KUL Logo

Prawo dla urzędników

ZAREJESTRUJ SIĘ

CEL STUDIÓW:

  • zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu różnych dziedzin prawa
  • podniesienie kwalifikacji i kompetencji zawodowych urzędników administracji publicznej
  • nabycie umiejętności praktycznych w zakresie zastosowania nabytej wiedzy poprzez przygotowywanie m.in. projektów decyzji administracyjnych, pism procesowych oraz umiejętności w zakresie księgowości i pozostałych kwestii kadrowo-płacowych.

ADRESACI:

  • absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich), zatrudnieni w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
  • osoby, które zamierzają podjąć w przyszłości pracę w administracji publicznej
  • pracownicy administracji rządowej i samorządowej, którzy nie posiadają wykształcenia prawniczego lub administracyjnego, a którzy z racji zajmowanych stanowisk stosują przepisy prawa i chcą wzbogacić i zaktualizować swoją dotychczasową wiedzę.

WYKŁADY:

  • Zarys prawa
  • Elementy prawa cywilnego
  • Wybrane zagadnienia prawa rodzinnego i spadkowego (wykład)
  • Indywidualne prawo pracy
  • Zbiorowe prawo pracy
  • Ubezpieczenia emerytalne
  • Ubezpieczenia rentowe, chorobowe i wypadkowe w ramach powszechnego ubezpieczenia społecznego
  • Podstawy odpowiedzialności karnej
  • Prawo i postępowanie administracyjne w systemie ubezpieczeń społecznych
  • Prawo zamówień publicznych – zarys
  • Wybrane aspekty prawa działalności gospodarczej
  • Elementy prawa upadłościowego
  • Podstawy finansów publicznych i prawa podatkowego

ĆWICZENIA:

  • Elementy prawa cywilnego
  • Wybrane zagadnienia prawa rodzinnego i spadkowego
  • Indywidualne prawo pracy
  • Zbiorowe prawo pracy
  • Ubezpieczenia emerytalne
  • Ubezpieczenia rentowe, chorobowe i wypadkowe w ramach powszechnego ubezpieczenia społecznego
  • Prawo i postępowanie administracyjne w systemie ubezpieczeń społecznych

KONWERSATORIA:

  • Prawo urzędnicze
  • System ubezpieczeń społecznych rolników
  • Orzecznictwo lekarskie w systemie zabezpieczenia społecznego
  • Międzynarodowe  i unijne prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
  • Orzecznictwo SN w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych
  • Postępowanie sądowe z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
  • Etyka urzędnicza
  • Przestępstwa przeciwko ochronie informacji
  • Odpowiedzialność karna urzędnika
  • Odpowiedzialność cywilna urzędnika
  • Prawna problematyka mobbingu i molestowania seksualnego w miejscu pracy
  • Ochrona danych osobowych
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Odpowiedzialność dyscyplinarna urzędnika
  • Elementy zarządzania

 

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

  • znajomość podstaw wszystkich gałęzi prawa
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa
  • nabycie szczegółowej wiedzy z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
  • nabycie umiejętności w zakresie prowadzenia rozliczeń z ZUS
  • umiejętność ustalania prawa do świadczeń emerytalno-rentowych
  • umiejętność naliczania składek i świadczeń z tytułu ubezpieczeń
  • znajomość problematyki płacowej
  • umiejętność sporządzania decyzji administracyjnych
  • formułowanie podstawowych pism procesowych w sprawach cywilnych, administracyjnych i karnych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

  • umiejętność współpracy w grupie, aktywne uczestnictwo w grupach, organizacjach, czy instytucjach
  • otwartość na współpracę i budowę relacji, prezentowanie postawy kreatywnej i przedsiębiorczej
  • gotowość do podejmowania zawodowych wyzwań i dążenie do realizacji indywidualnych i zespołowych działań.
  • umiejętność postępowania zgodnie zasadami etyki zawodowej, z poszanowaniem praw autorskich,
  • umiejętność identyfikowania i rozstrzygania moralnych dylematów związanych z wykonywaniem zawodu.

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:

  • świadomość odpowiedzialności związanej z umiejętnością prawidłowego stosowania i interpretowania przepisów
  • świadomość praw i obowiązków wynikających ze statusu urzędnika
  • umiejętność pracy w grupie

 

Opłata za semestr: 1500 zł | Ilość semestrów: 2

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się

3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń)

4. Warunki dodatkowe: studia przeznaczone dla pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
ZASADY REKRUTACJI