KUL Logo

Zarządzanie

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Na studiach oferowane są dwie specjalności:

  • Zarządzanie kapitałem ludzkim (ZKL)
  • Marketing

Studia przygotowują do:

  • pełnienia funkcji menedżera/kierownika średniego i wyższego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach z różnych sektorów gospodarki;
  • zajmowania stanowiska kierownika zespołu w różnych działach organizacji;
  • podjęcia pracy w różnego rodzaju organizacjach w działach logistyki, marketingu, HR, księgowości itp.;
  • pełnienia roli konsultanta w firmach doradczych;
  • zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:

  • podjęcia pracy zawodowej;
  • ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej;
  • kontynuowania nauki na studiach podyplomowych.

PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Praktyki obowiązkowe:

  • Praktyka zawodowa w wymiarze 120 godzin realizowana jest w czasie przerwy wakacyjnej po zakończeniu II semestru studiów. Student ma prawo wyboru miejsca odbywania praktyki pod kątem możliwości zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w realnych warunkach gospodarczych oraz zgodnie z planowanym własnym rozwojem zawodowym. Praktyka może być realizowana w organizacjach krajowych lub międzynarodowych, w tym małych i średnich przedsiębiorstwach oraz jednostkach administracji państwowej i samorządowej. Od roku 2016 r. istnieje możliwość odbywania praktyk na podstawie umowy podpisanej z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

Praktyki nadobowiązkowe:

  • Praktyki nadobowiązkowe mogą być odbywane w Polsce i za granicą w ramach oferty przygotowywanej przez KUL, jak również w oparciu o indywidualne kontakty posiadane przez studenta.
  • Szeroka oferta dostępna jest w Dziale Współpracy z Zagranicą oraz w Biurze Karier KUL – zgodnie z predyspozycjami i zainteresowaniami studenta oraz potrzebą rynku pracy.

Staże:

  • Studenci kierunku zarządzanie mogą korzystać z systematycznie poszerzanej oferty staży krajowych i zagranicznych przygotowywanej przez Biuro Karier KUL oraz Dział Współpracy z Zagranicą.


Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

Absolwenci kierunku zarządzanie posiadają szeroki zakres kompetencji zawodowych wynikających ze zdobytej wiedzy oraz umiejętności dotyczących, między innymi:

  • postrzeganie zarządzania w kontekście międzynarodowym i globalnym oraz rozumienie relacji między interesariuszami współistniejącymi na rynku;
  • znajomość klasycznych i nowoczesnych koncepcji zarządzania;
  • rozumienie powiązań etyki z działalnością gospodarczą i menedżerską oraz znajomość kodeksów etycznych obowiązujących w różnych systemach zarządzania;
  • odpowiedzialne podejmowane decyzji, właściwe przewidywanie skutków zawodowych i społecznych swoich działań i przestrzeganie zasad etyki w pracy zawodowej, działalności społecznej i gospodarczej;
  • umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy oraz pozyskiwania danych do analizy procesów zachodzących w organizacjach;
  • znajomość metod zarządzania w społeczeństwie informacyjnym oraz zarządzania wiedzą;
  • umiejętność wykorzystania w praktyce poznanych narzędzi i metod analizy, planowania i podejmowania decyzji związanych ze sferą zarządzania strategicznego w firmie;
  • umiejętność projektowania kampanii promocyjnej;
  • znajomość zasad rachunkowości zarządczej oraz roli podatków w zarządzaniu przedsiębiorstwem;
  • znajomość prawa cywilnego i prawa handlowego.

Poza ogólnymi kompetencjami zawodowymi właściwymi dla kierunku Zarządzanie, absolwent uzyskuje także dodatkowe kompetencje wynikające z programu wybranej specjalności.

Kompetencje zawodowe na specjalności Zarządzanie Kapitałem Ludzkim dotyczą takich zagadnień jak:

  • employer i personal branding;
  • nowoczesne metody rekrutacji i selekcji pracowników;
  • projektowanie systemów motywacyjnych;
  • wartościowanie i ocena pracy;
  • rozwój kompetencji pracowników;
  • prawne i informatyczne aspekty ZKL.

Kompetencje zawodowe na specjalności Marketing dotyczą takich zagadnień jak:

  • marketing internetowy;
  • zarządzanie marką;
  • budowa strategii marketingowej;
  • zarządzanie sprzedażą;
  • projektowanie kampanii promocyjnej;
  • komunikacja w social media.

Absolwent:

  • posiada kompetencje w zakresie komunikacji interpersonalnej i  autoprezentacji;
  • potrafi wykorzystywać w różnych obszarach zarządzania media społecznościowe, technologie informacyjne i Internet;
  • potrafi przedstawić i argumentować własne opinie na temat problemów związanych z zarządzaniem;
  • potrafi przedstawić wypracowane przez zespół rozwiązania dotyczące różnorodnych zagadnień z dziedziny zarządzania;
  • potrafi w dyskusji poddać konstruktywnej krytyce proponowane przez innych rozwiązania;
  • potrafi prowadzić negocjacje biznesowe w sposób profesjonalny i etyczny;
  • posiada znajomość języka obcego nowożytnego na poziomie B2 z uwzględnieniem słownictwa specjalistycznego biznesowego.

Studia na kierunku zarządzanie przygotowują do prowadzenia działalności gospodarczej. Zakres kompetencji, jakie absolwenci zdobywają w tym zakresie, obejmuje między innymi umiejętności:

  • formułowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań przedsiębiorczych;
  • wykorzystania w praktyce zasad planowania strategicznego;
  • doboru odpowiednich źródeł finansowania przedsięwzięć gospodarczych;
  • podejmowania decyzji przy wykorzystaniu danych z rachunkowości zarządczej i samodzielnego przeprowadzania rachunków ekonomicznych.

Absolwent posiada:

  • umiejętności analizy danych statystycznych przy wykorzystaniu specjalistycznych programów;
  • umiejętności zastosowania podstawowych metod matematycznych i statystycznych oraz wykorzystania badań operacyjnych w analizie zjawisk ekonomicznych wpływających na procesy zarządzania;
  • umiejętności przeprowadzania analizy decyzyjnej problemów związanych z zarządzaniem i formułowania zaleceń zmierzających do ich rozwiązania.

Absolwent w zakresie kompetencji naukowo-badawczych potrafi:

  • wykorzystać literaturę naukową polską i obcojęzyczną z obszaru zarządzania;
  • zdefiniować problem, sformułować cel, hipotezy i pytania badawcze;
  • zaplanować i przeprowadzić pogłębione badania empiryczne o charakterze jakościowym i ilościowym przy wykorzystaniu różnych metod badawczych;
  • w sposób profesjonalny opisać uzyskane wyniki, dokonać ich analizy, twórczej interpretacji i prezentacji oraz wyznaczyć kierunki dalszych działań lub badań.

Zasady rekrutacji

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie jest ukończenie studiów I stopnia w zakresie zarządzania lub innych studiów w zakresie: administracja, bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, ekonomia, europeistyka, finanse i rachunkowość, inżynieria produkcji, logistyka, pedagogika, prawo, socjologia.
Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.