KUL Logo

Turystyka kulturowa

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia przygotowują do:

  •  wykonywania zawodów animujących i promujących turystykę:
    • pilot wycieczek
    • przewodnik turystyczny
    • animator czasu wolnego
    • stewardesa
    • specjalista obsługi klienta linii lotniczych
    • specjalista geoinformacji

Program studiów uwzględnia podstawowe szkolenia ogólne dla kandydatów na przewodników turystycznych.

Możliwość zdobycia następujących specjalizacji:

– zarządzania i promocji w ruchu turystycznym

– geoinformacji

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Praktyki:

  • obowiązkowe: praktyki zawodowe związane z wybraną specjalizacją
  • nadobowiązkowe: oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy

Odbycie praktyk jest możliwe m.in. w instytucjach:

Motyl, Hubertus, Aviatour, Rainbow Tours, Watra Travel, Edu Tour, GIS Partner Lublin I GIAP Lublin



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

  • znajomość obsługi oprogramowania GIS oraz baz danych czasowo przestrzennych
  • umiejętność gromadzenia, prezentacji i udostępniania danych przestrzennych, przygotowania interaktywnych aplikacji GIS
  • umiejętność zarządzania i promocji w ruchu turystycznym oraz ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego
  • umiejętność prowadzenia firmy turystycznej

  • umiejętności w zakresie pracy projektowej, także w zespole (przygotowanie projektu geoinformacyjnego, realizacja poszczególnych modułów projektu, praktyka specjalizacyjna)
  • umiejętności w zakresie: prezentacji ofert turystycznej; prowadzenia otwartej komunikacji z pracownikami w innych podmiotach branży turystycznej; negocjacji ceny usług oraz warunków zawierania transakcji; pracy w zespole

  • wykorzystanie anglojęzycznej dokumentacji dotyczącej geoinformacji oraz aplikacji GIS i baz danych

  • znajomość oprogramowania GIS oraz baz danych przestrzennych (Quantum GIS, ESRI ArcGIS, PostgreSQL/PostGIS, język SQL)
  • znajomość turystycznych systemów rezerwacyjnych, m.in. Amadeus

  • umiejętność wyceny usług turystycznych
  • sporządzenia kosztorysu imprezy turystyczne
  • analiza danych przestrzennych
  • analiza geostatystyczna

Absolwent:

  • może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie szeroko pojętych usług turystycznych
  • wie jak założyć firmę, napisać biznes plan, pozyskać środki na działalność gospodarczą
  • potrafi stworzyć konkurencyjną i unikalną ofertę turystyczną

Zasady rekrutacji

O przyjęcie na kierunek mogą ubiegać się absolwenci następujących kierunków I stopnia:

a) krajoznawstwo i turystyka kulturowa, turystyka historyczna, turystyka i rekreacja, historia, geografia

b) z innych kierunków z obszaru nauk humanistycznych, społecznych, prawnych

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.