KUL Logo

Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne

ZAREJESTRUJ SIĘ

CEL STUDIÓW:

  • teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego
  • merytoryczne i metodyczne przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela w sposób twórczy i innowacyjny
  • zdobycie uprawnień do wykonywania zawodu nauczyciela w przedszkolu oraz nauczyciela na I etapie edukacyjnym w szkole podstawowej, zgodnie z następującymi regulacjami prawnymi: 1. Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym;
    2. Rozporządzenie MNiSW z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego
    3. Rozporządzenie MNiSW z dnia 4 listopada 2011 r. w sprawie wzorcowych efektów kształcenia.

ADRESACI:

  • absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich), posiadający kwalifikacje pedagogiczne
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowały co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskały co najmniej 180 punktów ECTS
  • osoby posiadające kwalifikacje pedagogiczne, zainteresowane podjęciem pracy w placówkach przedszkolnych i szkolnych na I etapie edukacyjnym.

__________________________________________________________________________________________________________________________

Od roku akademickiego 2018/2019 zajęcia w ramach studiów będą realizowane w kampusie głównym KUL przy Al. Racławickich 14, w najnowszym z budynków tj. Centrum Transferu Wiedzy

WYKŁADY:

  • Teoretyczne podstawy kształcenia w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
  • Aksjologiczne podstawy wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
  • Pedagogika szkolna i wczesnoszkolna
  • Podstawy wiedzy o języku i edukacja polonistyczna
  • Funkcjonowanie i organizacja placówek oświatowych (przedszkole, szkoła)
  • Podstawy  matematyki i edukacja matematyczna w wychowaniu przedszkolnym i na I etapie edukacyjnym
  • Podstawy wiedzy o przyrodzie i edukacja przyrodnicza w wychowaniu przedszkolnym i na I etapie edukacyjnym
  • Psychologia małego dziecka
  • Elementy metodologii badań pedagogicznych
  • Pedagogika przedszkolna z metodyką

ĆWICZENIA:

  • Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia na I etapie edukacyjnym
  • Zajęcia muzyczne w szkole i przedszkolu
  • Metodyka wychowania fizycznego i edukacja zdrowotna
  • Edukacja teatralna i teatroterapia w przedszkolu i szkole
  • Metodyka edukacji polonistycznej
  • Ewaluacja i dokumentacja pracy w szkole i przedszkolu
  • Dydaktyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w szkole i przedszkolu
  • Zajęcia plastyczne i techniczne w edukacji wczesnoszkolnej i wychowaniu przedszkolnym
  • Metodyka edukacji matematycznej
  • Pedagogika zabawy
  • Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Kształtowanie dojrzałości szkolnej dziecka
  • Emisja głosu
  • Profilaktyka w szkole i przedszkolu
  • Metodyka edukacji przyrodniczej
  • Metody aktywizujące w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
  • Technologia informacyjna w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Twórcza praca nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego
  • Pedagogika przedszkolna z metodyką

KONWERSATORIA:

  • Systemy wychowawczo – dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej i wychowaniu przedszkolnym

WARSZTATY:

  • Udzielanie pierwszej pomocy małemu dziecku

INNE:

  • Seminarium
  • Praktyki w przedszkolu i klasach I – III szkoły podstawowej (150 godzin)

________________________________________________________________________________________________________________________

-> Zajęcia w czasie studiów prowadzone są przez wykładowców akademickich, nauczycieli praktyków oraz specjalistów w dziedzinie metodyki. Wykwalifikowana kadra w połączeniu z różnorodnością zajęć pozwala łączyć teorię z praktyką i doskonalić umiejętności przyszłych nauczycieli.

-> Wiodącymi metodami kształcenia słuchaczy są metody aktywizujące, m. in. metoda projektów, debata, metaplan.

-> Stosowane są nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjnej /TIK/, a dodatkowe materiały z poszczególnych przedmiotów zamieszczane będą przez wykładowców na platformie e-learningowej MOODLE.

 

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

  • uporządkowana wiedza i umiejętności z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej oraz edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego
  • znajomość metodyki prowadzenia i organizacji zajęć w edukacji wczesnoszkolnej i wychowaniu przedszkolnym
  • znajomość podstaw organizacyjnych, czynników, elementów i metod pracy z dzieckiem w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

  • umiejętności w zakresie organizacji i planowania pracy dydaktycznej, programu nauczania wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
  • umiejętność pracy w grupie i organizacji pracy zespołowej.

KOMPETENCJE W ZAKRESIE PROWADZENIA NEGOCJACJI:

  • podstawowe umiejętności w zakresie prezentowania własnego stanowiska i jego argumentacji.

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH:

  • umiejętność prowadzenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • rozwinięte umiejętności w zakresie używania języka specjalistycznego i porozumiewania się ze specjalistami w zakresie pedagogiki.

KOMPETENCJE W ZAKRESIE ORGANIZACJI I PLANOWANIA:

  • umiejętności w zakresie organizacji, planowania oraz pracy w zespole w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej.

 

KOMPETENCJE INFORMATYCZNE:

  • umiejętność korzystania z programów komputerowych oraz przygotowywania prezentacji PowerPoint i Prezi
  • podstawowa znajomość programów informatycznych stosowanych w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej.

KOMPETENCJE ANALITYCZNE:

  • umiejętność oceny przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej i profilaktycznej w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
  • umiejętność dokonania analizy własnych działań, dokonać ich ewaluacji (indywidualnie i w zespole) i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
  • analizy procesów edukacyjnych zachodzących w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej.

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KREATYWNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI:

  • wiedza i umiejętności w stosowaniu innowacyjności w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
  • twórczość i innowacyjność w pracy w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej.

Opłata za semestr: 1600 zł | Ilość semestrów: 3

ZNIŻKA za każdy semestr dla:

Absolwentów KUL – 5%

Studentów V roku (studia jednolite magisterskie) KUL – 5%

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest spełnienie łącznie warunków:

1. ukończenie studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich; w przypadku studentów V roku zaświadczenie o zaliczeniu IV roku studiów i zdobytych punktach ECTS

2. zarejestrowanie się w systemie rekrutacyjnym -> Zarejestruj się

3. złożenie kompletu dokumentów w formie papierowej (decyduje kolejność zgłoszeń)

4. Warunki dodatkowe: warunkiem przyjęcia jest posiadanie kwalifikacji pedagogicznych poświadczone stosownym dokumentem (świadectwo ukończenia studiów podyplomowych lub adnotacja w suplemencie dyplomu ukończenia studiów). Kopię dokumentu należy złożyć wraz z pozostałymi dokumentami.

Preferowane osoby, które ukończyły kierunek „pedagogika” – pożądane predyspozycje do pracy z dziećmi: umiejętności plastyczne, muzyczne oraz brak wad wymowy.

ZASADY REKRUTACJI