KUL Logo

Retoryka stosowana – studia II stopnia

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia umożliwiają:

  • nabycie wiedzy na temat różnych form prowadzenia dyskursu we współczesnym świecie
  • doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w obszarze dyskursu dyplomatycznego i marketingowego
  • wypracowanie umiejętności pożądanych przez pracodawców: samodzielności, kreatywności i interdyscyplinarności
  • moderowanie pracy zespołowej i rozwijanie wielozadaniowości
  • nabywanie umiejętności prognozowania i planowania
  • przygotowanie do zawodów, w których umiejętności komunikacyjne stanowią podstawę funkcjonowania
  • doskonalenie kompetencji motywacyjnych

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

Uczestnictwo w organizowanych przez kierunek działaniach o wymiarze ogólnopolskim:

  • Akademickich Mistrzostwach Polski Debat Oksfordzkich,
  • Ogólnopolskim Międzyuczelnianym Konkursie Oratorskim,
  • ogólnopolskiej konferencji naukowej,
  • prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla studentów oraz uczniów szkół średnich,
  • udział w projektach badawczych pracowników kierunku,
  • współpraca z instytucjami: Polskim Towarzystwem Retorycznym, Teatrem im. J. Osterwy w Lublinie, Polskim Radiem Lublin.

Praktyki nadobowiązkowe: oferta dostępna w Biurze Karier KUL – zgodnie z własnymi predyspozycjami, zainteresowaniami i potrzebą rynku pracy



Kompetencje zdobywane w trakcie studiów



Realizowane w ramach dwóch modułów specjalistycznych

1. Moduł „Retoryka w dyskursie dyplomatycznym” przygotowuje do zapoznania się ze specyfiką:

  • umiejętności w zakresie stosowania strategii i taktyk dyplomatycznych
  • używania tytulatury i respektowania procedencji w dyskursie dyplomatycznym
  • kompetencji dotyczących wykorzystania etykiety w dyskursie dyplomatycznym
  • umiejętności organizacji konferencji dyplomatycznych i spotkań okolicznościowych
  • umiejętności pisania i wygłaszania przemówień okolicznościowych oraz sztuki improwizacji w dyskursie dyplomatycznym
  • umiejętności stosowania technik paralelnej argumentacji retorycznej w dyskursie dyplomatycznym

2. Moduł „Retoryka w dyskursie marketingowym” przygotowuje do zapoznania się ze specyfiką:

  • kompetencji mnemotechnicznych w dyskursie marketingowym
  • moderowania marketingu politycznego
  • autoprezentacji, kreowania wizerunku oraz kształtowania etosu marki
  • organizacji konferencji, wystąpień, spotkań biznesowych
  • budowania perswazyjnych przekazów reklamowych
  • wykorzystania strategii i technik negocjacyjnych w dyskursie marketingowym

Zdobywanie wiedzy i kształtowanie umiejętności:

  • komunikacji w zakresie perswazji emocjonalnej, motywacyjnej i racjonalnej
  • świadomego używania komunikacji niewerbalnej, argumentowania, panowania nad stresem i emocjami
  • stosowania technik i strategii negocjacyjnych i rozpoznawania manipulacji w negocjacjach
  • prowadzenia konwersacji w dyskursie dyplomatycznym i marketingowym
  • prowadzenia dyskursu respektującego różnice międzykulturowe
  • wykorzystywania terminów grzecznościowych oraz stosowania etykiety i netykiety w dyskursie dyplomatycznym i marketingowym
  • wystąpień publicznych z uwzględnieniem elementów akcji oratorskiej
  • kształtowania stylistyki języka biznesu

  • umiejętność używania międzynarodowego języka dyplomatycznego i biznesowego
  • znajomość języków obcych na wybranym poziomie Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
  • możliwość uczestniczenia w zajęciach lektoratowych w ramach dodatkowych punktów ECTS

W ramach studiów doskonalimy:

  • umiejętności krytycznego i kreatywnego myślenia
  • inwencyjnego prognozowania i planowania
  • analitycznego, syntetycznego oraz generalizującego podejścia do rozwiązywania problemów

Doskonalimy umiejętności:

  • rozpoznawania i prognozowania potrzeb rynkowych z perspektywy komunikacji retorycznej
  • budowania komunikacyjnych strategii rozwoju biznesowego



Zasady rekrutacji


Warunkiem ubiegania się o przyjęcie jest ukończenie studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich.

O przyjęcie na studia II stopnia mogą ubiegać się kandydaci niezależnie od obszaru kształcenia w jakim realizowane były studia, jak i kierunku ukończonych przez nich studiów.

Kwalifikacja na podstawie konkursu ocen na dyplomie.