KUL Logo

Edytorstwo

ZAREJESTRUJ SIĘ

CEL STUDIÓW:

  • przygotowanie teoretyczne oraz praktyczne z zakresu opracowania redakcyjnego i przygotowania do druku różnego typu publikacji
  • zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie składu i łamania publikacji
  • zdobycie kompetencji do prowadzenia własnej działalności gospodarczej (wydawniczej, redakcyjnej, graficznej).

ADRESACI:

  • absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich), którzy zajmują się obecnie lub chcą w przyszłości zajmować się zawodowo redakcją tekstów, składem czy też obróbką graficzną publikacji
  • osoby, które planują rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej w zakresie redakcji, składu i projektowania
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowali co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskali co najmniej 180 punktów ECTS.

WYKŁADY:

  • Podstawowe pojęcia i problemy edytorstwa

ĆWICZENIA:

  • Kompetencje językowe edytora cz. 1
  • Kompetencje językowe edytora cz. 2
  • Wiedza o książce
  • Adiustacja i korekta cz. 1
  • Adiustacja i korekta cz. 2
  • Redakcja elektroniczna
  • Podstawy typografii
  • Grafika komputerowa
  • Skład i łamanie tekstów
  • Seminarium

KONWERSATORIA:

  • Krytyka tekstu
  • Literatura a media
  • Zagadnienia drukarstwa
  • Prawo autorskie i prasowe
  • Projekt wydawniczy
  • Tekst w Internecie
  • Konwersja e-booków

 

 

 

Opłata za semestr: 1650 zł | Ilość semestrów: 2

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się

3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń).

ZASADY REKRUTACJI