KUL Logo

(PL)  

(PL) Zarządzanie zasobami ludzkimi

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

 



CEL STUDIÓW:

  • zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy w charakterze specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
  • nabycie umiejętności posługiwania się metodami i technikami kadrowymi oraz rozwinięcie kompetencji interpersonalnych
  • zdobycie nowoczesnej i użytecznej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz jednostkach organizacyjnych sektora publicznego, z zakresu doboru, okresowego oceniania,
  • motywowania, szkolenia i rozwoju pracowników i menedżerów, prawa pracy
  • zdobycia umiejętności sprawowania funkcji kierowniczych i funkcji samodzielnych specjalistów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstw oraz instytucji sektora publicznego
  • uzyskanie umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania społecznych, kulturowych i psychologicznych problemów towarzyszących zarządzaniu zasobami ludzkimi w warunkach zmian.
  • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności do pracy jako doradca personalny w agencjach personalnych, w instytucjach pośrednictwa pracy, w instytucjach szkolenia i doradztwa. zawodowego.

ADRESACI:

  • absolwenci studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych magisterskich), zainteresowani tematyką zarządzania zasobami ludzkimi
  • kadra kierownicza wyższego i średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwie, m.in.: menedżerowie, właścicieli firm, pracownicy działów personalnych, doradcy personalni, psychologowie pracy
  • osoby, które są zainteresowane problematyką motywowania pracowników, systemem ocen pracowniczych, rekrutacją i selekcją pracowników, tematyką szkoleń pracowniczych, itd. oraz zainteresowane relacjami między ludźmi, zdobywaniem kompetencji w dziedzinie human resources
  • osoby przygotowujące się do zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiciele działów human resources pragnący podnieść swoje kwalifikacje
  • studenci V roku studiów jednolitych magisterskich, którzy posiadają kwalifikacje studiów I stopnia, tj. zrealizowały co najmniej 3-letni program edukacji i uzyskały co najmniej 180 punktów ECTS.

WYKŁADY:

Nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Prawne aspekty w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Kierowanie ludźmi
System ocen pracowniczych
Controlling kadrowy
Zarządzanie kompetencjami
System wynagradzania i motywowania
Psychologia w zarządzaniu zasobami ludzkimi

ĆWICZENIA:

Kierowanie ludźmi
System ocen pracowniczych
System wynagradzania i motywowania
Systemy informacyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Seminarium

KONWERSATORIA:

Zarządzanie procesem rekrutacji
Podstawy zarządzania firmą
Negocjowanie i zarządzanie konfliktami
Szkolenie i rozwój pracowników

Łączna liczba godzin: 200

Małgorzata Bogdanowicz – Przez 7 lat handlowiec, a potem koordynator zespołu sprzedażowego branży reklamowo-wydawniczej. Praktyk w prowadzeniu szkoleń z zakresu negocjacji i obsługi klienta w handlu, komunikacji interpersonalnej, umiejętności menadżerskich. Obszary, w których skutecznie łączy praktykę z teorią to: kierowanie ludźmi, motywowanie, techniki sprzedaży, tworzenie zespołu, negocjacje, równowaga praca- życie. Swoje kompetencje rozwija w kierunki psychologii również jako psychoterapeuta. Pracuje w biznesie w obszarze wypalenia zawodowego i pracoholizmu. Sama o sobie mówi, że jest „pracoholikiem na ciągłym odwyku”. Realizuje się w pomocy innym i ich rozwoju, szczególnie w konfliktach między pracodawcami a pracownikami, aby skutecznie je rozwiązywać.

Monika Markisz – Radca prawny, doradca podatkowy. Wieloletni praktyk i ekspert z zakresu prawa gospodarczego, podatkowego i zarządzania ryzykiem prawnym i podatkowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała w krajowej firmie doradczej oraz przy współpracy z biegłymi rewidentami. Autorka lub współautorka książek poświęconych tematyce prawa i podatków, specjalistycznych publikacji prawnych i podatkowych.

Prof. dr hab. Marek Pawlak – Doktor habilitowany nauk o zarządzaniu, profesor nauk ekonomicznych. Jest autorem 8 książek autorskich, autorem i współautorem ponad 130 publikacji, był członkiem trzech rad nadzorczych spółek skarbu państwa. Wyniki swoich badań naukowych prezentował między innymi na konferencjach w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Chinach, Włoszech, Hiszpanii. Wielokrotnie prowadził zajęcia dydaktyczne w Hiszpanii w ramach programu Erasmus. Więcej szczegółów na stronie internetowej: https://pracownik.kul.pl/marek.pawlak/wiecej

Andrzej Ponczek – Prawnik, wieloletni pracownik Wydziału Przyznawania Emerytur i Rent oraz Wydziału Kontroli Płatników Składek w ZUS. Wykładowca prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, controllingu kadrowego, zarządzania zasobami ludzkimi. Autor 5 książek (m.in.): „Kontrola ZUS w sektorze finansów publicznych” i „Kontrola ZUS. Skuteczne formy obrony płatników składek”, a także ponad 70 artykułów z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, emerytur i rent, zasiłków; trener i konsultant programów unijnych (EFS, PHARE).

Dr Maria Sidoruk – Psycholog i trener biznesu, terapeuta TSR, doradca i ekspert w projektach finansowanych ze środków UE, praktyk HR. Obecnie Adiunkt w Katedrze Psychologii Ekonomicznej i Biznesu Uniwersytetu SWPS oraz w Katedrze Psychologii Społecznej UMCS w Lublinie i właścicielka gabinetu psychologicznego SferaPsyche skupiającego się na terapii w biznesie. Naukowo zajmuje się efektem negatywności i asymetrią w kształtowaniu się podobieństwa między obiektami naturalnymi, w tym markami.  Prowadzi zajęcia z zakresu psychologii pracy, stresu zawodowego, budowania strategii marketingowych czy budowania marki.

Wojciech Skitał – Praktyk gospodarczy, absolwent ekonomii na KUL. Przez wiele lat konsultant w DTI, obecnie na stanowisku programisty Działu Tele Informatycznego KUL. szkoleniowiec ze Scratch – narzędzia do nauki programowania.

Małgorzata Skorupska -Absolwentka polonistyki oraz marketingu i zarządzania z dyplomem MBA. Menedżerka oraz koordynatorka projektów z obszaru Zarządzania Zasobami Ludzkimi, od wielu lat również Konsultantka HR. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania kompetencjami.

Radosław Wailer – Z wykształcenia magister ekonomii, ukończył studia podyplomowe z pedagogiki i psychologii klinicznej, terapeuta w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach, konsultant, trener, coach; specjalizuje się w zakresie projektowania szkoleń według podejścia procesowego; posiada bogate doświadczenia w przygotowaniu i prowadzeniu warsztatów treningowych; stosuje efektywne rozwiązania budowania metodyki i prowadzenie zajęć; Posiada doświadczenie w kierowaniu organizacjami pozarządowymi oraz budowaniu struktur organizacyjnych i personalnych firm. Przepracował ponad 10 000 godzin w ramach pracy konsultancko-trenerskiej.

Dr inż. Monika Wawer – Certyfikowany trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem w działalności konsultingowej i szkoleniowej dla kadry kierowniczej oraz pracowników w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, kompetencji menedżerskich, komunikacji interpersonalnej i negocjacji. Prowadzi szkolenia dla kadr biznesu i administracji publicznej. Uczestnik kilkunastu międzynarodowych staży zagranicznych i projektów w zakresie rozwoju zasobów ludzkich. Współorganizator i pierwszy prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami – Oddziału w Lublinie. Autor i redaktor książek oraz publikacji naukowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Twórca wielu i projektów m.in. systemów rekrutacji, motywowania i oceny pracowników, wdrożonych w biznesie i organizacjach non-profit. Obecnie adiunkt zatrudniony w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem.

KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:

Słuchacz prezentuje uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat zarządzania zasobami ludzkimi, z uwzględnieniem najnowszych tendencji w otoczeniu i wyników badań naukowych.
Posiada pogłębioną wiedzę niezbędną do sformułowania tematu badawczego w pracy końcowej.
Definiuje terminologię i opisuje problemy badawcze występujące w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.
Formułuje problem badawczy w pracy końcowej z zakresu problematyki studiów.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

Potrafi sformułować kreatywny problem badawczy.
Dąży do realizacji wyzwań zawodowych i dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji.
Identyfikuje potrzebę działania w interesie zadań społecznych. Przestrzega zasad ochrony własności intelektualnej.
Prezentuje twórczą postawę w stawianiu pytań badawczych i poszukiwaniu odpowiedzi.
Posiada predyspozycje do samodzielnego rozwiązywania problemów w pracy zawodowej.

KOMPETENCJE W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:

Potrafi przyjmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera.
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.

KOMPETENCJE JĘZYKOWE:

Biegle posługuje się terminologią w języku angielskim związaną z tematyką studiów.

KOMPETENCJE INFORMATYCZNE:

Wyszukuje, gromadzi i przetwarza informacje z różnych źródeł w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Potrafi wykorzystywać programy informatyczne do zarządzania zasobami ludzkimi.

Opłata za semestr: 2000 zł | Ilość semestrów: 2

Limit miejsc: 30

Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr.

Opłatę za semestr lub pierwszą ratę należy uiścić w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji.



Zapisz się/zarejestruj

Zajęcia odbywają się w systemie hybrydowym.
Opłata za semestr: 2000 zł (możliwe raty).
Liczba semestrów: 2
Zajęcia prowadzone są w soboty i niedziele.

KIEROWNIK STUDIÓW

dr Jarosław Kuśpit
jkuspit@kul.pl

 SEKRETARIAT STUDIÓW

+48 81 445 39 96

+48 81 445 39 98

+48 502 682 041

centrumsp@kul.pl

Zasady rekrutacji
Zapisz się/zarejestruj