KUL Logo

Standardy i dobre praktyki w zarządzaniu parafią

ZAREJESTRUJ SIĘ

CEL STUDIÓW:

  • przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu ekonomii, prawa i zarządzania
  • zdobycie kompetencji specjalistycznych, społecznych niezbędnych do zarządzania parafią
  • zdobycie umiejętności funkcjonowania w turbulentnym otoczeniu.

ADRESACI:

  • absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich) wszystkich kierunków studiów
  • osoby duchowne i świeckie zainteresowane problematyką zarządzania parafią
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowały co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskały co najmniej 180 punktów ECTS.

WYKŁADY:

  • Elementy prawa cywilnego
  • Prawo pracy
  • Podstawy rachunkowości
  • Podstawy negocjacji

ĆWICZENIA:

  • Podstawy rachunkowości
  • Podstawy negocjacji
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Motywacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi

KONWERSATORIA:

  • Szkolenie z e-learningu
  • Zarządzanie finansami
  • Pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej
  • Fundraising
  • Kształtowanie zdolności przywódczych
  • Zarządzanie projektami w instytucjach kościelnych
  • Planowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
  • Kształtowanie inicjatyw lokalnych
  • Ochrona danych osobowych
  • Bezpieczeństwo i Higiena Pracy
  • Podstawy psychologii społecznej w pracy duszpasterskiej
  • Zarządzanie nieruchomościami
  • Zarządzanie kulturą i dziedzictwem kulturowym
  • Organizowanie turystyki religijnej
  • Public relations
  • Nowoczesne kanały komunikacji (Internet, media społecznościowe
  • Zarządzanie relacjami z instytucjami państwowymi, organizacjami samorządowymi i non-profit
  • Zarządzanie inicjatywami edukacyjnymi, wychowawczymi i charytatywnymi

 

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

  • znajomość prawnych zagadnień z zakresu działania parafii
  • posiadanie ugruntowanej wiedzy na temat skutecznego i efektywnego zarządzania mieniem i ludźmi
  • posiadanie pogłębionej wiedzy na temat praktycznych aspektów zarządzania lokalną wspólnotą parafialną
  • znajomość metod i narzędzi komunikowania się z najbliższym otoczeniem
  • umiejętność analizy problemów wynikających z działalności parafii na gruncie nauki o zarządzaniu
  • zdolność pozyskiwania środków finansowych
  • znajomość metod zarządzania finansami.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność motywowania pracowników
  • zdolność wyznaczania i realizacji celów
  • umiejętność rozwiązywania konfliktów
  • umiejętność prowadzenia negocjacji
  • zdolność kreatywnego myślenia.

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:

  • umiejętność wykorzystania nowoczesnych kanałów komunikacji z otoczeniem
  • umiejętność kształtowania relacji z podmiotami życia gospodarczego
  • zdolność budowania odpowiedniego wizerunku.

Opłata za semestr: 1600 zł | Ilość semestrów: 2

ZNIŻKA za każdy semestr dla:

Absolwentów KUL – 5%

Studentów V roku (studia jednolite magisterskie) KUL – 5%

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się

3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń).

ZASADY REKRUTACJI