu personelem w ramach danej organizacji, gwarantującym zarówno rozwój organizacji jak i pracowników
- potrafi aktywnie włączać się w zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji na różnych poziomach zarządzania
- na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę z zakresu polskiego i europejskiego prawa pracy
- potrafi rozwijać praktyczną działalność w sektorze edukacji, na rynku pracy i w sieciach regionalnych w oparciu o przekazaną wiedzę z dziedziny socjologii, psychologii oraz elementów prawa, statystyki, zarządzania i ekonomii
- posiada interdyscyplinarną wiedzę i kompetencje, pozwalające na wykorzystanie wiedzy z różnorodnych dziedzin nauki do udzielania wysokiej jakości wsparcia doradczego dla klientów indywidualnych, w biznesie, sferze publicznej i organizacjach o różnym charakterze
- zna i potrafi wykorzystywać klasyczne narzędzia diagnostyczne stosowane w coachingu, doradztwie zawodowym i planowaniu kariery
Absolwent:
- potrafi posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- rozumie tekst w języku obcym w kontekście doradztwa kariery, doradztwa personalnego, doradztwa zawodowego i coachingu
- posiada umiejętność samodzielnego prowadzenia rozmowy doradczej w języku obcym
- potrafi rozpoznawać różnice kulturowe interesantów i poszukiwać najefektywniejszych form interakcji w danej populacji
- rozumie znaczenie ekonomicznych, demograficznych i społeczno-politycznych uwarunkowań sytuacji klientów, dlatego uwzględnia je i dostosowuje formę świadczonej pomocy doradczej do indywidualnych predyspozycji klienta
- posiada nawyk i umiejętność działania w warunkach niepewności, a czasem stresu związanego z pracą z ludźmi w warunkach dynamicznie zmieniającego się współczesnego rynku pracy
- potrafi pomagać w kształtowaniu właściwych relacji pracowniczych, niekiedy odbywa się to na zasadzie prowadzenia skutecznych negocjacji międzypracowniczych
- zdobywa kompetencje, aby być menadżerem projektów na rzecz osób pracujących, bezrobotnych i emerytów, realizowanych przez instytucje publiczne i społeczne
- będzie potrafił samodzielnie prowadzić poradnictwo indywidualne z klientem, ale również będzie w stanie pracować w większych zespołach pracowniczych w realizacji zadań doradztwa kariery i doradztwa personalnego w organizacjach, w systemie służb publicznych lub w przedsiębiorstwach prywatnych
- wyposażony w wiedzę, umiejętności i kompetencje z dziedziny socjologii, psychologii oraz elementów prawa pracy, zarządzania i ekonomii przygotowanie do samozatrudnienia i prowadzenia działalności gospodarczej;
- zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w odniesieniu do świadczenia usług w zakresie doradztwa kariery, doradztwa personalnego, doradztwa zawodowego i coachingu
- zna podstawowe programy komputerowe z pakietów MS Office i IBM SPSS
- potrafi wykorzystać w doradztwie kariery, doradztwie personalnym, doradztwie zawodowym i coachingu nowoczesne technologie, aplikacje i oprogramowania
- posiada praktyczne umiejętności, przydatne na każdym etapie procesu badawczego: od zaplanowania przez wykonanie badań własnych do przygotowania raportu i prezentacji wyników postępowania badawczego
- w oparciu o posiadaną wiedzę jest w stanie analizować, interpretować oraz wykorzystywać w praktyce wyniki badań własnych
- posiada kompetencje, które pozwalają mu tworzyć własne, oryginale narzędzia diagnostyczne wpasowujące się w aktualne zmiany na rynku pracy i zmieniające się potrzeby klientów
Zasady rekrutacji
Wynik wyrażony w skali PROCENTOWEJ.
Konkurs świadectw dojrzałości – punktowany wynik z jednego z następujących przedmiotów: język polski, język obcy nowożytny, geografia, historia, matematyka, wiedza o społeczeństwie, fizyka, informatyka. Punktowany jest najlepszy wynik uzyskany przez kandydata.
„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 r. lub świadectwo maturalne uzyskane za granicą!
Wynik matury wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5. Kandydaci z maturą uzyskaną za granicą wybierają dowolną skalę!
Punktowane oceny z egzaminów pisemnych ze świadectwa dojrzałości:
a) język polski (50% wyniku końcowego)
b) dowolny przedmiot zdawany przez kandydata z jednego z następujących: język obcy nowożytny, biologia, chemia, fizyka, historia, historia sztuki, geografia, matematyka, informatyka, wiedza o społeczeństwie, język łaciński i kultura antyczna, historia muzyki lub filozofia (50% wyniku końcowego). Jeżeli kandydat zaliczył więcej niż jeden spośród wymienionych przedmiotów, punktuje się ten, z którego uzyskał najlepszy wynik.
Kandydaci posiadający dyplom matury międzynarodowej (International Baccalaureate) wydany przez Biuro IB w Genewie, przyjmowani są na podstawie wymaganych dokumentów (otrzymują maksymalną liczbę punktów) w ramach planowanej liczby miejsc na wszystkie kierunki studiów, o ile uzyskają na egzaminie IB łączną sumę punktów przynajmniej 28.