KUL Logo

Zarządzanie

ZAREJESTRUJ SIĘ


Perspektywy zawodowe

Studia przygotowują do:

  • pracy w różnego rodzaju organizacjach m. in. w działach zarządzania zasobami ludzkimi, jakości, marketingu, sprzedaży, produkcji;
  • pracy jako menedżer/kierownik średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach lub innych organizacjach;
  • zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Tytuł zawodowy licencjata w zakresie zarządzania uprawnia do:

  • podjęcia pracy zawodowej,
  • ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia (m.in. na zarządzanie lub ekonomię),
  • kontynuowania nauki na studiach podyplomowych,

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM STUDIÓW


Praktyki i staże

  • Praktyki obowiązkowe:

Praktyka zawodowa w wymiarze 120 godzin realizowana jest w czasie  przerwy wakacyjnej po zakończeniu IV semestru studiów. Student ma prawo wyboru miejsca odbywania praktyki pod kątem możliwości zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w realnych warunkach gospodarczych oraz zgodnie z planowanym własnym rozwojem zawodowym. Praktyka może być realizowana w organizacjach krajowych lub międzynarodowych, w tym  małych i średnich przedsiębiorstwach oraz jednostkach administracji państwowej i samorządowej. Od roku 2016 r. istnieje możliwość odbywania praktyk na podstawie umowy podpisanej z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

  • Praktyki nadobowiązkowe:

Praktyki nadobowiązkowe mogą być odbywane w Polsce i za granicą w ramach oferty przygotowywanej przez KUL, jak również w oparciu o indywidualne kontakty posiadane przez studenta.

Szeroka oferta dostępna jest w Dziale Współpracy z Zagranicą oraz w Biurze Karier KUL – zgodnie z predyspozycjami i  zainteresowaniami studenta oraz potrzebą rynku pracy.

  • Staże:

Studenci kierunku zarządzanie mogą korzystać z systematycznie poszerzanej oferty staży krajowych i zagranicznych przygotowywanej przez Biuro Karier KUL oraz Dział Współpracy z Zagranicą.


Kompetencje zdobywane w trakcie studiów

Absolwenci kierunku zarządzanie posiadają szeroki zakres kompetencji zawodowych wynikających ze zdobytej wiedzy oraz umiejętności dotyczących, między innymi:

  • kompetencji menedżerskich, kierowania zespołami ludzi i realizowania funkcji personalnej;
  • zakładania własnej działalności gospodarczej;
  • zastosowań informatyki w zarządzaniu;
  • zarządzania marketingowego, badań marketingowych oraz promocji;
  • zachowań konsumentów;
  • zarządzania projektami;
  • techniki sprzedaży;
  • zarządzania jakością;
  • zachowań organizacyjnych i kultury organizacji;
  • podstaw rachunkowości, podatków i finansów przedsiębiorstwa;
  • etykieta w biznesie;
  • bezpieczeństwa publicznego;
  • prawa pracy i ochrony własności intelektualnej.

Absolwent kierunku zarządzanie posiada kompetencje w zakresie komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji; potrafi wykorzystywać w różnych obszarach zarządzania media społecznościowe, technologie informacyjne i Internet; potrafi przedstawić i argumentować własne opinie na temat problemów zarządzania; potrafi w dyskusji poddać konstruktywnej krytyce proponowane przez innych rozwiązania; potrafi przedstawić wypracowane przez zespół rozwiązania; posiada znajomość języka obcego nowożytnego na poziomie B2.

Studia na kierunku zarządzanie przygotowują do prowadzenia działalności gospodarczej. Zakres kompetencji, jakie absolwenci zdobywają w tym zakresie, obejmuje między innymi:

  • umiejętność wyboru przedmiotu i formy prawnej oraz procedury rejestracji działalności gospodarczej;
  • znajomość źródeł i metod pozyskiwania środków na finansowanie przedsięwzięć biznesowych;
  • znajomość zasad prowadzenia księgowości w firmie, zasad rozliczeń podatkowych;
  • umiejętność przygotowania biznesplanu;
  • umiejętność organizowania pracy własnej i ustalania priorytetów realizacji zadań;
  • umiejętność planowania w krótkiej i długiej perspektywie czasowej;
  • umiejętność zarządzania zespołem ludzi;
  • umiejętność opracowywania, wdrażania i zarządzania innowacyjnymi   projektami;
  • umiejętność identyfikowania i reagowania na zmiany zachodzące w organizacji i jej otoczeniu;
  • umiejętność wykorzystywania tradycyjnych i nowoczesnych koncepcji marketingowych w przedsiębiorstwach.

Absolwent kierunku zarządzanie potrafi korzystać z programów pakietu Microsoft Office oraz Microsoft Office Project; potrafi wykorzystywać technologie informatyczne i Internet w celu gromadzenia i przetwarzania danych; potrafi stworzyć stronę internetową oraz obsługiwać system klasy ERP (Comarch ERP Optima).

Absolwent kierunku zarządzanie w zakresie kompetencji naukowo-badawczych potrafi:

  • korzystać z krajowej literatury z zarządzania;
  • formułować problemy i pytania badawcze;
  • zaplanować, a następnie zrealizować podstawowe badania empiryczne o charakterze jakościowym i ilościowym;
  • opisać uzyskane wyniki, dokonać ich dyskusji i przedstawić implikacje praktyczne.

Zasady rekrutacji

Wynik wyrażony w skali PROCENTOWEJ.

Konkurs świadectw dojrzałości – punktowany wynik z jednego z następujących przedmiotów: język polski, język obcy nowożytny, geografia, historia, informatyka, matematyka, wiedza o społeczeństwie. Punktowany jest najlepszy wynik uzyskany przez kandydata.

„Stara matura” – świadectwo maturalne uzyskane w Polsce przed 2005 r. lub świadectwo maturalne uzyskane za granicą!

Wynik matury wyrażony OCENĄ w skali 1-6 lub 2-5.

Punktowane oceny z egzaminów pisemnych ze świadectwa dojrzałości
a) język polski (50% wyniku końcowego)
b) dowolny przedmiot zdawany przez kandydata (50% wyniku końcowego)

Kandydaci posiadający dyplom matury międzynarodowej (International Baccalaureate) wydany przez Biuro IB w Genewie, przyjmowani są na podstawie wymaganych dokumentów (otrzymują maksymalną liczbę punktów) w ramach planowanej liczby miejsc na wszystkie kierunki studiów, o ile uzyskają na egzaminie IB łączną sumę punktów przynajmniej 28.