KUL Logo

Retoryka stosowana

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia przygotowują do:

  • podjęcia zawodów, w których umiejętności komunikacyjne stanowią podstawę funkcjonowania
  • nabycie wiedzy na temat różnych form prowadzenia dyskursu we współczesnym świecie
  • wypracowania umiejętności pożądanych przez pracodawców: samodzielności, kreatywności i interdyscyplinarności
  • moderowanie pracy zespołowej i rozwijanie wielozadaniowości
  • nabywanie umiejętności prognozowania i planowania
  • doskonalenie kompetencji motywacyjnych

Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:

  • kontynuowania nauki na studiach podyplomowych
  • podjęcia kształcenia w szkole doktorskiej

PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Praktyki:

  • Związane z realizacją programu studiów, polegające na organizacji:
    • ogólnopolskiej konferencji naukowej,
    • Akademickich Mistrzostwach Polski Debat Oksfordzkich,
    • Ogólnopolskiego Międzyuczelnianego Konkursu Oratorskiego,
  • prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla studentów oraz uczniów szkół średnich,
  • udziale w projektach badawczych pracowników kierunku,
  • współpracy z instytucjami: Polskim Towarzystwem Retorycznym, Teatrem im. J. Osterwy w Lublinie, Polskim Radiem Lublin.

Praktyki nadobowiązkowe: oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy.

Staże:

Możliwość odbywania staży w instytucjach wykorzystujących komunikację retoryczną np. w instytucjach kultury, agencjach reklamowych i wizerunkowych, instytucjach edukacyjnych i w mediach. Istnieje możliwość staży płatnych w ramach różnych projektów realizowanych przez uniwersytet.



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów



  • umiejętności w zakresie stosowania strategii i taktyk retorycznych
  • kompetencji dotyczących wykorzystania etykiety w dyskursie dyplomatycznym
  • umiejętności organizacji konferencji i spotkań okolicznościowych
  • umiejętności pisania i wygłaszania przemówień okolicznościowych oraz sztuki improwizacji w dyskursie społecznym
  • umiejętności stosowania technik paralelnej argumentacji retorycznej
  • moderowania marketingu politycznego
  • autoprezentacji, kreowania wizerunku oraz kształtowania etosu marki
  • organizacji konferencji, wystąpień, spotkań biznesowych
  • budowania perswazyjnych przekazów reklamowych
  • wykorzystania strategii i technik negocjacyjnych w dyskursie marketingowym

  • przygotowywanie wystąpień publicznych z uwzględnieniem elementów akcji oratorskiej
  • komunikacji w zakresie perswazji emocjonalnej, motywacyjnej i racjonalnej
  • świadomego używania komunikacji niewerbalnej, argumentowania, panowania nad stresem i emocjami
  • stosowania technik i strategii negocjacyjnych i rozpoznawania manipulacji w negocjacjach
  • prowadzenia konwersacji w dyskursie dyplomatycznym i marketingowym
  • prowadzenia dyskursu respektującego różnice międzykulturowe
  • wykorzystywania terminów grzecznościowych oraz stosowania etykiety i netykiety w dyskursie dyplomatycznym i marketingowym

Doskonalimy umiejętności:

  • rozpoznawania i prognozowania potrzeb rynkowych z perspektywy komunikacji retorycznej
  • budowania komunikacyjnych strategii rozwoju biznesowego

  • umiejętność obsługi programów do tworzenia prezentacji multimedialnych (PowerPoint, Prezi i inne)
  • umiejętności krytycznego i kreatywnego myślenia
  • inwencyjnego prognozowania i planowania
  • analitycznego, syntetycznego oraz generalizującego podejścia do rozwiązywania problemów

Absolwent potrafi:

  • umiejętność formułowania problemów badawczych
  • umiejętności dobierania odpowiednich źródeł informacji i dokonywania krytycznej analizy danych
  • umiejętność łączenia stanowisk przeciwnych i dokonywania syntezy w badaniach
  • umiejętność dobierania właściwych metod badawczych



Zasady rekrutacji


Warunkiem ubiegania się o przyjęcie jest ukończenie studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich.

O przyjęcie na studia II stopnia mogą ubiegać się kandydaci niezależnie od obszaru kształcenia w jakim realizowane były studia, jak i kierunku ukończonych przez nich studiów.

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.