KUL Logo

Turystyka kulturowa

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia przygotowują do:

  • pracy w charakterze organizatora, przewodnika i promotora turystycznego.

Absolwent tego kierunku studiów znajdzie zatrudnienie w przedsiębiorstwach, agencjach krajowych i zagranicznych, działających na polskim rynku usług turystycznych, specjalizujących się w organizowaniu działalności turystyczno-krajoznawczej na terenie Polski, jak i za granicą. Uzyska także umiejętności i wiedzę niezbędne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, a także do pracy w biurach podróży, ośrodkach turystyczno-rekreacyjnych, centrach doradztwa, organizacjach społecznych, organach samorządowych.

Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:

  • kontynuowania kształcenia w szkole doktorskiej przede wszystkim w zakresie geografii, historii, kulturoznawstwa i historii sztuki.

PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Praktyki obowiązkowe:

  • Praktykę zawodową studenci mogą odbywać w wybranych podmiotach turystyczno-kulturowych: muzeach, parkach narodowych i krajobrazowych, obiektach hotelarskich, biurach podroży, jednostkach administracji państwowej i samorządzie lokalnym. Czas praktyk: praktyka odbywa się po I roku studiów w wymiarze od 2 do 4 tygodni.

Praktyki nadobowiązkowe:

  • oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy

Staże:

  • Oferta płatnych i bezpłatnych staży dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami Absolwenta oraz odpowiadającymi na rzeczywiste potrzeby rynku pracy.



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

  • umiejętność zarządzania i promocji w ruchu turystycznym oraz ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego
  • umiejętność prowadzenia firmy turystycznej
  • umiejętność tworzenia produktów turystycznych

  • umiejętności w zakresie pracy projektowej, także w zespole
  • umiejętności w zakresie: prezentacji ofert turystycznej; prowadzenia otwartej komunikacji z pracownikami w innych podmiotach branży turystycznej; negocjacji ceny usług oraz warunków zawierania transakcji; pracy w zespole

  • może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie szeroko pojętych usług turystycznych
  • wie jak założyć firmę, napisać biznes plan, pozyskać środki na działalność gospodarczą
  • potrafi stworzyć konkurencyjną i unikalną ofertę turystyczną

  • znajomość turystycznych systemów rezerwacyjnych, m.in. Amadeus
  • umiejętność wyceny usług turystycznych
  • sporządzenia kosztorysu imprezy turystyczne
  • analiza danych przestrzennych
  • analiza geostatystyczna

  • potrafi formułować problemy
  • dobierać źródła informacji
  • dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy informacji
  • dobierać właściwe metody i narzędzia badań

Zasady rekrutacji

O przyjęcie na kierunek mogą ubiegać się absolwenci następujących kierunków I stopnia:

a) krajoznawstwo i turystyka kulturowa, turystyka historyczna, turystyka i rekreacja, historia, geografia;

b) z innych kierunków przypisanych do dyscyplin w ramach dziedzin nauk humanistycznych i społecznych.

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.